Název: Name: | Nakadžima E12N1 12-Ši | Nakajima E12N1 12-Shi |
Originální název: Original Name: | 12试复座水上侦察机 (E12N1) | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1937-DD.04.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2850 kg | 6283 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | 42ft 7,81in |
Délka: Length: | 10,500 m | 34ft 5,38in |
Výška: Height: | 3,500 m | 11ft 5,8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,50 m2 | 296.01 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 103,60 kg/m2 | 21.22 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 644 kW (875 k) a 680 kW (925 k) v h= 1 800 m. Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 200 mm. | Mitsubishi MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) fourteen-cylinder air-cooled supercharged two-row radial engine rated at 863 hp for take-off and 912 hp at 5,900 ft, driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 361 km/h v 1900 m | 224.3 mph in 6234 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 277 km/h v 2000 m | 172.1 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,0 min do 3000 m | 5,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8100 m | 26575 ft |
Dolet: Range: | 920 km | 571.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1062 km | 659.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 na konci kabiny Pumový náklad: 1x 250 kg nebo 2x 60 kg | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-guns in the engine cowling and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position. Bomb load: one 551 lb bomb under the fuselage or two 132 lb bombs under the wings. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 12试复座水上侦察机 - Experimentální námořní dvoumístný plovákový průzkumný letoun. Letová vytrvalost: 3,75 h Na jaře roku 1938 továrna Nakadžima práce na prototypech zastavila a není jisté zda byl letoun zalétán. | 12试复座水上侦察机 - Navy Experimental 12-Shi Two-seat Reconnaissance Seaplane Endurance: 3 hours 45 minutes |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 ja.wikipedia.org archiv autora |