Farman F.40 A.2

     
Název:
Name:
Farman F.40 A.2 Farman F.40 A.2
Originální název:
Original Name:
Farman F.40 A.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.191R Farman frères, Boulogne-Billancourt /
DD.MM.191R-DD.MM.191R SA Costruzioni Aeronautiche Savoia, Bovisio /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
750 kg 1653 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1125 kg 2480 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.60 m 57ft 8,9in
Délka:
Length:
9.15 m 30ft 0,24in
Výška:
Height:
3.75 m 12ft 3,63in
Plocha křídla:
Wing Area:
52,00 m2 559.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Renault 8C o výkonu 74 kW, nebo
De Dion Bouton 12B o výkonu 96 kW
Renault 8C, power 99 hp, or
De Dion Bouton 12B, power 128 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
145 km/h v 2000 m 90.1 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x pohyblivý kulomet


lehké bomby nebo
10 raket Le Prieur
1-2x flexible machine gun


light bombs or
10 Le Prieur rockets
Uživatelské státy:
User States:




















Poznámka:
Note:
- manuál - http://www.daeschler.fr/ - manual - http://www.daeschler.fr/
Zdroje:
Sources:
Liron, J. Les avions Farman. Docavia no.21. Editions Lariviere, Paris 1984.
www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/Farman-F-40-A-2-t60425#501675 Verze : 0
Farman F. 40

Na počátku 20. století patřili bratři Maurice a Henri Farmanové k průkopníkům letectví ve Francii, avšak v okamžiku vypuknutí I. sv. války již patřili k předním francouzským výrobcům letadel. Ačkoliv každý z nich vyráběl vlastní letouny, Farman F. 40 byl jejich společnou prací.

Tento dvoumístný dvojplošník s nestejným rozpětím křídel, tlačným motorem a příhradovou konstrukcí trupu, byl směsicí technických prvků použitých v raných konstrukcích obou bratrů a v řadě rysů se s nimi shodoval. Přesto však šlo o značný kvalitativní posun vpřed. Gondola posádky byla nyní aerodynamicky tvarovaná s velmi dobrým obtékáním vzduchem, místo pilota a pozorovatele bylo vyměněno, pilot nyní seděl vzadu, což umožnilo letoun vyzbrojit vpřed střílejícím pohyblivým kulometem. Bylo upuštěno od zdvojených ocasních ploch. Letoun se objevil nad frontou koncem roku 1915 a posádkami byl velmi dobře přijat - přezdívalo se mu dobromyslně "Horác". Ačkoliv šlo opět o tradiční neohrabanou "farmanovskou" školu, stroj byl na svou dobu poměrně výkonný, spolehlivý a dobře ovladatelný. Letounem bylo vyzbrojeno více než 40 francouzských escadrill, sloužil u RNAS, v belgickém letectvu a v Portugalsku.

Později byl modernizován v řadě variant:

F.40P - vyzbrojen raketami Le Prieur
F.41 - kratší křídla a méně aerodynamická (výrobně jednodušší) trupová gondola
F.56 - motor Renault o 170 ks
F.60 - motor Renault o 190 ks

Zdroj: Dvojplošníky, trojplošníky a hydroplány, Michael Sharpe, Svojtka a Co, Praha 2001, isbn 80-7237-349-8
Farman F.40 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Farman-F-40-A-2-t60425#217851 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Farman F.40 A.2 - Farman F.40 v Air Service Production Center No. 2, Romorantin, Francie 1918.

Farman F.40 v Air Service Production Center No. 2, Romorantin, Francie 1918.
Farman F.40 A.2 -


Farman F.40 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Farman-F-40-A-2-t60425#501678 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více