Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-29UBT (9-52) [kód NATO: Fulcrum-G]

Mikoyan-Gurevich MiG-29UBT (9-52) / Микоян-Гуревич МиГ-29УБТ (9-52)

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29UBT (9-52)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29УБТ (9-52)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1997-DD.MM.1999? Letecký vědecko-výrobní komplex MiG A. I. Mikojana, Moskva
DD.MM.1998-DD.MM.1999? OAO Nižněgorodský letecký závod Sokol, Nižnij Novgorod
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1997-DD.MM.1999 ? (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
24.08.1998 MiG-29UBT ("304")
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12100 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16800 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,42 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
31,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m
Dolet:
Range:
14101) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
20002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T
2x Ch-31A
2x Ch-31P
2x Ch-35
2x Ch-59M


4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU
4x RBK-500
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) s jednou přídavnou nádrží

kódové označení NATO: Fulcrum-G
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29ubt.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBT-9-52-kod-NATO-Fulcrum-G-t57617#561522Verze : 0
MOD
MiG-29UBT (izdělije 9-52)


Dvoumístný víceúčelový stíhací stroj, zlepšená verze cvičně bojové varianty MiG-29UB (9-51). Aplikované změny byly podobné jako u MiG-29SMT (9-17). Výrazné zlepšení schopností v porovnání s MiG-29UB bylo přidání radaru, i když se jednalo o malý radar s fázovanou anténou Osa.


V letech 1998 a 1999 byly dokončeny dva prototypy, prvním byl přestavěný exemplář MiG-29UB číslo 304, používaného pro předvádění typu. Tento kus vzlétl 24. srpna 1998. Druhý stroj byl upraven v továrně Sokol z produkčního MiG-29UB číslo 052 (ev. číslo 24-10), poprvé vzlétl 26. května 1999.


V práci na této variantě se ale následně již nepokračovalo.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBT-9-52-kod-NATO-Fulcrum-G-t57617#208210Verze : 2
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft22198.htm
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29ubt.html

Mikojan-Gurevič MiG-29UBT (9-52) [kód NATO: Fulcrum-G]  -


Mikojan-Gurevič MiG-29UBT (9-52) [kód NATO: Fulcrum-G]  -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBT-9-52-kod-NATO-Fulcrum-G-t57617#567514Verze : 0
MOD