Název: Name: | Parnall Scout | Parnall Scout |
Originální název: Original Name: | Parnall Scout | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.1916 Parnall & Sons, Ltd., Bristol | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13.41 m | 44ft |
Délka: Length: | 9.19 m | 30ft 2in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 47.94 m2 | 516 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Sunbeam Maori II o výkonu 194 kW | Sunbeam Maori II, power 260 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 164 l | 36 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 182.7 km/h v 0 m | 113.5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,7mm kulomet Lewis | 1x .303 Lewis machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tento stroj byl první vlastní konstrukcí firmy Parnall & Sons. Navržen byl v roce 1916 konstruktérem A. Camden Prattem jako stíhač na ochranu před sílíími útoky německých vzducholodí. Konstrukčně to byl klasický jednomístný dvoupříhradový dvouplošník s trupem posazeným na vzpěrách mezi křídla a pevným kulometem, umístěným na baldachýnu horního křídla v úhlu 45 stupňů vzhůru. Během zkoušek stihl získat několik přezdívek, jako "Zeppelin Chaser" a "Zepp Straffer", to ale bylo asi tak všechno. První prototyp sice dvakrát vzlétl, byl ale příliš těžký a jako nebezpečný nebyl uznán vhodným pro sériovou výrobu. Práce na druhém objednaném prototypu pravděpodobně sotva začaly. | - |
Zdroje: Sources: | Wixey, Kenneth E. Parnal Aircraft since 1914. Naval Institute Press, Annapolis 1990. ISBN 1-55750-930-1. http://www.airwar.ru/enc/fww1/parnallscout.html www.aviastar.org http://en.wikipedia.org/wiki/Parnall#Scout |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Parnall Scout |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |