Mikojan-Gurevič MiG-29S (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29S (9-13S)
Микоян-Гуревич МиГ-29С (9-13С)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29S (9-13S) Mikoyan-Gurevich MiG-29S (9-13S)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29С (9-13С)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1989-DD.MM.1992 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva / [výroba nových letounů / production of new aircraft]
DD.MM.199R-DD.MM.199R 121. letecký opravárenský závod, Kubinka [přestavba letounů MiG-29 (9-12) a MiG-29 (9-13) ruského letectva / rebuilt of Russian Air Force MiG-29 (9-12) a MiG-29 (9-13) aircraft]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1989-DD.MM.199R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~46 (dodávky nových letounů / deliveries of new aircraft):
- 16 (pro ruské letectvo / for Russian Air Force)
- ~30 (na vývoz jako MiG-29SE / for export as MiG-29SE)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.01.1989
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11200 kg 24692 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15300 kg 33731 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19700 kg 43431 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3850 kg 8488 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s 59055 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17000 m 55774 ft
Dolet:
Range:
15001) km 9321) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
36002) km 22372) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x B-8M1
4x S-24

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 8818 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x B-8M1
4x S-24

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi


kódové označení NATO: Fulcrum-C
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks


NATO reporting name: Fulcrum-C
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29s.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#297682 Verze : 1
MiG-29S (izdělije 9-13S)


Jednomístný taktický stíhací stroj, který byl vyvinut na základě varianty MiG-29 (9-13). Rozdíl byl v novém radaru N019M, který měl nový software, jeho hlavním kladem byla schopnost navádět dvě radarem řízené střely na dva různé cíle, což předtím možné nebylo. Kromě toho byl nový radar odolnější proti rušení. V porovnání s verzí 9-13 také model 9-13S mohl nést nové zbraně - střely R-77, R-27ER, R-27ET.


Prototypy MiG-29S se staly dva přestavěné prototypy (číslo 404 a 405) původního MiG-29 (9-13). První absolvoval svůj úvodní let 20. ledna 1989. Operační způsobilosti stroj dosáhl v roce 1994. Továrna MAPO nakonec vyrobila zhruba 50 kusů této verze, ale ruské letectvo zaplatilo pouze 16 strojů. Zbylé byly později konvertovány na exportní MiG-29SE.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#208143 Verze : 3
zdroj: Flanči
Mikojan-Gurevič MiG-29S (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C] - s láskavým dovolením Flanči

s láskavým dovolením Flanči
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#343308 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více