Mikojan-Gurevič MiG-29S (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C]
Mikoyan-Gurevich MiG-29S (9-13S)
Микоян-Гуревич МиГ-29С (9-13С)
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29S (9-13S) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29С (9-13С) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1989-DD.MM.1992 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva / [výroba nových letounů / production of new aircraft] DD.MM.199R-DD.MM.199R 121. letecký opravárenský závod, Kubinka [přestavba letounů MiG-29 (9-12) a MiG-29 (9-13) ruského letectva / rebuilt of Russian Air Force MiG-29 (9-12) a MiG-29 (9-13) aircraft] | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1989-DD.MM.199R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~46 (dodávky nových letounů / deliveries of new aircraft): - 16 (pro ruské letectvo / for Russian Air Force) - ~30 (na vývoz jako MiG-29SE / for export as MiG-29SE) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.01.1989 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11200 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 15300 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 19700 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | |
Délka: Length: | 17,32 m | |
Výška: Height: | 4,73 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,056 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3850 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2450 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 300 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17000 m | |
Dolet: Range: | 15001) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 36002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících 2x R-27ER / R-27ET 2x R-27R1 / R-27T1 6x R-77 6x R-60M 6x R-73 4x B-8M1 4x S-24 6x FAB-250 6x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 2x PTB-1150 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) se třemi přídavnými nádržemi kódové označení NATO: Fulcrum-C | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29s.html ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#297682Verze : 1
buko1
MOD
MiG-29S (izdělije 9-13S)
Jednomístný taktický stíhací stroj, který byl vyvinut na základě varianty MiG-29 (9-13). Rozdíl byl v novém radaru N019M, který měl nový software, jeho hlavním kladem byla schopnost navádět dvě radarem řízené střely na dva různé cíle, což předtím možné nebylo. Kromě toho byl nový radar odolnější proti rušení. V porovnání s verzí 9-13 také model 9-13S mohl nést nové zbraně - střely R-77, R-27ER, R-27ET.
Prototypy MiG-29S se staly dva přestavěné prototypy (číslo 404 a 405) původního MiG-29 (9-13). První absolvoval svůj úvodní let 20. ledna 1989. Operační způsobilosti stroj dosáhl v roce 1994. Továrna MAPO nakonec vyrobila zhruba 50 kusů této verze, ale ruské letectvo zaplatilo pouze 16 strojů. Zbylé byly později konvertovány na exportní MiG-29SE.
Pramen:
Jednomístný taktický stíhací stroj, který byl vyvinut na základě varianty MiG-29 (9-13). Rozdíl byl v novém radaru N019M, který měl nový software, jeho hlavním kladem byla schopnost navádět dvě radarem řízené střely na dva různé cíle, což předtím možné nebylo. Kromě toho byl nový radar odolnější proti rušení. V porovnání s verzí 9-13 také model 9-13S mohl nést nové zbraně - střely R-77, R-27ER, R-27ET.
Prototypy MiG-29S se staly dva přestavěné prototypy (číslo 404 a 405) původního MiG-29 (9-13). První absolvoval svůj úvodní let 20. ledna 1989. Operační způsobilosti stroj dosáhl v roce 1994. Továrna MAPO nakonec vyrobila zhruba 50 kusů této verze, ale ruské letectvo zaplatilo pouze 16 strojů. Zbylé byly později konvertovány na exportní MiG-29SE.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#208143Verze : 3
Snake
MOD
Reklama
Článek MiG-29 - Nové a nejnovější varianty
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#208245Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
zdroj: Flanči
s láskavým dovolením Flanči
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
s láskavým dovolením Flanči
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#343308Verze : 0
koba
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.