Curtiss A-25A Shrike

Curtiss SB2C-1A
     
Název:
Name:
Curtiss A-25A Shrike Curtiss A-25A Shrike
Originální název:
Original Name:
Curtiss A-25A Shrike
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1942-DD.12.1943 Curtiss-Wright Corporation, Airplane Division, St. Louis, Missouri
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1942-DD.12.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
900 (Sn. 41-18774 - 18873, 42-79663 - 80462)
První vzlet:
Maiden Flight:
25.09.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4701 kg 10363 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6838 kg 15075 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7785 kg 17162 lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.150 m 49ft 8 5/8in
Délka:
Length:
11.176 m 36ft 8in
Výška:
Height:
4.500 m 14ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
39.21 m2 422 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
163,98 kg/m2 33.59 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-2600-8 Twin Cyclone vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 268 kW a 1 085 kW v h= 3 658 m.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček.
Wright R-2600-8 Twin Cyclone fourteen-cylinder twin-reow air-cooled radial engine rated at 1,700 hp for take-off and 1,450 hp at 12,000 ft,
driving a four-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 495 l + 439,1 v přídavných nádržích 395 US gallons (328.9 UK gallons) and 116 US gallons (96.6 UK gallons)in two drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
458.7 km/h v 3780 m 285 mph in 12400 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
249.4 km/h v 3658 m 155 mph in 12000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,95 m/s 1761.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,17 min do 3048 m 7,17 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7498 m 24600 ft
Dolet:
Range:
1126.5 1) km 700 1) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3250.9 2) km 2020 2) mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech a
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm.
Pumový náklad: v pumovnici 907 kg a pod křídly další dvě po 227 kg.
Four fixed forward-firing 0.50-inch Colt-Browning M2 machine-guns in the wings and
one flexible 0.50-inch Colt-Browning M2 machine-gun operated by gunner in rear cockpit.
Bomb load:
in internal bay: 2,000 lb of bombs and
underwing hardpoints: 500 lb of bombs each.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) s plným pumovým nákladem
2) předávací lety

- 150 letadel měla dostat RAAF (A69-1/-150)
nakonec převzala pouze 10 letadel.

- A-25A byl nejvíce podobný SB2C-1, rozdíl byl v odstranění záchytného háku, byly zvětšeny pneumatiky podvozku, ostruhové kolečko mělo delší odpružení.

- Sklápění křídel mělo být zachováno.
1)with maximum bomb load
2) maximum ferry range

Early A-25s were identical to the SB2C-1, but during the production run a number of changes were made, amongst them the removal of the folding wings and the tailhook, not needed for land based operations.
By 1943 it had become obvious that the dedicated heavy dive bomber was no longer needed. The Stukas suffered heavy losses whenever they met modern fighter aircraft. The more versatile fighter bomber had replaced the dive bomber as a close support weapons, and the USAAF no longer wanted its A-25s.

There was now a surplus of unwanted aircraft. An attempt to pass them to the RAAF failed after the Australians rejected all but ten of the aircraft. Eventually 410 of the aircraft were returned to the Marines, as the SB2C-1A, where they were used as training aircraft. The remaining A-25As remained with the army and were used for non-combat duties.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft 1907-1947, London, Putnam & Company Ltd., 1979, ISBN 0-370-10029-8.
Harald Andrews, The Curtiss SB2C-1 Helldiver, Aircraft in Profile 124., Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1967, reprinted 1982, No ISBN.
http://www.vectorsite.net/avsbd.html#m7
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/JBcurt-a25.html
http://www.aero-web.org/specs/curtiss/a-25a.htm
http://www.airwar.ru/enc/aww2/a25.html
http://www.joebaugher.com/usattack/a25.html
upload.wikimedia.org
archiv autora

Curtiss A-25A Shrike -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-A-25A-Shrike-t82868#303766 Verze : 0
Fotografie
zdroje jsou uvedeny výše
Curtiss A-25A Shrike -


Curtiss A-25A Shrike -


Curtiss A-25A Shrike -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-A-25A-Shrike-t82868#303787 Verze : 0
Pilotky Woman Airforce Service Pilots (WASP) sa pripravujú na prelet A-25A Shrike, august-december 1943. Stojaca za kabínou je známa americká pilotka Dora Dougherty Strother.


http://ww2db.com/image.php?image_id=9791

Curtiss A-25A Shrike -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-A-25A-Shrike-t82868#539109 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více