Main Menu
User Menu

HAL Dhruv

     
Název:
Name:
HAL Dhruv
Originální název:
Original Name:
HAL Dhruv
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1992-DD.MM.20RR Hindustan Aeronautics Ltd., Bangalore
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2001-DD.MM.20RR série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
130+
První vzlet:
Maiden Flight:
30.08.1992
23.12.1995 námořní / naval
Osádka:
Crew:
1-2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzné ližiny
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
2550 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
55001) kg
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
15,87 m
Délka trupu:
Fuselage Length:
13,43 m
Šířka trupu:
Fuselage Width:
2,00 m
Celková výška:
Overall Height:
4,98 m
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
13,20 m
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
2,55 m
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
136,85 m2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
5,11 m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Dhruv Mk.I/II: Turboméca TM333-2M2 o vzletovém výkonu 825 kW/1121 k
Dhruv Mk.III: HAL Shakti o vzletovém výkonu 1032 kW/1403 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1400 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2922) km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
2553) km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,3 m/s
Statický dostup:
Static Ceiling:
26004) m
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
630 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
12 cestujících

1500 kg podvěšeného nákladu
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
-
Vybavení:
Equipment:
-
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
2) VNE
Pro námořní stroje se zatahovacím kolovým podvozkem platí:
1) 5555 kg
3) 245 km/h
4) 2400 m

Dhruv Mk.I: klasický kokpit
Dhruv Mk.II: "skleněný" kokpit
Dhruv Mk.III: motory Shakti a další úpravy
- pro všechny subverze jsou výrobcem udávány identické výkony
Zdroje:
Sources:
Jackson, Paul. Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004.
Indický Dhruv zahájil útok na evropský trh, L+K 2008/09.
www.hal-india.co.in
www.aviationsmilitaires.net
URL : https://www.valka.cz/HAL-Dhruv-t78742#617075Verze : 0
MOD
commons.wikimedia.org

HAL Dhruv -


URL : https://www.valka.cz/HAL-Dhruv-t78742#617100Verze : 0
MOD
Lehké transportní vrtulníky Dhruv sériových čísel IA1136 a IA1133, jejichž uživatelem je indické pozemní vojsko, resp. jeho No.201 Army Aviation Squadron. Oba stroje byly jako první vybaveny "skleněným" kokpitem, avšak kvůli trvalým technickým problémům ještě (myšleno k létu 2008) nedošlo k jejich předání armádě. Foceno v červenci 2008.

IA1136

(©herr66)

IA1133

(©herr66)
URL : https://www.valka.cz/HAL-Dhruv-t78742#289365Verze : 0
MOD
commons.wikimedia.org

HAL Dhruv -


URL : https://www.valka.cz/HAL-Dhruv-t78742#617101Verze : 0
MOD
commons.wikimedia.org

HAL Dhruv - Stroje pro námořnictvo mají mimo jiné zatahovatelný kolový podvozek. Tento je Mk.III zapůjčený indickým námořnictvem Maledivám k záchranným účelům.

Stroje pro námořnictvo mají mimo jiné zatahovatelný kolový podvozek. Tento je Mk.III zapůjčený indickým námořnictvem Maledivám k záchranným účelům.
URL : https://www.valka.cz/HAL-Dhruv-t78742#617102Verze : 0
MOD