Název: Name: | Kawaniši H3K1 typ 90-2 | |
Originální název: Original Name: | 川西 H3K1・九〇式一号飛行艇 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1931-DD.02.1933 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1931-DD.02.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 6-9 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10030 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 15000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 31.05 m | |
Délka: Length: | 22.55 m | |
Výška: Height: | 8.76 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 214 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 70.11 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce H-10 Buzzard, kapalinou chlazený přeplňovaný dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 712 kW. Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 4 115 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 226 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 169 km/h v 1500 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 19,67 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4040 m | |
Dolet: Range: | 1040 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2046 km | |
Výzbroj: Armament: | 8x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm zdvojené kulomety na přídi, nahoře na obou bocích trupu, a v ocasním střelišti Pumový náklad: do 1 000 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 九〇式一号飛行艇 - Námořní létající člun typ 90-2 Spojenecké kódové jméno: Belle Letová vytrvalost: 9,0 h Kawanishi H3K byl upravenou licenční variantou Short S.15 F.K.1, většina dílů byla dodána z Velké Británie. Společnost Kawaniši Kokuki K. K. získala značné zkušenosti ze stavbou tohoto létajícího člunu a ty potom využila později při konstrukci svých letadel H6K Mavis a H8K Emily. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H3K1-Belle-t84667#121349Verze : 1
Vláďa
MOD
Kawanishi H3K1
九〇式二号飛行艇 - Kyū rei-shiki ni-gō hikō-tei - Námořní létající člun typ 90-2
Allied reporting name: Belle
Historie:
Japonské námořní letectvo potřebovalo pro kontrolu nad velice rozsáhlými mořskými plochami spolehlivý létající člun s dlouhým doletem a dostatečnou letovou vytrvalostí. Na této kategorii létajících člunů japonští konstruktéři usilovně pracovali již od konce dvacátých let minulého století. Domácí průmysl byl již zmodernizován, ale konstruktéři a technici stále ještě neměli dostatek zkušeností se stavbou tak velkých strojů, proto byla pomoc stále hledána v zahraničí. Kaigun Koku Hombu (námořní letectvo) se obrátilo na britskou továrnu Short Brothers v Rochesteru, zde byla pro společnost 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha v Naruu zakoupena licenční práva na stavbu velkého dvouplošného létajícího člunu Short KF.
První prototyp byl odeslán po moři, po převzetí byl smontován v Námořním leteckém arzenálu v Jokosuce a krátce nato byl předán na praktické vyzkoušení k Tateyama Kokutai. Po zdárně ukončeném jednání o licenčních právech na výrobu tohoto létajícího člunu řídil práce u Kawanishi konstruktér Jošio Hašiguči, který se právě vrátil ze stáže v továrně Short Brothers, kde se mimo jiné podílel právě na vývoji Calcuty.
Po vyrobení prvních dvou létajících člunů, které až na zesílení konstrukce a zakrytý kokpit odpovídaly původnímu britskému vzoru, byly vyrobeny další dva čluny, ty dostaly odlišné prosklení přídě a další drobné změny. Všech pět létajících člunů létalo u Tateyama Kokutai. Velké dvouplošné létající čluny splnily svůj úkol, pilotům umožnily poznat chování a také možnosti létajících člunů a konstruktéři se zase mohli seznámit s jejich konstrukcí a stavbou. Toho později využila továrna Kawanishi Kokuki K. K. při stavbě ryze vlastní moderní konstrukce jakou představoval létající člun H6K Mavis.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Five: Flying Boats, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1962, Revised and reprinted 1968, pp. 136-137, ISBN 356-01449-5.
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H3K1-Belle-t84667#311688Verze : 2
Vláďa
MOD
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/h3k.html
www.secretprojects.co.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawaniši H3K1 [Belle] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawaniši H3K1 [Belle] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawaniši H3K1 [Belle] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawaniši H3K1 [Belle] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawaniši H3K1 [Belle] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H3K1-Belle-t84667#584035Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.