Název: Name: | Experimentální dvoumotorový plovákový letoun Jokošo | |
Originální název: Original Name: | ? | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.04.1916 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.04.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1916 pouze pojíždění na hladině | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 20,000 m | |
Délka: Length: | 12,000 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Salmson 2M-7 vodou chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 147 kW (200 k) v h= 0 m při 1 250 ot/min. Vrtule dvoulisté dřevěné. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 130 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x torpédo ráže 355,6 mm o hmotnosti 350 kg | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 4,0 h Význam tohoto hydroplánu spočívá v tom, že se jednalo o první dvoumotorový letoun postavený v Japonsku. V roce 1914 se Čukuhei Nakadžima začal zaobírat myšlenkou na svržení upraveného torpéda z letounu a v dubnu roku 1916 dokončil tento dvouplošný dvoumotorový hydroplán celodřevěné konstrukce, osádka seděla v otevřené kabině za sebou. Výzbroj mělo tvořit zkrácené torpédo ráže 356 mm, používané na torpédových člunech. V Japonsku nebyl v té době zcela jistě žádný pilot, který by viděl dvoumotorový letoun. Poručík Nakadžima prohlašoval, že se jedná o nejrychlejší a nejsilnější letoun v Japonsku, to se nepodařilo potvrdit, neboť letoun byl testován pouze při pojíždění po vodní hladině, nenašel se nikdo, kdo by se pokusil o vzlet. Letoun byl později uložen v jižním hangáru na námořní základně v Oppamě. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-t86830#321663Verze : 0
Vláďa
MOD
flyingmachines.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jokošo |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-t86830#572307Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.