Název: Name: | Bell XP-39 Airacobra | Bell XP-39 Airacobra |
Originální název: Original Name: | Bell XP-39 Airacobra | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | 07.10.1937-DD.MM.RRRR objednán | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (38-326) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.04.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1812 kg | 3995 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2517 kg | 5550 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2859 kg | 6304 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10.920 m | 35ft 10in |
Délka: Length: | 8.740 m | 28ft 8in |
Výška: Height: | 3.760 m | 12ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,62 m2 | 200.42 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,177 kg/m2 | 27.69 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-17 (E2) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým turbokompresorem B-5 o vzletovém výkonu o výkonu 858 kW. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček. | Allison V-1710-17 (E2), twelve-cylinder liquid-cooled Vee-engine with two-stage turbocharger B-5, rated at 1,150 hp for take-off, driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 627.6 km/h v 6096 m | 390 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5 min do 6096 m | 5 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9754 m | 32000 ft |
Dolet: Range: | 724.2 km | 450 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | bez výzbroje byla plánována tato výzbroj: 1x pevný kanón ráže 25 mm v ose vrtule 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm | none |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 27.04. 1939 byla podepsána objednávka na 12 předsériových YP-39, tyto letouny již nesly výzbroj a tím stoupla vzletová hmotnost | - |
Zdroje: Sources: | Frank Dial, Bell P-39 Airacobra, Aircraft profile No.165, rok 1970 http://home.att.net/~jbaugher1/p39_1.html http://home.att.net/~C.C.Jordan/XP-39.html koapp.narod.ru www.xs4all.nl http://pl.wikipedia.org/wiki/Bell_P-39_Airacobra www.historicaircraft.org - foto archiv autora |