Bell XP-39B Airacobra

     
Název:
Name:
Bell XP-39B Airacobra Bell XP-39B Airacobra
Originální název:
Original Name:
Bell XP-39B Airacobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
25.11.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2055 kg 4530 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2517 kg 5550 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2926 kg 6450 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.360 m 34
Délka:
Length:
9.070 m 29ft 9in
Výška:
Height:
3.610 m 11ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
19.81 m2 213,22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
127,057 kg/m2 26.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-39 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým kompresorem o vzletovém výkonu 895 kW (1 217 k), nominální výkon 858 kW (1 166 k) v h= 3 566 m a krátkodobý bojový výkon 1 096 kW (1 490 k) v h= 0 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček.
Allison V-1710-39 twelve-cylinder liquid-cooled Vee-engine with mechanical charger, rated at 1,200 hp for take-off and 1,150 hp at 11,700 ft nomial power and 1,470 hp at sea level - combat power,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
603.5 km/h v 4572 m 375 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
498.9 km/h v ? m 310 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.3 m/s 1630 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.5 min do 6096 m 7.5 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10973 m 36000 ft
Dolet:
Range:
965.6 km 600 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Po demontáži turbokompresoru letoun ztratil výškové
vlastnosti, dne 06.01.1940 byl poškozen po přistání bez podvozku,
do té doby nalétal pouze 28 hodin, potom byl prototyp přestavěn na Bell XFL-1 Airabonita
after crash rebuilt as Bell XFL-1 Airabonita
Zdroje:
Sources:
http://home.att.net/~jbaugher1/p39_1.html
aeroweb.brooklyn.cuny.edu
www.xs4all.nl
http://www.uswarplanes.net/p39p63.html
www.historicaircraft.org - foto
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39B-Airacobra-t69459#244590 Verze : 0
Fotografie experimentálního XP-39B
zdroj je uveden výše
Bell XP-39B Airacobra -


Bell XP-39B Airacobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39B-Airacobra-t69459#244591 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více