Název: Name: | Micubiši Ha-112-II (armádní motor typ 4) | Mitsubishi Ha-112-II (Army Type 4) |
Originální název: Original Name: | 三菱ハ112-II ( 4式) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 三菱重工業株式会社 - Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-Kaisha, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1941 | |
Použití: Use: | Mitsubishi Ki-46-III, Kawasaki Ki-100-I, Kawasaki Ki-102b, Manshu Ki-116 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 675 kg | 1488 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1660 mm | 5ft 5,33in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1218 mm | 4ft |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 140 mm | 5,5in |
Zdvih: Stroke: | 150 mm | 5,9in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 32,34 l | 1973.51 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín a oktanovým číslem 100 | gasoline octane number 100 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik | Fuel injektion |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,0 : 1 | 7,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem | Supercharged: Centrifugal two-speed single-stage supercharger |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1103 kW při 2600 ot/min | 1479.1 bhp at 2600 rpm |
Poznámka: Note: | Vzletový výkon: 1 103 kW (1 500 k) při 2 600 ot/min při plnícím tlaku +300 mm Hg Bojový výkon: I. stupeň kompresoru: 993 kW (1 350 k) při 2 600 ot/min v h= 2 000 m II. stupeň kompresoru: 919 kW (1 250 k) při 2 600 ot/min a plnícím tlaku +500 mm Hg v h= 5 800 m Se vstřikem vody a metanolu 1 147 kW (1 560 k) při 2 600 ot/min v malé výšce. Motor vznikl postupným japonským vývojem amerického motoru Pratt & Whitney R-1689 Hornet. Japonci jej považovali za velmi spolehlivý. Častou závadou byl mírný únik oleje z hlav válců. | Take-off power: 1,479 hp at 2,600 rpm. Combat power: 1st stage blowers: 1,332 hp at 2,600 rpm at 6,562 ft 2nd stage blowers: 1,233 hp at 2,600 rpm at 13,030 ft. with a injected water and methanol 1,539 ph at 2,600 rpm at low level. Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated. It was based on a Pratt & Whitney R-1689 Hornet design and was considered highly reliable by the Japanese with a slight leak oil from the cylinder heads. |
Zdroje: Sources: | Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005. ISBN 4-89522-461-9 pwencycl.kgbudge.com http://ja.wikipedia.org/wiki archiv autora |