SOV - GAZ-51 (valníkový automobil)

GAZ-51
ГАЗ-51
     
Název:
Name:
GAZ-51 GAZ-51
Originální název:
Original Name:
ГАЗ-51
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
DD.12.1945-DD.MM.1955 Gorkovský automobilový závod V. M. Molotova, Gorkij /
DD.MM.1950-DD.MM.1952 Irkutský automobilový závod, Irkutsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1945-DD.MM.1955
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3481033 (všechny verze / all version)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
2710 kg 5975 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
2500 kg 5512 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
5350 kg 11795 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
3500 kg 7716 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
8850 kg 19511 lb
Celková délka:
Overall Length:
5715 mm 18 ft 9in
Celková šířka:
Overall Width:
2200 mm 7 ft 2 ⅝ in
Celková výška:
Overall Height:
2130 mm 6 ft 11 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
245 mm 9 ⅝ in
Rozvor:
Wheelbase:
3300 mm 129 ⅞ in
Rozchod:
Track:
1585 mm - přední
1650 mm - zadní
62 ⅜ - front
65 - rear
Brzdová soustava:
Braking System:
- hydraulická, bez posilovača, bubnové brzdy na všetkých kolesách
- parkovacia mechanická na kardanovom hriadeli
- hydraulic
- parking brake - mechanical
Elektrický systém:
Electrical System:
jednovodičový, 6V single wire, 6V
Pneumatiky:
Tyres:
7,50-20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAZ-51, 6 valcový radový benzínový motor GAZ-51, 6-cylinders, in-line gasoline engine
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4 stupně mechanical, 4 gears
Spojka:
Clutch:
jednodisková suchá single disc, dry
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
90 l 19.8 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h 43 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
25 km/h 16 mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
26,5 l/100 km 10.66 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
330 km 205 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 32 °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:



...



...
Poznámka:
Note:
vo výrobe nahradený verziou GAZ-51A in the production replaced by the GAZ-51A version
Zdroje:
Sources:
http://baikal-info.ru/kopeika/2007/02/005001.html
xn----7sbb5ahj4aiadq2m.xn--p1ai
URL : https://www.valka.cz/SOV-GAZ-51-valnikovy-automobil-t80310#704694 Verze : 0
Nákladný automobil GAZ-51 bol navrhnutý jako náhrada za GAZ-AA. Výroba komponentov začala už v roku 1938, prvé vozidlo s motorom Dodge ( ruská kópia GAZ-11 ) bolo skompletizované v máji 1939. V lete 1940 skúšobné vozidlo s novou kabínou bolo vystavené na Všezväzovej poľnohospodárskej výstave v Moskve. Druhý prototyp v septembri 1940 najazdil 32500 km. Po skončení skúšok bolo rozhodnuté v roku 1941 spustiť sériovú výrobu GAZ-51. V čase VVV sa v závode GAZ v Moskve kompletizovali vozidlá z dodávok Leand-lease, napr. Studebaker. V roku 1943 bolo vozidlo predvedené Stalinovi, ktorý naradil vykonať v jeho konštrukcii značné zmeny – motor s kabínou boli posunuté dopredu. Prototyp poslednej varianty nového nákladného vozidla bol ukončený v máji 1944 a v júni 1945 bola vyrobená „nulová séria“. Prvé sériové vozidlá opustili závod GAZ v decembri 1945. Masová výroba začala v júni 1946. Koncom 40. rokov bola kompletizácia vozidiel vykonávaná aj v Irkutskom a Odeskom závode. Výroba prebiehala v rokoch 1946 – 75.


V máji 1955 bol automobil podrobený modernizácii – zväčšenie ložnej plochy – odklopné bočnice, účinnejšia ručná brzda a.i.., a jeho označenie sa zmenilo na GAZ-51A. V roku 1958 dosiahla produkcia viac ako 173000 vozidiel. Výroba bola ukončená 2. apríla 1975. GAZ-51 bol nákladným vozidlom najmasovejšie vyrábaným v ZSSR – celkovo bolo vyrobených 3.481033 vozidiel a podvozkov.
V jednotkách ČSA sa vozidlá GAZ-51 používali v obmedzenom počte vo viacerých verziách.


Úžitkovosť : nákladný automobil s pohonom 4x2


Motor : GAZ-51 (K,16) : 70 ks /2800 ot.min. - 6 V - 3485 cm³.
Počet rýchlostných stupňov : 4


Rozmery :
Dĺžka : 5525 mm
Šírka : 2200 mm
Výška : 2130 mm
Rozvor: 3300 mm
Svetlá výška : 245 mm


Hmotnosť : 2250 kg
Nosnosť : 2500 kg


Max. rýchlosť : 70 km/h
Pneumatiky : 7.50-20


Obsah nádrže : 105 l
Spotreba paliva : 26.5 l/100km


Osádka : 2



Zdroj : Encyklopédia historických vojenských vozidiel Praha 1999
http://www.autogallery.org.ru/gaz51.htm
http://legion.wplus.net/guide/army/tr/gaz51.shtml
http://mkmagazin.almanacwhf.ru/venicle/gaz_51.htm
autoraritet.com




Pozn. buko1: Na fotografii "GAZ-51 v múzeu v Togliati" nie je pôvodný GAZ-51, ale skôr model GAZ-51A vyrobený najskôr v druhej polovici roku 1957 - v lete 1957 totiž došlo k zmene na bočnom paneli motorového priestoru, kde bol názov automobilky "Автозавод имени Молотова" nahradený novým názvom "Горьковский автозавод". Model GAZ-51A od pôvodného modelu vizuálne tiež líši aj inými bočnicami korby a ich uchytenim (dajú sa sklopiť aj bočné strany, nie len zadná).
SOV - GAZ-51 (valníkový automobil) - Nákres s rozmermi vozidla GAZ-51

Nákres s rozmermi vozidla GAZ-51
SOV - GAZ-51 (valníkový automobil) - GAZ-51 v múzeu v Togliati.

GAZ-51 v múzeu v Togliati.
SOV - GAZ-51 (valníkový automobil) - Zraz veteránov Poľsku. S láskavým dovolením autora fotografie, Pavla Šostoka.

Zraz veteránov Poľsku. S láskavým dovolením autora fotografie, Pavla Šostoka.
SOV - GAZ-51 (valníkový automobil) - Zadné detaily GAZ-51

Zadné detaily GAZ-51
URL : https://www.valka.cz/SOV-GAZ-51-valnikovy-automobil-t80310#294121 Verze : 3
Varianta GAZ 51P - tahač




Zdroj: legion.wplus.net; тягач ГАЗ-51П
SOV - GAZ-51 (valníkový automobil) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-GAZ-51-valnikovy-automobil-t80310#329274 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více