Messerschmitt Bf 109 G-14

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 G-14 Messerschmitt Bf 109 G-14
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 G-14
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.RR.1944-DD.RR.1945 Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.RR.1944-DD.RR.1945 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
DD.RR.1944-DD.RR.1945 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt /
DD.RR.1944-DD.RR.1945 Rába Magyar Vagon- és Gépgyár (Großkonzern Manfred Weiss), Győr /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1944-DD.02.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2022 (G-14, do 30.11.1944 / until 30.11.1944)
1306 (G-14/AS, do 30.11.1944 / until 30.11.1944)
582 (G14/U4, do 30.11.1944 / until 30.11.1944)


Messerschmitt: ? (W.Nr.: 165000-166000, 166000-166400, 780000-781000, 781000-781400, 781900-782000, 782000-783000, 783800-784000, 784000-785000, 785000-786000, 786000-786500, 787000-787600, 788300-788500)
Erla-Maschinenwerk: ? (W.Nr.: 415600-415700, 460000-460700, 461000-462000, 462000-463000, 463000-463300, 464000-465000, 465000-465400)
WNF Wiener Neustädter Flugzeugwerke: ? (W.Nr.: 510800-511000, 511000-512000, 512000-512700)
Großkonzern Manfred Weiss: 32 G-14/U4 (W.Nr. 760000-760600 ?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2268 kg 5000 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3355 kg 7397 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,924 m 32ft 6,7in
Délka:
Length:
8,940 m 29ft 3,97in
Výška:
Height:
2,600 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,1 m2 173.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 AM
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) (1324 kW / 1800 PS s MW 50)
Daimler-Benz DB 605 AM
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1455 hp (1775 hp with MW 50)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 106 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
6281) km/h v 6600 m 3901) mph in 21654 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
590 km/h v 6000 m 367 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7 min do 6000 m 7 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12200 m 40026 ft
Dolet:
Range:
560 km 348 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
8502) km 5282) mi
Výzbroj:
Armament:
2x 13mm kulomet MG 131 v přídi, každý 300 nábojů
1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů
One fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannon as Motorkanone, 200 rounds and
two fixed forward-firing 0.51in MG 131 machine-guns mounted in a bow above the engine, 300 rpg.
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) 666 km/h v 5000 m (s MW 50)
2) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem



Rüstsätze:
Bf 109 G-14/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb
Bf 109 G-14/R3 - s 300l přídavnou nádrží
Bf 109 G-14/R4 - s výmetnicí pumiček SD 2
Bf 109 G-14/R6 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem
Bf 109 G-14/R7 - s radiokompasem (Peilrufanlage)


Rüstzustände:
Bf 109 G-14/R3 - s kamerou Rb 75/30
Bf 109 G-14/R4 - se systémem GM-1
Bf 109 G-14/R6 - vybaven FuG 125 a PKS 12 pro lety za každého počasí


Umbausätze:
Bf 109 G-14/U4 - Motorkanone typu MK 108


Bf 109 G-14/AS - s výškovým motorem DB 605 AS
1) 414 mph in 16404 ft (with MW 50)
2) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage



Rüstsätze:
Bf 109 G-14/R1 - with ETC 500 IXb bomb rack
Bf 109 G-14/R3 - with 300l fuel tank
Bf 109 G-14/R4 - with SD 2 bomblets dispenser
Bf 109 G-14/R6 - with two MG 151/20 under wing
Bf 109 G-14/R7 - with radio compass (Peilrufanlage)



Rüstzustände:
Bf 109 G-14/R3 - with Rb 75/30 camera
Bf 109 G-14/R4 - with GM-1 system
Bf 109 G-14/R6 - equipped with FuG 125 and PKS 12 for all weather operations


Umbausätze:
Bf 109 G-14/U4 - Motorkanone of type MK 108


Bf 109 G-14/AS - with DB 605 AS high altitude engine
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5
Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-14-t68674#240819 Verze : 0
Bokorysy varianty Bf 109 G-14/AS.
Messerschmitt Bf 109 G-14 - Levá strana Bf-10G-14AS

Levá strana Bf-10G-14AS
Messerschmitt Bf 109 G-14 - Pravá strana Bf-109G-14AS

Pravá strana Bf-109G-14AS
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-14-t68674#173986 Verze : 0
Bf 109 G-14 ("bílá 21", W.Nr. 464549) z výzbroje 5./JG 11, pravděpodobně letiště Neubiberg, rok 1945.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 G-14 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-14-t68674#9572 Verze : 0
Bf 109 G-14/R3 ("bílá ", W.Nr. 462919) z výzbroje 10./JG 3, pilot Lt. Oskar Romm, patrně rok 1945.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 G-14 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-14-t68674#173983 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více