Název: Name: | Kawaniši E5K1 typ 90-3 | |
Originální název: Original Name: | 海军90-3 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1931-DD.MM.1932 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1931-DD.MM.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 17 (některé prameny uvádějí 20) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1931 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1850 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,450 m | |
Délka: Length: | 10,812 m | |
Výška: Height: | 4,740 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 55,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 54,55 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Jupiter VIII o vzletovém výkonu 382 kW, 330 kW u hladiny moře Vrtule dvoulistá dřevěná s oevným úhlem náběhu o průměru 3 450 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 179 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 129 km/h v 500 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 33,33 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4050 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Typ 92 ráže 7,7 mm 2x pohyblivý kulomet Typu 92 ráže 7,7 mm pro střelbu nahoru a dolu pod trup Pumový náklad: do hmotnosti 250 kg (4x 60 kg nebo 2x 125 kg) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 6,5 h 九〇式三号水上侦察机 / - / Námořní průzkumný plovákový letoun Type 90 Model 3 | |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo rok 1982 Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.hikotai.net/datasheets/e5k.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E5K1-t79290#291153Verze : 0
Vláďa
MOD
Kawaniši E5K1
Stručná historie:
V druhé polovině roku 1931 byla společnost 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha v Naruo pověřena stavbou a dalším vývojem plovákových průzkumných letadel Yokosuka E5Y. Tyto letouny právě ukončily zkoušky a Námořní arsenál v Jokosuce dosáhl toho, že byly přijaty do výzbroje námořního letectva pod označením „Plovákový průzkumný letoun Typ 90-3“.
Konstruktéři továrny Kawanishi ještě před vlastní stavbou navrhli několik změn, námořnictvo potom uznalo, že tyto změny jsou na tolik podstatné, že letounu změnilo i označení na Kawanishi E5K1 90-3. Provedené konstrukční změny zahrnovaly záměnu pohonné jednotky, místo řadového motoru s válci uspořádanými do písmene W byl instalován licenčně vyráběný devítiválec Bristol Jupiter VIII, tuto změnu nakonec provedl u svých letounů E5Y1 také Námořní arsenál v Jokosuce. U Kawanishi ještě upravili svislou ocasní plochu, která byly zvýšena. Celkem bylo továrnou Kawanishi Kokuki K. K. v Nauruo postaveno 17 letounů E5K1, tyto letouny dosloužily koncem třicátých let a byly nahrazeny modernějšími stroji Kawanishi E7K.
Použité prameny:
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
Stručná historie:
V druhé polovině roku 1931 byla společnost 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha v Naruo pověřena stavbou a dalším vývojem plovákových průzkumných letadel Yokosuka E5Y. Tyto letouny právě ukončily zkoušky a Námořní arsenál v Jokosuce dosáhl toho, že byly přijaty do výzbroje námořního letectva pod označením „Plovákový průzkumný letoun Typ 90-3“.
Konstruktéři továrny Kawanishi ještě před vlastní stavbou navrhli několik změn, námořnictvo potom uznalo, že tyto změny jsou na tolik podstatné, že letounu změnilo i označení na Kawanishi E5K1 90-3. Provedené konstrukční změny zahrnovaly záměnu pohonné jednotky, místo řadového motoru s válci uspořádanými do písmene W byl instalován licenčně vyráběný devítiválec Bristol Jupiter VIII, tuto změnu nakonec provedl u svých letounů E5Y1 také Námořní arsenál v Jokosuce. U Kawanishi ještě upravili svislou ocasní plochu, která byly zvýšena. Celkem bylo továrnou Kawanishi Kokuki K. K. v Nauruo postaveno 17 letounů E5K1, tyto letouny dosloužily koncem třicátých let a byly nahrazeny modernějšími stroji Kawanishi E7K.
Použité prameny:
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E5K1-t79290#362942Verze : 2
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.