Main Menu
User Menu

Jokošo

Experimental Yokosho Twin-engined Seaplane / ?

     
Název:
Name:
Experimentální dvoumotorový plovákový letoun Jokošo
Originální název:
Original Name:
?
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.04.1916 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.04.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1916 pouze pojíždění na hladině
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
20,000 m
Délka:
Length:
12,000 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Salmson 2M-7 vodou chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 147 kW (200 k) v h= 0 m při 1 250 ot/min.
Vrtule dvoulisté dřevěné.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
130 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x torpédo ráže 355,6 mm o hmotnosti 350 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 4,0 h


Význam tohoto hydroplánu spočívá v tom, že se jednalo o první dvoumotorový letoun postavený v Japonsku. V roce 1914 se Čukuhei Nakadžima začal zaobírat myšlenkou na svržení upraveného torpéda z letounu a v dubnu roku 1916 dokončil tento dvouplošný dvoumotorový hydroplán celodřevěné konstrukce, osádka seděla v otevřené kabině za sebou. Výzbroj mělo tvořit zkrácené torpédo ráže 356 mm, používané na torpédových člunech. V Japonsku nebyl v té době zcela jistě žádný pilot, který by viděl dvoumotorový letoun. Poručík Nakadžima prohlašoval, že se jedná o nejrychlejší a nejsilnější letoun v Japonsku, to se nepodařilo potvrdit, neboť letoun byl testován pouze při pojíždění po vodní hladině, nenašel se nikdo, kdo by se pokusil o vzlet. Letoun byl později uložen v jižním hangáru na námořní základně v Oppamě.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-t86830#321663Verze : 0
MOD
flyingmachines.ru

Jokošo -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-t86830#572307Verze : 0
MOD