Název: Name: | Watanabe K8W1 12-Ši | Watanabe K8W1 12-Shi |
Originální název: Original Name: | 12试式水上初歩练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.10.1938 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1937-DD.10.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1938 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 750 kg | 1653 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1015 kg | 2238 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,000 m | 32ft 9,69in |
Délka: Length: | 8,700 m | 28ft 6,51in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,00 m2 | 269.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 40,60 kg/m2 | 8.32 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k) a 96 kW (130 k) v optimální výšce. Vrtule dřevěná, dvoulistá nestavitelná o průměru 2 400 mm | Gasuden Jimpu 2, seven-cylinder air-cooled radial engine rated at 158 hp for take-off and 128 hp at optimal level, driving a two-bladed wooden propeller of the diameter 7ft 10,5in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 147.7 km/h v 0 m | 91,8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 104.3 km/h v 600 m | 64.8 mph in 1969 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20,0 min do 3000 m | 20,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3500 m | 11483 ft |
Dolet: Range: | 420 km | 261 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 12试式水上初歩练习机 - Experimentální námořní primární cvičný letoun 12-Ši. Letová vytrvalost 4,0 h | 12试式水上初歩练习机 - Navy Experimental 12-Shi Primary Trainer Seaplane Endurance: 4 hours Competition to win a contract for the 12-Shi Primary Seaplane Trainer began in April 1937 when the Navy asked for such an aircraft from Nippi, Watanabe and Kawanishi. The new design was to replace the Type 90 Primary Seaplane Trainer and be powered by a 130hp Jimpu engine. All three aeroplanes from the competing companies were almost identical because there was little latitude in designing such a straightforward twin-float trainer. They were basically a redesigned Type 90 Primary Seaplane Trainer which was already in service. Kawanishi won the competition and its entry was adopted as the Type 0 Primary Seaplane Trainer, K8K1. The Kawanishi K8K1, Type 0 Primary Seaplane Trainer ended after only fifteen were built |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |