Nakadžima D2N3 8-Ši

Nakajima D2N3 8-Shi / 中島 D2N3・8式特殊爆机击
     
Název:
Name:
Nakadžima D2N3 8-Ši Nakajima D2N3 8-Shi
Originální název:
Original Name:
8式特殊爆机击 (D2N)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1934 D2N1
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1500 kg 3307 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2500 kg 5512 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,500 m 37ft 8,75in
Délka:
Length:
9,000 m 29ft 6,32in
Výška:
Height:
3,500 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,00 m2 376.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,43 kg/m2 14.63 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 1 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 740 mm.
Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 4,920 ft,
driving a two-blade fixed pitch metal propeller of the diameter 8ft 11,9in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
259 km/h v 3000 m 160.9 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
200 km/h v 1000 m 124.3 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,0 min do 3000 m 11,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem a
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
Pumová zátěž: 1x 250 kg pod trupem a 2x 30 kg pod křídly.
Two 0.303 inch Type 92 machine-guns in the engine cowling and
one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in rear dorsal position.
Bomb load: one 551 lb bomb under the fuselage, and two 66 lb bombs under the wings.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
8式特殊爆机击 - Experimentální námořní palubní bombardér 8-Ši
Neúspěšný konkurent palubního bombardéru Ajči D1A1


Letová vytrvalost: 2,5 h.
8式特殊爆机击 - Navy Experimental 8-Shi Carrier Bomber
Unsuccessful competitor to Aichi D1A1


Endurance: 2 hours 30 minutes
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-D2N3-8-Si-t86577#320653 Verze : 0
Nakajima D2N
8式特殊爆机击 / - / experimentální palubní bombardovací letoun 8-Shi


Historie:
Kaigun Koku Hombu v roce 1933 vydává na základě plánu rozvoje své již třetí specifikace, kterými po výrobcích letecké techniky požaduje různé kategorie letadel. V následující tabulce vidíme, jaké kategorie letadel námořní letectvo v roce 1933 požadovalo a které letouny či projekty na základě těchto specifikací vznikly.


Specifikace 8-Shi
Kategorie projekt / prototyp
Palubní dvoumístný stíhací letoun Mitsubishi Ka-8
Palubní dvoumístný stíhací letoun Nakajima NAF-2
Palubní střemhlavý bombardér Aichi D1A1
Palubní střemhlavý bombardér Nakajima D2N3
Palubní střemhlavý bombardér Yokosuka D2Y1
Průzkumný letoun Mitsubishi Ka-9
Průzkumný létající člun Kawanishi Typ Q
Průzkumný létající člun Kawanishi Typ R
Průzkumný plovákový letoun Aichi AM-7
Průzkumný plovákový letoun Aichi E8A1
Průzkumný plovákový letoun Kawanishi E8K1
Průzkumný plovákový letoun Nakajima E8N1



Všimneme-li si kategorie palubních střemhlavých bombardérů, vidíme, že námořní letectvo již potřetí požaduje tento letoun, protože předchozí prototypy továrny Nakajima (Nakajima 6-Shi a Nakajima 7-Shi) byly neúspěšné. Kaigun Koku Hombu již neoslovilo pouze továrnu Nakajima, ale vyhlásilo soutěž, do které své projekty přihlásily továrny Aichi Tokei Denki K. K. a Nakajima Hikoki K. K., o něco málo později přihlásil svůj projekt ještě námořní arsenál v Jokosuce - Dai-Ichi Kaigun Koku Gijitsusho. Soutěže se potom zúčastnil prototyp Aichi AB-9 (D1A1), prototypy Nakajima D3N2 a Nakajima D2N3 a konečně jeden prototyp Yokosuka / Kugisho D2Y. Vítězem se stala továrna Aichi, která upravila německý Heinkel He-66.


Konstrukční tým továrny Nakajima přešel ze stavby předchozích neúspěšných prototypů plynule ke stavbě nového prototypu, projekt nesl tovární označení RZ. V březnu 1934 byl dokončen první prototyp D2N1. Byl to dvouplošník smíšené konstrukce, poháněn byl motorem Nakajima Kotobuki 2 Kai 1. Již během prvních testů bylo jasné, že se tomuto letounu nepodaří splnit technické podmínky specifikací 8-Shi. Letoun se vrátil zpět do továrny, kde byly provedeny dosti zásadní změny, označení D2N1 bylo změněno na D2N3. Druhý prototyp byl upraven ještě před dokončením a nesl označení D2N2. O výkonech první podoby prvního a o druhém prototypu se nedochovalo mnoho údajů, zatím víme, že letouny měly shodné rozměry. Zkoušky nedopadly pro továrnu Nakajima a její prototypy dobře, přetrvala jedna zásadní vlastnost – letoun byl silně nestabilní ve střemhlavém letu.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-D2N3-8-Si-t86577#320651 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více