Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F]

Mikoyan-Gurevich MiG-35 (9-61)

Микоян и Гуревич МиГ-35 (9-61)

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61)
Originální název:
Original Name:
Микоян и Гуревич МиГ-35 (9-61)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2015-DD.MM.201R Průmyslový komplex č. 2 P. A. Voronina, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2015-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
prototypy / prototypes:
- MiG-35 (9-61): 1 ("961")
- MiG-35D (9-67): 2 ("154", "967")
- MiG-29M (9-41S): 1 ("741")
- MiG-29M2 (9-47S): 1 ("747")

MiG-35 & MiG-35D
- 50 (objednáno, Egypt) / 50 (on order, Egypt)

MiG-35S & MiG-35UB
- až 37 (objednáno, Rusko) / up to 37 (on order, Russia)
- dodávky MiG-35S / MiG-35S deliveries:
-- 2019: 1
-- 2020: 3
-- 2021: 1
- dodávky MiG-35UB / MiG-35UB deliveries:
-- 2019: 1
-- 2020: 1
-- 2021: 1

MiG-29M & MiG-29M2
- 12 (objednáno a nerealizováno, Sýrie) / 12 (ordered and not realized, Syria)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.2009 MiG-35 (9-61) & MiG-35D (9-67)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11000 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17500 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
29700 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,99 m
Délka:
Length:
17,37 m
Výška:
Height:
5,175 m
Plocha křídla:
Wing Area:
42 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33MK
- maximální tah bez přídavného spalování: 52,96 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 85,32 kN
- vzletový tah: 88,26 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2100 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m
Dolet:
Range:
18001) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
31002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 6500 kg na 8 (9) závěsnících

8x R-73
6x R-77

4x Ch-31A
4x Ch-31P
4x Ch-35

6x B-8M1
6x S-24B

6x KAB-500Kr
6x KAB-500L
11x FAB-250
11x FAB-500
4x KMGU

1x PTB-2150
4x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi, více než 5500 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplněním paliva za letu

kódové označení NATO: Fulcrum-F
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
www.migavia.ru
www.migavia.ru
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-35-9-61-kod-NATO-Fulcrum-F-t57625#561541Verze : 0
MOD
MiG-35 (izdělije 9-61)
MiG-35D (izdělije 9-67)



Plánovaná jednomístná a dvoumístná varianta s novou avionikou, včetně radaru s aktivní fázovanou anténou a případně i motory s vektorováním tahu. Její uvedení na trh se plánovalo na konci první dekády 21. století. Trup (včetně unifikované příďové sekce vyzkoušené na prototypu MiG-29M2 číslo 154) má řadu shodných prvků s MiG-29K (9-41) a MiG-29KUB (9-47) indického námořnictva.


Stroj MiG-35 byl vyvíjen za účelem zisku zakázky indického letectva na 126 kusů středního víceúčelového letounu MRCA (Medium Multi-Role Combat Aircraft). Ruský letoun však prohrál a vítězem zakázky se v lednu 2012 stal francouzský Rafale. Pro potřeby letových zkoušek provedených v rámci výběrového řízení bylo vyrobeno po jednom kusu jednomístného MiG-35 (9-61, "961") a dvoumístného MiG-35D (9-67, "967").


Letouny MiG-29M (9-41S) a MiG-29M2 (9-47S) představují levnější alternativu strojů MiG-35 a MiG-35D. Oba vznikly také na základě exportního palubního víceúčelového bojového letounu MiG-29K (9-41) a MiG-29KUB (9-47).


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-35-9-61-kod-NATO-Fulcrum-F-t57625#208223Verze : 7
MOD
Původní MiG-29M2 (154) byl na začátku roku 2007 přepracován do podoby letounu později označeného MiG-35D.


Fotografie: RSK MiG

Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] -


Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] -


Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] -


Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] -


Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-35-9-61-kod-NATO-Fulcrum-F-t57625#561548Verze : 0
MOD
Na snímcích je zachycen prototyp MiG-29M2 (9-47S / 9-67, "747"), který svůj první let provedl 24. prosince 2011. Prototyp jednomístné varianty MiG-29M (9-41S / 9-61, "741") se do vzduchu poprvé dostal 3. února 2012.


Fotografie: RSK MiG

Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] -


Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-35-9-61-kod-NATO-Fulcrum-F-t57625#561203Verze : 4
MOD
Předsériový MiG-35UB (9-47SR, "712"), dynamická ukázka pro ruské armádní a politické špičky na letišti v Luchovicích, 27. ledna 2017.
Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] - (Sputnik)

(Sputnik)
Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] - (Sputnik)

(Sputnik)
Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] - (Sputnik)

(Sputnik)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-35-9-61-kod-NATO-Fulcrum-F-t57625#572298Verze : 2
MOD
tweet #930558647947669505
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-35-9-61-kod-NATO-Fulcrum-F-t57625#593031Verze : 0
MOD
V apríli 2015 objednal Egypt dodávku 46 (niektore zdroje píšu o 52 lietadlách) lietadiel MiG-29M (Izdelije 9-41SM) a MiG-29M2 (Izdelije 9-47SM), ktorých dodávka mala byť realizovaná do konca roku 2020. Prvé lietadlá prišli od Egypta v roku 2017 a dňa 03.11.2018 bolo jedno lietadlo MiG-29M zničené pri nehode. Pilot sa súpešne katapultoval. K ďalšej nehode došlo 05.12.2019. Aj v tomto prípade sa pilot úspešne katapultoval.

Zdroj: www.facebook.com
www.vedomosti.ru
https://bmpd.livejournal.com/4463258.html
Photo: =AT1JKjWjJyEPNJGTIAQW-T8kX2-ouDCXmjkSrhMUlScIpcpm08VCYMIRjNXNDlk6PqRp2cEzXkfhABO-dNzEcSPssv0WJa_aNENlTFeoUMG5mYY1FGEKITzdMp2cGfb3XKt4X7mLFEiUb4efkenDk2x1dPrv2OwEBcfwSMwf75r3d8E]Defense.net

Mikojan-Gurevič MiG-35 (9-61) [kód NATO: Fulcrum-F] - MiG-29M2 Egyptských vzdušných síl

MiG-29M2 Egyptských vzdušných síl
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-35-9-61-kod-NATO-Fulcrum-F-t57625#686931Verze : 3
MOD