Radiolokátor P-37 slouží k radiolokačnímu průzkumu a k navádění stíhacího letectva na vzdušné cíle. Radiolokátor zabezpečuje vyhledávání vzdušných cílů v rozmezí dosahu a měření souřadnic (azimut a šikmá dálka), měření azimutu zdroje aktivního rušení a měření souřadnic (včetně charakteristik) jaderného výbuchu. Je uzpůsoben ke spolupráci s výškoměrem.
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#58661
Verze : 0
P-37 "Dýšina" vlnová délka cm. počet vysílačů, přijimačů 5 (3+2) nejčastější spolupracující výškoměry: PRV -11, 16,17
Modernizácia tohto rádiolokátora je na export ponúkaná ako 1L117.
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#189041
Verze : 0
Reklama
Zloženie rádiolokátora P-37: -voz č.1 , anténny voz, obsahuje 5 vysielačov a prijímačov centimetrového pásma, vysielač a prijímač systému NRZ Kremnyj-2, prijímač aktívnej odpovede -voz č.2, indikačný voz na podvozku Zil-157, alebo Zil-131, obsahuje pult diaľkového ovládania, 2x indikátory kruhového obzoru IKO, 1x indikátor azimut-diaľka IAD(slúži na presnejšie navedenie stíhača na cieľ), bloky synchrónno-sledovacieho prenosu (SSP), blok špeciálnych režimov BU-1, vysielacia aparatúra retlanslačnej linky (slúži na prenos informácie z IKO na veliteľské stanovište do 10km vzdušnou čiarou priamej viditeľnosti), blok imitátora NRZ. U modernizovanej verzie P-37M bol IAD a blok SSP vynechaný a na jeho miesto bol umiestnený blok 39UF01 v ktorom bol umiestnený synchronizátor a blok ochrán proti samonavádzacím strelám. -voz č.3, štvorkolesový príves s elektromechanickým meničom VPL-30MD. Pri transporte sa na ňom prevážali anténne diely -voz č.4, pásový ťahač ATS s manipulačným ramenom, slúžil na prevoz krabíc ZIP s náhradnými dielmi. Rameno sa používalo pri montáži horného reflektoru. V živote som tento voz nevidel v činnosti, v 80-tych rokoch sa vozy ATS vyraďovali zo zostavy rádiolokátora -voz č.5, 6, elektrocentrály AD-50 ( v súprave P-37M AD-60) -voz č.7, elektrocentrála AD-10, slúži na napájanie retranslačnej linky -voz č.8, v ňom sa nachádzal blok synchronizačných impulzov, aparatúra ochrán proti nesynchrónnemu impulznému rušeniu a bloky spracovania koherentných signálov. U verzie P-37M bol celý voz vynechaný a nahradený blokmi 39KM01, 39KM02 vo voze č. 1 a spomínaným blokom 39UF01
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#221998
Verze : 0
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#291617
Verze : 0
RL P-37 indikátorový vůz
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(Foto Pavel Vaněk - SHARK)
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#299302
Verze : 0
Anténna jednotka RL P-37 s maskovacím náterom (spodná anténa má zariadenie pre polarizáciu, tie klobúčiky na vlnovode pred žiaričmi. Podobná anténa RL P-35 túto ochranu nemala - doplnil Michal Pertzian).
Zdroj : Československý voják 1986 č.12
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Anténna jednotka s maskovacím náterom.
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#307697
Verze : 0
Zloženie súpravy rádiolokátora P-37 z výzbroje Národnej ľudovej armády NDR:
- vozidlo č. 1 s kabínou 636A (vysielač a prijímač) - indikačné vozidlo č. 2 na podvozku ZiL-157 - vozidlo č. 3 s elektrocentrálou GAD-60 - vozidlo č. 4 s elektrocentrálou GAD-60 - vozidlo č. 5 - žeriav na podvozku T-813 - vozidlo č. 6 - príves 2-PN-4 s meničom VPL-30 a na prepravu anténnych dielov - vozidlo č. 7 - príves TAPZ-255 s elektrocentrálou AD-10 k napájaniu retranslačnej linky RL-30-1M - vozidlo č. 8 - príves so synchronizačnou aparatúrou (a ďalšími prvkami)
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#512459
Verze : 0
Diskuse
Možno by nebolo od veci spomenúť aj jednotlivé varianty P-37 (modernizácie), ktoré boli označované nasledovne:
P-37 (1RL129)- prevaha elektróniek, voz č.8 ako príves s obperiódnym spracovaním koherentných signálov na potenciáloskopoch, synchronizátor a filter NIR (nesynchrónneho impulzného rušenia) P-37M (1RL129-1)- ?? P-37 M2 (1RL129-2)- prijímacie zariadenie realizované na doskách s plošnými spojmi, koherentné obperiódne spracovanie signálov umiestnené v anténnom voze, odpadol voz č.8, nahradil ho blok synchronizácie 39UF02 umiestnený v indikačnom voze P-37R (1RL129-?)- obsahoval počítač, ktorý zobrazoval na indikátore napr. koridory, hranice atd., súčasťou bol aj voz č.11 na ktorom bola umiestnená aparatúra 1L22 Paroľ
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#461296
Verze : 0
Citace - buko1 :
Zloženie súpravy rádiolokátora P-37 z výzbroje Národnej ľudovej armády NDR:
- vozidlo č. 1 s kabínou 636A ......
Nemčúri píšu, na ináč kvalitných stránkach, bludy.
Som ochotný akceptovať, že nemali ťahať ATS so žeriavom a mali miesto neho T-813, ale: - menič určite nie je RL-30-1M, to je retlanslačná linka ( http://forum.presscont.eu/viewtopic.php?f=20&t=436 ), menič je VPL-30 (a nejaké číslice a písmena, podľa verzie), - na podvozku TAPZ bola umiestnená elektrocentrála AD-10, určená na napájanie prijímacej časti RL-30 a výnosných indikátorov - na podvozku 2PN-4 bol umiestnený menič VPL-3O a počas transportu tam boli umiestnené anténne diely,
Možno to chlapi zle preložili z ruštiny
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#512496
Verze : 0
No nemci asi nie.... Ten menič je moja chyba.... Nemci tam mali uvedené "Stromversorgungsaggregat für...", teda napájací agregát pre RL-30... a ja som si pri preklade stotožnil RL-30 s meničom VPL-30...
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#512502
Verze : 0
Rozměry a hmotnosti RLD P-37
Vážení přátelé,
prosím osoby alespoň částečně znalé o pomoc se zjištěním rozměrových a váhových údajů k RLD P-37 v pochodové poloze.
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#519223
Verze : 0
Presné údaje ti nepoviem, ale najťažší a najrozmernejší anténny príves neprekračoval ložnú mieru na vagóne, hmotnosť cca 11000kg. Ostatné prívesy a ťahač ZiL-157 (131) mali hmotnosť do 4000kg (teda ak nerátam ťahač ATS, ak ste ho zohnali). Možno sa obrátiť prostredníctvom Neva_07 na Maďarov, tí sú na tom trochu lepšie
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#519468
Verze : 0
Díky, spojím se s ním.
URL : https://www.valka.cz/SOV-P-37-1RL139-t15783#519475
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.