Main Menu
User Menu

Gendron modéle 1934

     
Název:
Name:
Gendron modèle 1934
Originální název:
Original Name:
Gendron modèle 1934
Výrobce:
Producer:
Gendron/SOMUA (?), ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
29.01.1934
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
?
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
4300 (?) kg
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
? kg
Celková délka:
Overall Length:
3720 mm
Celková šířka:
Overall Width:
1900 mm
Celková výška:
Overall Height:
1850 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Rozvor:
Wheelbase:
? mm
Rozchod:
Track:
? mm - ?
Brzdová soustava:
Braking System:
?
Elektrický systém:
Electrical System:
?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
? (zážihový 4-valec objemu 4849 cm3 s výkonom 52,2 kW pri 2200 ot/min)
Převodovka:
Gearbox:
?
Spojka:
Clutch:
?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? l
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
71 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
28,6 l/100 km
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
1x guľomet mlé 1931 ráže 7,5 mm
Uživatelské státy:
User States:
/
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Francois Vauvillier - Les automitrailleuses de reconnaissance, Tome 2, L′AMR 35 Renault ZT, ISBN : 2-915239-70-3
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1
URL : https://www.valka.cz/Gendron-modele-1934-t77163#537476Verze : 0
MOD
L´AMR Gendron modèle 1934



16.1.1932 boli francúzskou armádou zadané špecifikácie na nové prieskumné vozidlo AMR (Automitrailleuse de Reconnaissance). Jednou z reakcií bol i projekt inžiniera M.Gendrona. Prototyp nesúci registračné označenie 7393-W1 bol dokončený a predvedený francúzskej vojenskej komisii dňa 29.1.1934. Stroj bol viacmenej klasickej koncepcie vtedajších obrnených automobilov, no zvláštnosťou tejto konštrukcie boli zadné kolesá, ktoré boli od seba len minimálne vzdialené a z konštrukcie vlastne vytvorili trojkolku. Zadné kolesá mohli byť v teréne vymenené za celokovové kolesá s drapákmi pre lepší záber v teréne. Vozidlo konštruktéri vybavili vežou spoločne s výzbrojou z tanku AMR 33. Maximálne pancierovanie bolo 12 mm. Neortodoxná koncepcia mala pravdepodobne zabrániť poškodeniu zadných kolies, no na druhej strane bolo vozidlo nestabilné. 22.6.1934 bol prototyp predvedený generálovi Giraudovi. Jeho verdikt znel, že stroj sa má prekonštruovať. Stroj nebol schválený k sériovej výrobe.
Inžinier Gendron pokračoval v ďalšom vývoji obrnených automobilov. Ten pokračoval vytvorením upraveného modelu tohoto vozidla do konvenčnejšej podoby L´AMR Gendron 1935 a L´AMR Gendron 1939.



*zdroje :


Francois Vauvillier - Les automitrailleuses de reconnaissance, Tome 2, L′AMR 35 Renault ZT, ISBN : 2-915239-70-3
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1
Gendron modéle 1934 -


Gendron modéle 1934 -


URL : https://www.valka.cz/Gendron-modele-1934-t77163#284046Verze : 1
MOD