Mikojan-Gurevič MiG-29UBT (9-52) [kód NATO: Fulcrum-G]

Mikoyan-Gurevich MiG-29UBT (9-52) / Микоян-Гуревич МиГ-29УБТ (9-52)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29UBT (9-52) Mikoyan-Gurevich MiG-29UBT (9-52)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29УБТ (9-52)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1997-DD.MM.1999? Letecký vědecko-výrobní komplex MiG A. I. Mikojana, Moskva
DD.MM.1998-DD.MM.1999? OAO Nižněgorodský letecký závod Sokol, Nižnij Novgorod
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1997-DD.MM.1999 ? (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
24.08.1998 MiG-29UBT ("304")
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12100 kg 26676 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16800 kg 37038 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21000 kg 46297 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,42 m 57ft 2in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,80 m2 342.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v 11000 m 1386 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
14101) km 8761) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
20002) km 12432) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T
2x Ch-31A
2x Ch-31P
2x Ch-35
2x Ch-59M


4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU
4x RBK-500
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 8818 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x Kh-25ML
2x Kh-29L
2x Kh-29T
2x Kh-31A
2x Kh-31P
2x Kh-35
2x Kh-59M

4x B-8M1
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
8x FAB-250
4x FAB-500
4x KMGU
4x RBK-500
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) s jednou přídavnou nádrží

kódové označení NATO: Fulcrum-G
1) on internal fuel
2) with one external fuel tank

NATO reporting name: Fulcrum-G
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29ubt.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBT-9-52-kod-NATO-Fulcrum-G-t57617#561522 Verze : 0
MiG-29UBT (izdělije 9-52)


Dvoumístný víceúčelový stíhací stroj, zlepšená verze cvičně bojové varianty MiG-29UB (9-51). Aplikované změny byly podobné jako u MiG-29SMT (9-17). Výrazné zlepšení schopností v porovnání s MiG-29UB bylo přidání radaru, i když se jednalo o malý radar s fázovanou anténou Osa.


V letech 1998 a 1999 byly dokončeny dva prototypy, prvním byl přestavěný exemplář MiG-29UB číslo 304, používaného pro předvádění typu. Tento kus vzlétl 24. srpna 1998. Druhý stroj byl upraven v továrně Sokol z produkčního MiG-29UB číslo 052 (ev. číslo 24-10), poprvé vzlétl 26. května 1999.


V práci na této variantě se ale následně již nepokračovalo.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBT-9-52-kod-NATO-Fulcrum-G-t57617#208210 Verze : 2
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft22198.htm
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29ubt.html

Mikojan-Gurevič MiG-29UBT (9-52) [kód NATO: Fulcrum-G]  -


Mikojan-Gurevič MiG-29UBT (9-52) [kód NATO: Fulcrum-G]  -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBT-9-52-kod-NATO-Fulcrum-G-t57617#567514 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více