Název: Name: | Jokošo č. 8 | |
Originální název: Original Name: | 横廠 8番 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1913-DD.10.1913 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1913-DD.10.1913 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1913 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 580 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,020 / 10,970 m | |
Délka: Length: | 8,458 m | |
Výška: Height: | 2,496 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss O kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 56 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná tlačná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 82 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 1372 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Experimentální námořní plovákový letoun. Více historie letounu. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-c-8-t87251#323357Verze : 0
Vláďa
MOD
Jokošo č.8
Historie:
V roce 1912 zakoupilo japonské námořní letectvo čtyři Maurice Farmany (Typ Mo) a tři letouny Curtiss (Typ Ka), tyto letouny byly sestaveny námořním arsenálem v Jokosuce (Yokosuka Kaigun Ko-sho). Námořní letectvo vyzvalo Kaigun Ko-sho ke stavbě vlastního letounu, ale bylo počítáno s tím, že se použijí díly nebo jejich kopie z obou typů zahraničních letounů. Prací se ujal nadaný konstruktér poručík inženýr Čikuhej Nakadžima, neoficiálně byl letoun označen číslicí 8 (No.8), byl to v pořadí osmý letoun námořního letectva.
Jednalo se o první japonskou konstrukci letadla, ale bylo to spíše jakési spojení obou konstrukcí, doplněných o různá vylepšení. Trupová gondola pocházela z Farmana, za otevřenými prostory pro osádku byl tlačný motor od Curtisse. Křídla tvarem a konstrukcí odpovídala Curtissově předloze, ale rozdíl tu byl - horní křídlo mělo větší rozpětí než křídlo spodní. Centrální plovák a dva vyrovnávací pod křídly byly opět převzaty od Curtissova letounu. Musíme si uvědomit, že se jednalo o první japonský pokus o vlastní konstrukci a inženýr Nakajima se tak vlastně blíže seznamoval s létajícími aparáty.
Letoun byl dokončen v roce 1913 a byl vyzkoušen poručíkem Tadaharu Jamadou, ten letoun hodnotil záporně, jeho ovladatelnost byla špatná, práce na tomto stroji byly brzy ukončeny.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
Historie:
V roce 1912 zakoupilo japonské námořní letectvo čtyři Maurice Farmany (Typ Mo) a tři letouny Curtiss (Typ Ka), tyto letouny byly sestaveny námořním arsenálem v Jokosuce (Yokosuka Kaigun Ko-sho). Námořní letectvo vyzvalo Kaigun Ko-sho ke stavbě vlastního letounu, ale bylo počítáno s tím, že se použijí díly nebo jejich kopie z obou typů zahraničních letounů. Prací se ujal nadaný konstruktér poručík inženýr Čikuhej Nakadžima, neoficiálně byl letoun označen číslicí 8 (No.8), byl to v pořadí osmý letoun námořního letectva.
Jednalo se o první japonskou konstrukci letadla, ale bylo to spíše jakési spojení obou konstrukcí, doplněných o různá vylepšení. Trupová gondola pocházela z Farmana, za otevřenými prostory pro osádku byl tlačný motor od Curtisse. Křídla tvarem a konstrukcí odpovídala Curtissově předloze, ale rozdíl tu byl - horní křídlo mělo větší rozpětí než křídlo spodní. Centrální plovák a dva vyrovnávací pod křídly byly opět převzaty od Curtissova letounu. Musíme si uvědomit, že se jednalo o první japonský pokus o vlastní konstrukci a inženýr Nakajima se tak vlastně blíže seznamoval s létajícími aparáty.
Letoun byl dokončen v roce 1913 a byl vyzkoušen poručíkem Tadaharu Jamadou, ten letoun hodnotil záporně, jeho ovladatelnost byla špatná, práce na tomto stroji byly brzy ukončeny.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jokošo č. 8 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-c-8-t87251#323356Verze : 4
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.