Focke-Wulf Fw 190 A-3

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-3 Focke-Wulf Fw 190 A-3
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1941-DD.MM.194R Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.10.1941-DD.MM.194R AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.08.1941-DD.MM.194R Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
DD.05.1942-DD.08.1942 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1941-DD.09.1942 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3) z toho / from that:
DD.10.1941-DD.08.1942 Focke-Wulf
DD.10.1941-DD.09.1942 AGO
DD.08.1941-DD.08.1942 Arado
DD.05.1942-DD.08.1942 Fieseler
DD.08.1942-DD.06.1943 Fw 190 Aa-3 (Focke-Wulf, AGO, Arado)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
952 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3):
Focke-Wulf: 360
AGO: 240
Arado: 332
Fieseler: 20


+ 72 (Fw 190 Aa-3)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2845 kg 6272 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3855 kg 8499 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m 34ft 5,77in
Délka:
Length:
8,80 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2 196.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 D-2
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS)
BMW 801 D-2
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- take-off power output: 1677 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l 115 Imp gal / 138 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
640 km/h v 6100 m 398 mph in 20013 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
570 km/h v 6100 m 354 mph in 20013 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15 m/s 2953 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 6000 m 7,2 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m 34777 ft
Dolet:
Range:
810 km 503 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Fw 190 A-3:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)


Fw 190 Aa-3:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
Fw 190 A-3:
Two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in the fuselage,
two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 E cannons in a root wings and
two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the outboard wing.


Fw 190 Aa-3:
Two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in the fuselage,
two fixed forward-firing 0.31 inch MG 17 machine-guns in a root wings and
two fixed forward-firing 0.79 inch MG FF/M cannons in the outboard wing.
Uživatelské státy:
User States:

1)

1)
Poznámka:
Note:
1) Fw 190 Aa-3


Umrüstbausätze:
Fw 190 A-3/U1 - vzorový letoun verze Fw 190 A-5 (W.Nr.: 130270 / PG+GY)
Fw 190 A-3/U2 - pokusný letoun vybavený protiletadlovými raketami RZ 65 (W.Nr.: 130386)
Fw 190 A-3/U3:
- vzorový letoun průzkumné verze (W.Nr.: 130300)
- vzorový letoun šest kusů bitevní verze s podtrupovým závěsníkem ETC 501 (W.Nr.: 130500)
- vzorový letoun bitevní verze do tropických oblastí (W.Nr.: 130511)
Fw 190 A-3/U4 - průzkumný letoun s redukovanou výzbrojí, nasazení u 9./(H)LG 2
Fw 190 A-3/U7 - výškový stíhací letoun (W.Nr.: 130528, 130530, 130531) se dvěma MG 151/20 E místo MG 17
1) Fw 190 Aa-3


Umrüstbausätze:
Fw 190 A-3/U1 - etalon aircraft of Fw 190 A-5 version (W.Nr.: 130270 / PG+GY)
Fw 190 A-3/U2 - experimental aircraft equipped with RZ 65 air-to-air rockets (W.Nr.: 130386)
Fw 190 A-3/U3:
- etalon aircraft of reconnaissance version (W.Nr.: 130300)
- etalon aircraft of attack version with ETC 501 fuselage rack, six aircraft manufactured (W.Nr.: 130500)
- etalon aircraft of tropicalized attack version (W.Nr.: 130511)
Fw 190 A-3/U4 - reconnaissance aircraft with reduced armament, deployed with 9./(H)LG 2
Fw 190 A-3/U7 - high altitude fighter aircraft (W.Nr.: 130528, 130530, 130531) with two MG 151/20 E instead of MG 17
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#62621 Verze : 0
.
Focke-Wulf Fw 190 A-3 - Osobní stroj velitele 4./JG 1 npor. (Oblt.) Roberta Olejnika, který s ním létal z holandské základny Woensdrecht. Nositel Rytířského kříže Olejnik dosáhl celkem 42 sestřelů a válku zakončil jako velitel I./JG 400 vyzbrojené raketovými letouny Me 163 Komet. Stroj nese standardní kamufláž tvořenou šedými barvami RLM 74/75/76. Tatzelwurm, znak II./JG 1, je na přídi z obou stran (tlamou ve směru letu). Směrovka později dostala bílý nátěr

Osobní stroj velitele 4./JG 1 npor. (Oblt.) Roberta Olejnika, který s ním létal z holandské základny Woensdrecht. Nositel Rytířského kříže Olejnik dosáhl celkem 42 sestřelů a válku zakončil jako velitel I./JG 400 vyzbrojené raketovými letouny Me 163 Komet. Stroj nese standardní kamufláž tvořenou šedými barvami RLM 74/75/76. "Tatzelwurm", znak II./JG 1, je na přídi z obou stran (tlamou ve směru letu). Směrovka později dostala bílý nátěr
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#404293 Verze : 0
S tímto Fw 190 A-3 (W.Nr.313) pocházejícím z výzbroje III./JG 2 omylem přistál Lt. Armin Faber na britském letišti v Pembrey dne 23.6.1942. Farber se účastnil souboje s letouny RAF nad kanálem La Manche a dostal se až nad britskou pevninu. Zde proletěl kolem základny Bold Head, kde se právě chystal k přistání F/Sgt František Trejtnar od 310. čs. perutě RAF. Trejtnar se pokusil Němce přinutit k přistání na britské půdě, ale Farberovi se podařilo jeho Spitfiru Mk.VB (BL517, NN-E) ustřelit pravé křídlo. Čech tak musel vyskočit na padku, nicméně Farber byl totálně ztracený a po přeletů Bristolského zálivu přistál ve 20.35 hod. na letišti Pembrey. Stal se tak válečným zajatcem a dodal Spojencům první letuschopný Focke-Wulf.

Zdroj:
Rajlich, J: Na nebi hrdého Albionu, část 3, Svět křídel, Cheb

Focke-Wulf Fw 190 A-3 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#24507 Verze : 1
Fw 190 A-3 ze sestavy IV./JG 1 pojíždí na polním letišti ve Francii před vzletem na další bojový let.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-3 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#387084 Verze : 0
Fw 190 Aa-3 z výzbroje tureckého letectva.
Focke-Wulf Fw 190 A-3 - (TuAF)

(TuAF)
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-3-t999#83924 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více