249. IAP (později 163. GIAP)
V červnu 1941 měl základnu na jihu Urakjiny a byl vyzbrojen dvoujplošníky I-153, s nimiž se zapojil do bojů proti rumunské armádě. V pozdějším období roku byl přezbrojen na stíhačky LaGG-3 a v roce 1942 bojoval v rámci Severokavkazkého frontu, kde zůstal až do jara 1943. Následovalo převelení k Jižnímu frontu a boje nad Kerčským poloostrovem a v roce 1944 nad Krymem v rámci . ukrajisnkého frontu. Následoval přesun na 2.běloruský front a na konci války operační lety nad Polskem
Významní piloti:
Babajlov, P.K.
Charlamov, S.I.
Kozačenko, P.K.
Krjučkov, V.J.
Kulagin, A.M.
Michajlov, V.A.
Onopčenko, N.M.
Ševelev, S.N.
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.
V červnu 1941 měl základnu na jihu Urakjiny a byl vyzbrojen dvoujplošníky I-153, s nimiž se zapojil do bojů proti rumunské armádě. V pozdějším období roku byl přezbrojen na stíhačky LaGG-3 a v roce 1942 bojoval v rámci Severokavkazkého frontu, kde zůstal až do jara 1943. Následovalo převelení k Jižnímu frontu a boje nad Kerčským poloostrovem a v roce 1944 nad Krymem v rámci . ukrajisnkého frontu. Následoval přesun na 2.běloruský front a na konci války operační lety nad Polskem
Významní piloti:
Babajlov, P.K.
Charlamov, S.I.
Kozačenko, P.K.
Krjučkov, V.J.
Kulagin, A.M.
Michajlov, V.A.
Onopčenko, N.M.
Ševelev, S.N.
Zdroj: Stalinovi sokoli 2. díl.