Název: Name: | Rolls-Royce Vulture II | Rolls-Royce Vulture II |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Vulture II | |
Kategorie: Category: | motor s válci do X | X engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Glasgow | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | _ | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1937 | |
Použití: Use: | Avro Manchester Mk.I Blackburn B-20 Hawker Tornado Vickers Warwick (prototype) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 24 | |
Hmotnost: Weight: | 816 kg | 1800 lb |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | ? |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | ? mm | ? |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | ? |
Vrtání: Bore: | 127 mm | 5,0 |
Zdvih: Stroke: | 140 mm | 5,5 |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 42.48 l | 2,592 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín a oktanovým číslem 100/130. | Gasoline with an octane rating 100/130. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Spadové karburátory S.U. s automatickou regulací bohatosti palivové směsi. | Downdraught S.U. carburettor with automatic boost control with a two-position mixture control. |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0 : 1 | 6,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým dvourychlostním mechanickým odstředivýn kompresorem. | Supercharged: Gear-driven single-stage twin-speed centrifugal type supercharger. |
Chlazení: Cooling: | Kapalinové přetlakové (70% vody a 30% glykolu). | Liquid cooled, pressurised 70% water and 30% ethylene glycol |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1375.8 kW při 3000 ot/min | 1,845 bhp at 3,000 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový: 1 275 kW (1 734 k) při 2 800 ot/min bojový (teoretický): 1 346 kW (1 871 k) při 3 000 ot/min v h= 1 524 m a 872,5 kW (1 186 k) při 3 000 ot/min v h= 4 572 m, trvalý (teoretický): 1 327 kW (1 805 k) při 2 800 ot/min v h= 1 524 m a plnícím tlaku 0,07 barů. Motory Rolls-Royce Vulture byly navrženy pro výkon od 1 305 kW (1 775 k) s předpokladem dalšího růstu. Konstrukčně vycházely z motoru Rolls-Royce Kestrel a zjednodušeně by se dalo říci, že se jednalo o dva spojené motory Kestrel se společným klikovým hřídelem. Motor se v praxi příliš neosvědčil, jednalo se o zcela nový a neodladěný motor, problémy byly s ojničními ložisky (nedostatečné mazání vedlo k jejich zadírání) a také s přehříváním. V praxi musely být provozována s nižšími otáčkami což vedlo k jejich sníženému výkonu, který se následně pohyboval v intervalu 1 081 - 1 156 kW (1 470 - 1 576 k). Problémy se dařilo motorářům postupně odstraňovat, ale firma Rolls-Royce byla zcela vytížena výrobou motorů Merlin, proto byl další vývoj a výroba Vulturů zastavena. Ventilový rozvod OHC, dva sací a dva výfukové ventily na každý válec. | 1,800 hp at 3,000 rpm boost +6psi for take-off, 1,845 hp at 3,000 rpm at 5,000 ft and 1,170 hp at 3,000 rpm at 15,000 ft for combat power output, 1,780 hp at 2,850 rpm at 5,000 ft +6 psi boost for continuous power output 1,480 hp at 2,600 rpm boost +5 psi MS for maximum cruise 1,290 hp at 2,600 rpm boost +5 psi FS for maximum cruise. The Vulture engine was originally designed to produce around 1,750 hp, but continuing problems with the Vulture design meant that the engines were derated to around 1,450-1,550 hp in service by limiting the maximum rpm. The Vulture suffered from frequent failures of the big end connecting-rod bearings, which was found to be caused by a breakdown in lubrication, and also from other engine heat dissipation problems. Valvetrain: Overhead Camshaft - four valves per cylinder. |
Zdroje: Sources: | Alec Lumsden, British Piston Aero-Engines and their Aircraft, Marlborough, Wiltshire, Airlife Publishing, 2003, ISBN 1-85310-294-6. www.flightglobal.com www.aviation-history.com www.lancaster-archive.com upload.wikimedia.org |