Název: Name: | Kawaniši K8K1 model 11 | |
Originální název: Original Name: | 零式水上初歩练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1940-DD.MM.1940 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1939 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 728 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 991 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | |
Délka: Length: | 7,750 m | |
Výška: Height: | 3,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,64 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 96 kW (130 k). Vrtule dvoulistá, dřevěná, nestavitelná o průměru 2 400 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 120 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,67 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3490 m | |
Dolet: Range: | 510 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 零式水上初歩练习机 - Námořní plovákový letoun pro základní výcvik typ 0 model 11 Letová vytrvalost: 4,6 h Historie letounu - následující příspěvek. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982. archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#231337Verze : 0
Vláďa
MOD
Stručná historie:
Námořní letectvo potřebovalo v polovině třicátých let minulého století nahradit zastarávající cvičný plovákový letoun pro základní výcvik Jokosuka K4Y1 (typ 90). V roce 1937 vydalo specifikace 12-Ši, v těchto specifikacích byly také formulovány technické požadavky na cvičný hydroplán (Japonci nerozdělovali plovákové letouny a létající čluny). Do soutěže se přihlásily celkem tři společnosti Nippi, Watanabe a Kawaniši. Kawaniši zahájila konstrukční práce v květnu 1937 a první prototyp byl dokončen a zalétán 6. července 1938.
Všechny tři konstrukční kanceláře musely dodržet specifikacemi stanovené podmínky a tak se stalo, že si byly všechny tři plovákové letouny velmi podobné a to jak vzhledově, tak i výkonově.
Po zkouškách, které trvaly tři měsíce vyhlásilo Kaigun Koku Hombu vítěze soutěže - stal se jím Kawaniši K8K1, které byl do výzbroje přijato v červnu 1940 jako Námořní hydroplán pro základní výcvik typ 0 model 11, nebo zkráceně K8K1 11. Před zařazením do výzbroje byl výrobce nucen provést drobné aerodynamické úpravy ovládacích ploch.
Počátkem roku 1940 se rozeběhla malosériová výroba a po dvanácti takto vyrobených letadlech, byla výroba ukončena, tou dobou byl již hromadně vyráběn cvičný plovákový letoun Typ 93 - zkráceně Jokosuka K5Y, ve spojeneckém kódu známý jako Willow (Vrba).
Použité prameny uvedeny v posledním příspěvku.
Námořní letectvo potřebovalo v polovině třicátých let minulého století nahradit zastarávající cvičný plovákový letoun pro základní výcvik Jokosuka K4Y1 (typ 90). V roce 1937 vydalo specifikace 12-Ši, v těchto specifikacích byly také formulovány technické požadavky na cvičný hydroplán (Japonci nerozdělovali plovákové letouny a létající čluny). Do soutěže se přihlásily celkem tři společnosti Nippi, Watanabe a Kawaniši. Kawaniši zahájila konstrukční práce v květnu 1937 a první prototyp byl dokončen a zalétán 6. července 1938.
Všechny tři konstrukční kanceláře musely dodržet specifikacemi stanovené podmínky a tak se stalo, že si byly všechny tři plovákové letouny velmi podobné a to jak vzhledově, tak i výkonově.
Po zkouškách, které trvaly tři měsíce vyhlásilo Kaigun Koku Hombu vítěze soutěže - stal se jím Kawaniši K8K1, které byl do výzbroje přijato v červnu 1940 jako Námořní hydroplán pro základní výcvik typ 0 model 11, nebo zkráceně K8K1 11. Před zařazením do výzbroje byl výrobce nucen provést drobné aerodynamické úpravy ovládacích ploch.
Počátkem roku 1940 se rozeběhla malosériová výroba a po dvanácti takto vyrobených letadlech, byla výroba ukončena, tou dobou byl již hromadně vyráběn cvičný plovákový letoun Typ 93 - zkráceně Jokosuka K5Y, ve spojeneckém kódu známý jako Willow (Vrba).
Použité prameny uvedeny v posledním příspěvku.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#414283Verze : 0
Vláďa
MOD
...a fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#231339Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#231338Verze : 0
Vláďa
MOD
Zdroje:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982http://www.skynet-1.com/navy/03.html
archiv autora
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982http://www.skynet-1.com/navy/03.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#231340Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.