IVL C.24

     
Název:
Name:
IVL C.24 IVL C.24
Originální název:
Original Name:
IVL C.24
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.1924 Ilmailuvoimien Lentokonetehdas, Helsinki
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
16.04.1924
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
659 kg 1453 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
870 kg 1918 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,50 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
7,14 m 23ft 5,1in
Výška:
Height:
2,93 m 9ft 7,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,00 m2 204.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Siemens-Halske Sh 3A o výkonu 118 kW/160 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Siemens-Halske Sh 3A, power 158 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
238 km/h v ? m 147.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Historie: Letoun zkonstruoval K. W. Berger a šlo o vůbec první bojové letadlo postavené ve Finsku. Letoun měl dřevěnou konstrukci potaženou plátnem. K pohonu byl zvolen motor Siemens - Halske Sh 3A, kterých v roce 1923 koupili Finové v Německu 334 kusů a potřebovali je nějak využít.
Jediný prototyp C.24 poprvé zalétal Georg Jäderholm 16. 4. 1924. Testy prokázaly slušnou rychlost a stoupavost, výhled z kabiny však byl špatný a hlavně byly problémy s motorem. Vyskytly se též potíže s těžištěm. Problémy s pohonou jednotkou se však nepodařilo vyřešit a celý projekt byl zastaven.
-
Zdroje:
Sources:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
http://www.k-silmailumuseo.fi/index.asp?kieli=1
https://en.wikipedia.org/wiki/IVL_C.24
URL : https://www.valka.cz/IVL-C-24-t60926#219387 Verze : 1
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft34199.htm

IVL C.24 -


URL : https://www.valka.cz/IVL-C-24-t60926#534327 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více