Main Menu
User Menu

11. spojovací prapor [2000-2003]

11th Signal Battalion

     
Název:
Name
11. spojovací prapor
Originální název:
Original Name:
11. spojovací prapor
Datum vzniku:
Raised/Formed:
01.10.2000
Předchůdce:
Predecessor:
-
Datum zániku:
Disbanded:
31.12.2003
Nástupce:
Successor:
-
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
01.10.2000-31.12.2003 1. mechanizovaná divize
Dislokace:
Deployed:
01.10.2000-31.12.2003 Brno

Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR, ( )
Podřízené jednotky:
Subordinated Units:

01.10.2000-31.12.2003 velitelství a štáb
01.10.2000-31.12.2003 rota míst velení
01.10.2000-31.12.2003 rota logistiky
01.10.2000-31.12.2003 1. spojovací rota
01.10.2000-31.12.2003 2. rota dálkového spojení
Čestný název:
Honorary Name:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyznamenání:
Decorations:
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.vojenstvi.cz
www.army.cz
URL : https://www.valka.cz/11-spojovaci-prapor-2000-2003-t63623#390393Verze : 0
MOD
Rukávové znaky / Sleeve Patches
11. spojovací prapor [2000-2003] - Zdroj: vlastní

Zdroj: vlastní
11. spojovací prapor [2000-2003] - Zdroj: vlastní

Zdroj: vlastní
URL : https://www.valka.cz/11-spojovaci-prapor-2000-2003-t63623#390394Verze : 1
MOD
Kravatová spona / Tie Clip
URL : https://www.valka.cz/11-spojovaci-prapor-2000-2003-t63623#531303Verze : 0
MOD
Diskuse
U této jednotky jsem v letech 2000 - 2003 sloužil jako velitel automobilní čety.


Prapor vznikl k 1.1.2000.Jeho struktura byla 4.roty a to:
Štáb praporu
Rota míst velení (RMV)
Rota logistiky (RL)
1.Spojovací rota (1.spj.r)
2.Rota dálkového spojení (2.RDS)


Prapor zanikl k 31.12.2003 z důvodu reorganizace.Pokud má někdo zájem má spoustu fotografií ze života praporu a z různých cvičení??



Zdroj:
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/11-spojovaci-prapor-2000-2003-t63623#302698Verze : 0
Jestli máš nějaké fotky techniky, mohl by si je kdyžtak vložit do patřičných částí sekce Zbraně a vybavení?
URL : https://www.valka.cz/11-spojovaci-prapor-2000-2003-t63623#302700Verze : 0
MOD
Jedu na víkend pryč,ale po víkendu na to kouknu.Prapor nedisponoval žádnou těžkou technikou ale hlavně spojovací technikou především pak na podvozcích PV3S.V podstatě jediným jeho úkolem bylo vybudovat v polních podmínkách místo velení pro velení a štáb 1.mechanizované divize.Takže RMV(rota míst velení) postavila celý prostor místa velení jednalo se v podstatě o stany vz.65 s různým počtem nástavných dílů podle situace a kolem stanů byly rozestavěny vozidla PV3S ŠA různých typů.Celý prostor se zamaskoval a ostrahu zabezpečovala strážní četa RMV,která se skládala z strážního družstva a družstva psovodů.V případě přítomnosti velitele divize na stanovišti zde byla i ochranka z řad vojenské policie.Úkolem 1.spoj roty bylo provést tvz.zadrátování místa velení,což v podstatě znamená natažení telefonních linek do jednotlivých stanů a vozidel.A svedení vedení do spoj úzlů opět na vozidlech PV3S.Rota dálkových spojů pak měla za úkol vytvoření vlastní telefonní sítě na celé rozloze působení jednotek celé divize.Dále prapor disponoval družstvem elektrocentrál k zabezpečení elektřiny,družstvem údržby a oprav počítačových sítí,topografickým družstvem.Rota logistiky měla četu oprav techniky a četu zabezpečení-kuchaři ,výstrojaři a sklady náhradních dílů.Technika jak říkám různé typy PV3S ŠA,T-815,T-148,ZIL-131(spojovací nástavby)teréní osobní vozidla UAZ 469 a LR 110.Zkusím to postupně dát dohromady a dát to sem na server.
URL : https://www.valka.cz/11-spojovaci-prapor-2000-2003-t63623#302707Verze : 0