Název: Name: | Nakadžima D2N3 8-Ši | Nakajima D2N3 8-Shi |
Originální název: Original Name: | 8式特殊爆机击 (D2N) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1934 D2N1 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1500 kg | 3307 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2500 kg | 5512 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,500 m | 37ft 8,75in |
Délka: Length: | 9,000 m | 29ft 6,32in |
Výška: Height: | 3,500 m | 11ft 5,8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,00 m2 | 376.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 71,43 kg/m2 | 14.63 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 1 500 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 740 mm. | Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 4,920 ft, driving a two-blade fixed pitch metal propeller of the diameter 8ft 11,9in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 259 km/h v 3000 m | 160.9 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 200 km/h v 1000 m | 124.3 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,0 min do 3000 m | 11,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | 21325 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem a 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Pumová zátěž: 1x 250 kg pod trupem a 2x 30 kg pod křídly. | Two 0.303 inch Type 92 machine-guns in the engine cowling and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in rear dorsal position. Bomb load: one 551 lb bomb under the fuselage, and two 66 lb bombs under the wings. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 8式特殊爆机击 - Experimentální námořní palubní bombardér 8-Ši Neúspěšný konkurent palubního bombardéru Ajči D1A1 Letová vytrvalost: 2,5 h. | 8式特殊爆机击 - Navy Experimental 8-Shi Carrier Bomber Unsuccessful competitor to Aichi D1A1 Endurance: 2 hours 30 minutes |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |