351. IAP
Začátkem roku 1950 byl pluk vyzbrojený stíhačkami La-11, převelen k Šanghaji, aby pomohl čínským komunistickým ozbrojeným silám. Dosáhl zde ejméně čtyř sestřelů v bojích proti letectvu Kuomintangu. V červnu byla jednotka převelena na sever a nad severní Koreou prováděla převážně noční lety. Její piloti si nárokovali sestřelení pěti letounů B-26, první sestřelil v říjnu staršij lejtěnant V.Kurganov, Začátkem roku 1952 byla jednotka přezbrojena na proudové stíhačky MiG-15, na nichž si její piloti nárokovali dalších deset nočních sestřelů (před návratem do Sovětského svazu v únoru 1953).
Významní piloti:
Makarov, V.N.
Karelin, A.M. (Korea)
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.
Začátkem roku 1950 byl pluk vyzbrojený stíhačkami La-11, převelen k Šanghaji, aby pomohl čínským komunistickým ozbrojeným silám. Dosáhl zde ejméně čtyř sestřelů v bojích proti letectvu Kuomintangu. V červnu byla jednotka převelena na sever a nad severní Koreou prováděla převážně noční lety. Její piloti si nárokovali sestřelení pěti letounů B-26, první sestřelil v říjnu staršij lejtěnant V.Kurganov, Začátkem roku 1952 byla jednotka přezbrojena na proudové stíhačky MiG-15, na nichž si její piloti nárokovali dalších deset nočních sestřelů (před návratem do Sovětského svazu v únoru 1953).
Významní piloti:
Makarov, V.N.
Karelin, A.M. (Korea)
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.