Výrobce letounu v naději na získání podpory k výrobě dalších kusů nad dosud dodaných 183, zveřejnil některá zatím neznámá technická data letounu F-22. Výkony a schopnotí stealth letoun překonává původní požadavky armády.
Například maximální rychlost bez použití přídavného spalování odpovídá hodnotě Mach 1,75. V akceleraci je letoun oproti původnímu požadavku 54 sec.lepší o 3,05 sec. (není ovšem uvedena počáteční ani koncová rychlost).
Dostup letounu bez použití přídavného spalování je více než 15000m. Při cvičení, které se konalo na Aljšce však byla zanamenána výška kolem 20000m za použití forsáže. Letoun má také menší radarovou odraznou plochu (-40Db/m2) než bylo požadováno (-30 Db/m2).
Radar letounu s elektronickým vychylováním paprsku dokáže zjistit cíl na vzdálenost 210km, tedy o 10km dříve než bylo požadováno.
Zajímavá je informace, že cena F-22 je 145 milionů dolarů oproti 200 milionům v případě F-35, pokud by se těch vyrobilo pouze 500 kusů.
Zdroj: http://www.f-16.net/news_article3275.html
Například maximální rychlost bez použití přídavného spalování odpovídá hodnotě Mach 1,75. V akceleraci je letoun oproti původnímu požadavku 54 sec.lepší o 3,05 sec. (není ovšem uvedena počáteční ani koncová rychlost).
Dostup letounu bez použití přídavného spalování je více než 15000m. Při cvičení, které se konalo na Aljšce však byla zanamenána výška kolem 20000m za použití forsáže. Letoun má také menší radarovou odraznou plochu (-40Db/m2) než bylo požadováno (-30 Db/m2).
Radar letounu s elektronickým vychylováním paprsku dokáže zjistit cíl na vzdálenost 210km, tedy o 10km dříve než bylo požadováno.
Zajímavá je informace, že cena F-22 je 145 milionů dolarů oproti 200 milionům v případě F-35, pokud by se těch vyrobilo pouze 500 kusů.
Zdroj: http://www.f-16.net/news_article3275.html