Mikojan-Gurevič MiG-3

Mikoyan-Gurevich MiG-3
Микоян-Гуревич МиГ-3
     
Název:
Name:
Mikojan Gurjevič MiG-3 Mikoyan-Gurevich MiG-3
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.10.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
DD.10.1941-DD.11.1942 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
DD.06.1942-DD.02.1943 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.02.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3278
První vzlet:
Maiden Flight:
29.10.1940 (I-200)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2595 kg 5721 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3350 kg 7385 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m 33ft 5,56in
Délka:
Length:
8,150 m 26ft 8,87in
Výška:
Height:
3,500 m 11ft 5,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,44 m2 187.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
192,09 kg/m2 39.34 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mikulin AM-35A kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem M-100 s mezichladičem stlačeného vzduchu, nominální výkon 882,5 kW a bojový výkon 1 030 kW s omezením na 20 minut.
Vrtule celokovová stavitelná vrtule o průměru 3 000 mm typu VIŠ-22Je, AB-5L-123, později VIŠ-61Š.
Mikulin AM-35A twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with two-speed centrifugal type supercharger M-100 with aftercooler, nominal power output 1,185 hp and combat-power 1,381 hp at 15,590 ft,
driving a three-bladed variable pitch metal propeller Type VISh-22Je, AB-5L-123, later VISh-61Sh of 9ft 10,11in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
650 l (2x 150 l + 1x 250 l + 1x 100 l) 142 UK gallons (2x 33 + 55 + 23 UK gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
640 km/h v 7800 m 397.7 mph in 25591 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410 km/h v 5000 m 254.8 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,62 m/s 2878 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,7 min do 5000 m 5,7 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
576 km 357.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1250 km 776.7 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm (300 nábojů) a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm (po 750 nábojích),
6x raketa NURS ráže 57 mm nebo
6x raketa RS-82 ráže 82 mm nebo
2х 100 kg pumy FAB-100 nebo
2x 50 kg pumy FAB-50
One fixed forward-firing 0.5 in UBS machine-guns 300 rpg and
two fixed forward-firing 0.3 in ShKAS machine-guns, 750 rpg
Bomb load: six 3.23in RS-82 rockets or two 220 lb FAB-100 bombs or two 110 lb FAB-50 bombs or two spray containers for chemicals, gas or flammable liquids
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V průběhu výroby se měnila výzbroj:
1x UBS + 2x ŠKAS - 1978 letadel
1x UBS + 2X UBK + 2x ŠKAS - 821 letadlo
2x UBS - 325 letadel
2x ŠVAK (20 mm) - 52 letadla
bez výzbroje 3 letadla
-
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London: Macdonald & Co., 1961 ISBN 0-356-01447-
Медведь, А. Н.; Хазанов, Д. Б. МиГ-3: Первый фронтовой высотный истребитель. Эксмо, Москва 2007. ISBN 978-5-699-20443-4.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig3.html
9www.wunderwaffe.narod.ru
http://testpilot.ru/review/isp/mig3.htm
mig3.sovietwarplanes.com
http://www.wio.ru/tacftr/mig.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#5233 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek MiGu-3 z roku 1941
a fotografie
Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig3.html
archiv autora

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#370129 Verze : 1
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - Tento MiG 3 sloužil v září 1941 u 7. gardového stíhacího leteckého pluku. Letoun nese na horních plochách nepravidelná pole tmavé zelené v kombinaci se zemitě hnědou. Spodní plochy kryje světlá modrá.

Tento MiG 3 sloužil v září 1941 u 7. gardového stíhacího leteckého pluku. Letoun nese na horních plochách nepravidelná pole tmavé zelené v kombinaci se zemitě hnědou. Spodní plochy kryje světlá modrá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#532607 Verze : 1
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - Tento MiG 3, patřící do stavu 12. gardového stíhací leteckého pluku, byl v zimě 1941/42 zařazen do systému protivzdušné obrany Moskvy. Letoun nese na spodních plochách světle modrou barvu, horní a boční plochy kryje smytelná bílá barva užívaná v zimním období. Vnější části křídel shora červené, kryt motoru šedý.

Tento MiG 3, patřící do stavu 12. gardového stíhací leteckého pluku, byl v zimě 1941/42 zařazen do systému protivzdušné obrany Moskvy. Letoun nese na spodních plochách světle modrou barvu, horní a boční plochy kryje smytelná bílá barva užívaná v zimním období. Vnější části křídel shora červené, kryt motoru šedý.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#532609 Verze : 1
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - MiG-3, 148. IAP, s nápisem Za rodinu! (Za vlast!), boje o Charkov květen 1942.

MiG-3, 148. IAP, s nápisem Za rodinu! (Za vlast!), boje o Charkov květen 1942.

Web autora : http://basilzolotov.com
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-3 - MiG-3, červená 2, 148. IAP, s nápisem Za Stalina! (Za Stalina!), boje o Charkov květen 1942.

MiG-3, "červená 2", 148. IAP, s nápisem Za Stalina! (Za Stalina!), boje o Charkov květen 1942.

Web autora : http://basilzolotov.com
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Mikojan-Gurevič MiG-3 - MiG-3, červená 8, léto roku 1941.

MiG-3, "červená 8", léto roku 1941.

Web autora : http://basilzolotov.com
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#370130 Verze : 0
MiG-3 ("bílá 04") z výzbroje 7. stíhacího leteckého pluku, Leningradský front, léto 1941.
Mikojan-Gurevič MiG-3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#467361 Verze : 0
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - MiG-3, který na letišti Melitopol dne 3. 12. 1941 ukořistila  rumunská 19. průzkumná letka. Podle rumunských údajů se strojem přiletěl sovětský dezertér, jeho identita je však neznámá. Stroj později testovali např. Gheorghe Popescu-Ciocanel (pozdější eso se 14 sestřely) nebo princ Constantine Cantacuzino, nejúspěšnější rumunský stíhač (udáváno 43-69 sestřelů). Stroj zůstal v sovětské kamufláži (horní a boční plochy tmavá zelená, spodní plochy světle modrá), s rumunským výsostným označením a žlutými doplňky.

MiG-3, který na letišti Melitopol dne 3. 12. 1941 ukořistila rumunská 19. průzkumná letka. Podle rumunských údajů se strojem přiletěl sovětský dezertér, jeho identita je však neznámá. Stroj později testovali např. Gheorghe Popescu-Ciocanel (pozdější eso se 14 sestřely) nebo princ Constantine Cantacuzino, nejúspěšnější rumunský stíhač (udáváno 43-69 sestřelů). Stroj zůstal v sovětské kamufláži (horní a boční plochy tmavá zelená, spodní plochy světle modrá), s rumunským výsostným označením a žlutými doplňky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#507009 Verze : 0
.
Mikojan-Gurevič MiG-3 - Řez letounem MiG-3 odhaluje rozmístění některých konstrukčních uzlů. Stroj s taktickým číslem 7 sloužil v létě 1941 u 55. stíhacího pluku, kde na něm údajně létal legendární A. I. Pokryškin. Stroj nese standardní předválečnou kamufláž, horní plochy kryje zelená AMT 4, spodní světle modrá AMT 17. Podle předválečného schématu nenosily sovětské MIGy výsostná označení na horních plochách.

Řez letounem MiG-3 odhaluje rozmístění některých konstrukčních uzlů. Stroj s taktickým číslem 7 sloužil v létě 1941 u 55. stíhacího pluku, kde na něm údajně létal legendární A. I. Pokryškin. Stroj nese standardní předválečnou kamufláž, horní plochy kryje zelená AMT 4, spodní světle modrá AMT 17. Podle předválečného schématu nenosily sovětské MIGy výsostná označení na horních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#611566 Verze : 0
Opuštěný MiG-3.

Zdroj: www.ebay.com

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#250242 Verze : 0
Detail prednej časti MiG-3 s dobre viditeľnými medzerami medzi plechmi na prechode trup - krídlo, ako aj deformovanými krycími plechmi v okolí výfukov a anténneho stĺpiku.
Na tomto stroji lietal veliteľ 2. letky 124. stíhacieho leteckého pluku kapitan Alexander Georgievič Pronin (na obrázku), jar 1942.

forums.airbase.ru

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#678683 Verze : 4
Takmer úplne rozkrytovaný MiG-3 zo zostavy 120. stíhacieho leteckého pluku protivzdušnej obrany.

477768.livejournal.com

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#681508 Verze : 1
Řez trupem letounu.


www.facebook.com

Mikojan-Gurevič MiG-3 -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#687891 Verze : 1

Diskuse

Za zmínku stojí uvést, že na začátku války s tímto letounem létal i budoucí známý ruský stíhací pilot Alexandr I. Pokryškin, který právě 22. června 1941 s MiG-3 sestřelil své první letadlo. Paradoxem bylo, že se jednalo o vlastní lehký bombardovací Suchoj Su-2.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-3-t758#26169 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více