Main Menu
User Menu

Jokošo č. 8

Yokosho No.8 / 横廠 8番

     
Název:
Name:
Jokošo č. 8
Originální název:
Original Name:
横廠 8番
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.10.1913 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.10.1913
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1913
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
580 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,020 / 10,970 m
Délka:
Length:
8,458 m
Výška:
Height:
2,496 m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss O kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 56 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná tlačná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
82 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
1372 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Experimentální námořní plovákový letoun.


Více historie letounu.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-c-8-t87251#323357Verze : 0
MOD
Jokošo č.8


Historie:
V roce 1912 zakoupilo japonské námořní letectvo čtyři Maurice Farmany (Typ Mo) a tři letouny Curtiss (Typ Ka), tyto letouny byly sestaveny námořním arsenálem v Jokosuce (Yokosuka Kaigun Ko-sho). Námořní letectvo vyzvalo Kaigun Ko-sho ke stavbě vlastního letounu, ale bylo počítáno s tím, že se použijí díly nebo jejich kopie z obou typů zahraničních letounů. Prací se ujal nadaný konstruktér poručík inženýr Čikuhej Nakadžima, neoficiálně byl letoun označen číslicí 8 (No.8), byl to v pořadí osmý letoun námořního letectva.
Jednalo se o první japonskou konstrukci letadla, ale bylo to spíše jakési spojení obou konstrukcí, doplněných o různá vylepšení. Trupová gondola pocházela z Farmana, za otevřenými prostory pro osádku byl tlačný motor od Curtisse. Křídla tvarem a konstrukcí odpovídala Curtissově předloze, ale rozdíl tu byl - horní křídlo mělo větší rozpětí než křídlo spodní. Centrální plovák a dva vyrovnávací pod křídly byly opět převzaty od Curtissova letounu. Musíme si uvědomit, že se jednalo o první japonský pokus o vlastní konstrukci a inženýr Nakajima se tak vlastně blíže seznamoval s létajícími aparáty.

Letoun byl dokončen v roce 1913 a byl vyzkoušen poručíkem Tadaharu Jamadou, ten letoun hodnotil záporně, jeho ovladatelnost byla špatná, práce na tomto stroji byly brzy ukončeny.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora

Jokošo č. 8 -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-c-8-t87251#323356Verze : 4
MOD