Main Menu
User Menu
Reklama

Mikojan-Gurevič MiG-29S (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29S (9-13S)

Микоян-Гуревич МиГ-29С (9-13С)

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29S (9-13S)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29С (9-13С)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1989-DD.MM.1992 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva / [výroba nových letounů / production of new aircraft]
DD.MM.199R-DD.MM.199R 121. letecký opravárenský závod, Kubinka [přestavba letounů MiG-29 (9-12) a MiG-29 (9-13) ruského letectva / rebuilt of Russian Air Force MiG-29 (9-12) a MiG-29 (9-13) aircraft]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1989-DD.MM.199R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~46 (dodávky nových letounů / deliveries of new aircraft):
- 16 (pro ruské letectvo / for Russian Air Force)
- ~30 (na vývoz jako MiG-29SE / for export as MiG-29SE)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.01.1989
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11200 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15300 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19700 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,32 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3850 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17000 m
Dolet:
Range:
15001) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
36002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R1 / R-27T1
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

4x B-8M1
4x S-24

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi


kódové označení NATO: Fulcrum-C
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29s.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#297682Verze : 1
MOD
MiG-29S (izdělije 9-13S)


Jednomístný taktický stíhací stroj, který byl vyvinut na základě varianty MiG-29 (9-13). Rozdíl byl v novém radaru N019M, který měl nový software, jeho hlavním kladem byla schopnost navádět dvě radarem řízené střely na dva různé cíle, což předtím možné nebylo. Kromě toho byl nový radar odolnější proti rušení. V porovnání s verzí 9-13 také model 9-13S mohl nést nové zbraně - střely R-77, R-27ER, R-27ET.


Prototypy MiG-29S se staly dva přestavěné prototypy (číslo 404 a 405) původního MiG-29 (9-13). První absolvoval svůj úvodní let 20. ledna 1989. Operační způsobilosti stroj dosáhl v roce 1994. Továrna MAPO nakonec vyrobila zhruba 50 kusů této verze, ale ruské letectvo zaplatilo pouze 16 strojů. Zbylé byly později konvertovány na exportní MiG-29SE.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#208143Verze : 3
MOD
zdroj: Flanči
Mikojan-Gurevič MiG-29S (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C] - s láskavým dovolením Flanči

s láskavým dovolením Flanči
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29S-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57595#343308Verze : 0
MOD