Aiči E8A1 -Ši (AB-7)

Aichi E8A1 8-Shi (AB-7) / 愛知 E8A1「AB-7」・九五式水上侦察机
     
Název:
Name:
Aiči E8A1 7-Ši / AB-7 Aichi E8A1 7-Shi / AB-7
Originální název:
Original Name:
愛知 八試水上偵察機 [E8A1]
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,500 m 34ft 5,38in
Délka:
Length:
8,850 m 29ft 0,43in
Výška:
Height:
3,570 m 11ft 8,55in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW
Vrtule dvoulistá kovová vrtulové listy s pevným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled radial engine rated 580 hp for take-off,
driving a two-blade fixed propeller of 9 ft 2,23 in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v kabině pozorovatele
One forward-firing 0.303 in Type 92 machine-gun
one flexible rear-firing 0.303 in Type 92 machine-gun, fed by hand loaded drum magazines of 97 rounds.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
愛知E8A1 八試水上偵察機 / - / Námořní průzkumný plovákový letoun E8A1 7-Ši / AB-7 九五式水上侦察机 / - / Reconnaissance Seaplane E8A1 Aichi 7-Shi / AB- 7
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
URL : https://www.valka.cz/Aici-E8A1-Si-AB-7-t95883#357521 Verze : 0
Aichi E8A1 8-Shi / AB-7


Stručná historie:
Za vznikem dvou prototypů plovákového letounu Aichi E8A1 jsou specifikace 8-Shi z roku 1933, které sestavilo velení námořního letectva a zaslalo je výrobcům letecké techniky. Japonské námořní letectvo hledalo prostřednictvím těchto specifikací náhradu za již zastarávající plovákové letouny Nakajima A2N a E4N. Do soutěže se v této kategorii se přihlásily tři letecké továrny se svými projekty. Jednak to byla továrna Aichi Tonkei Denki, která námořnictvu předložila projekt dvouplošného letounu AB-7 a jednoplošného AM-7, námořnictvo továrnu vyzvalo k postavení dvou prototypů dvouplošníku AB-7 pod označením „Experimentální plovákový průzkumný letoun 8-Shi“ (E8A1 8-Shi) a továrna sama na své náklady postavila také jeden prototyp AM-7. Druhou byla továrna Kawanishi Kokuki K. K., která předložila svůj projekt Typ P a byla vyzvána ke stavbě jednoho prototypu E8K1 8-Shi a třetí byla továrna Nakajima Hikoki K. K., která předložila svůj projekt dvouplošného letounu s označením MS a stavěla také jeden prototyp E8N1 8-Shi.

Námořní letectvo na počátku roku 1935 zahájilo soutěž, jako první byl vyřazen prototyp Kawanishi E8K1, nakonec v této soutěži zvítězila Nakajima Hikoki K. K. se svým prototypem, který dosahoval stejných výkonů jako konkurenční Aichi E8A1, ale projevovala se jako obratnější ale také stabilnější. Prototyp Aichi AM-7 se soutěže nezúčastnil.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperiál Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-E8A1-Si-AB-7-t95883#357534 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/other1/ab7.html

Aiči E8A1 -Ši (AB-7) -


URL : https://www.valka.cz/Aici-E8A1-Si-AB-7-t95883#571209 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek letounu Aichi E8A1 -8-Shi
(zdroj je uveden výše)
Aiči E8A1 -Ši (AB-7) -


URL : https://www.valka.cz/Aici-E8A1-Si-AB-7-t95883#357535 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více