BRM-1K
Pásové obrněné vozidlo postavené na bázi BMP-1 určené k vedení taktického průzkumu.
Vo vozidle je zabudované zariadenie na ochranu osádky pred účinkami ZHN, automatické nabíjacie zariadenie, infračervené pozorovacie prístroje, zameriavacie, navigačné, prieskumné a spojovacie prostriedky, 2x3 výmetnice zadymovacích granátov.
Veža je umiestnená v strede korby mierne posunutá dozadu, motor-prevodový priestor v pravej prednej časti. Vodič sedí v ľavej prednej časti korby a za ním jeden príslušník roja. Vo veži sedia vedľa seba veliteľ a strelec. Príslušníci roja používajú k vstupu a výstupu z vozidla dvojdielne dvere v zadnej časti korby. Veža má odmer celých 360° a námer kanónu je v rozsahu od -4° do +33°.
Vozidlo je plne obojživelné, pričom jeho pohyb vo vode zabezpečujú pásy. Pred vjazdom do vody je na čele korby vztýčený vlnolam a sú spustené odsávacie čerpadlá.
V řadách ČSLA byly stroje BRM-1K zavedeny do výzbroje 1. průzkumného praporu v Podbořanech. K 31. prosinci 1997 se ve výzbroji AČR nacházelo celkem 15 kusů vozidel BRM-1K.
Technicko-taktická data
Bojová hmotnost: 13 300 kg
Osádka: 6 osob
Rozměry:
- délka: 6 760 mm
- šířka: 2 940 mm
- šířka od vnějších okrajů pásů: 2 850 mm
- šířka stopy (vzdálenost mezi středy pásů):
- výška po věž: 1 920 mm
- světlá výška: 370 mm
Maximální rychlost:
- na zpevněných komunikacích: 65 km/h
- plavby vpřed: 7 km/h
- plavby vzad: 2 km/h
Překročivost (šířka příkopu): 2,5 m
Výstupnost (výška překážky): 0,7 m
Výzbroj:
Kanon 2A28
- ráže: 73 mm
- rychlost střelby: 8 - 10 výstřelů / min
- metná dálka: 1 300 m
- střelivo: PG-15V
Spřažený kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- rychlost střelby: 200 až 250 výstřelů / min
- počet nábojů: 2 000
Motor: UTD-20
- šestiválcový, čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- hmotnost: 665 kg ± 2%
- maximální výkon motoru při 2 600 ot/min: 220 kW
- rozsah otáček: 1 500 až 2 600 ot/min
- uspořádání válců: do V pod úhlem 120°
- obsah: 15 900 cm3
Objem palivové nádrže: 462 l
Jízdní dosah: 575 km
Pásové obrněné vozidlo postavené na bázi BMP-1 určené k vedení taktického průzkumu.
Vo vozidle je zabudované zariadenie na ochranu osádky pred účinkami ZHN, automatické nabíjacie zariadenie, infračervené pozorovacie prístroje, zameriavacie, navigačné, prieskumné a spojovacie prostriedky, 2x3 výmetnice zadymovacích granátov.
Veža je umiestnená v strede korby mierne posunutá dozadu, motor-prevodový priestor v pravej prednej časti. Vodič sedí v ľavej prednej časti korby a za ním jeden príslušník roja. Vo veži sedia vedľa seba veliteľ a strelec. Príslušníci roja používajú k vstupu a výstupu z vozidla dvojdielne dvere v zadnej časti korby. Veža má odmer celých 360° a námer kanónu je v rozsahu od -4° do +33°.
Vozidlo je plne obojživelné, pričom jeho pohyb vo vode zabezpečujú pásy. Pred vjazdom do vody je na čele korby vztýčený vlnolam a sú spustené odsávacie čerpadlá.
V řadách ČSLA byly stroje BRM-1K zavedeny do výzbroje 1. průzkumného praporu v Podbořanech. K 31. prosinci 1997 se ve výzbroji AČR nacházelo celkem 15 kusů vozidel BRM-1K.
Technicko-taktická data
Bojová hmotnost: 13 300 kg
Osádka: 6 osob
Rozměry:
- délka: 6 760 mm
- šířka: 2 940 mm
- šířka od vnějších okrajů pásů: 2 850 mm
- šířka stopy (vzdálenost mezi středy pásů):
- výška po věž: 1 920 mm
- světlá výška: 370 mm
Maximální rychlost:
- na zpevněných komunikacích: 65 km/h
- plavby vpřed: 7 km/h
- plavby vzad: 2 km/h
Překročivost (šířka příkopu): 2,5 m
Výstupnost (výška překážky): 0,7 m
Výzbroj:
Kanon 2A28
- ráže: 73 mm
- rychlost střelby: 8 - 10 výstřelů / min
- metná dálka: 1 300 m
- střelivo: PG-15V
Spřažený kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- rychlost střelby: 200 až 250 výstřelů / min
- počet nábojů: 2 000
Motor: UTD-20
- šestiválcový, čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- hmotnost: 665 kg ± 2%
- maximální výkon motoru při 2 600 ot/min: 220 kW
- rozsah otáček: 1 500 až 2 600 ot/min
- uspořádání válců: do V pod úhlem 120°
- obsah: 15 900 cm3
Objem palivové nádrže: 462 l
Jízdní dosah: 575 km