Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D]
Mikoyan-Gurevich MiG-29K (9-31)
Микоян-Гуревич МиГ-29К (9-31)
-
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29К (9-31) | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1988-DD.MM.1990 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1988-DD.MM.1990 (sériová výroba nezahájena / serial production not started) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy / prototypes | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.06.1988 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12700 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 17700 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 22400 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,99 m | |
Délka: Length: | 17,27 m | |
Výška: Height: | 4,73 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 42 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33K - maximální tah bez přídavného spalování: 53,94 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 86,30 kN - vzletový tah: 92,19 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4460 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2300 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 260 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17400 m | |
Dolet: Range: | 16501) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 26002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 4500 kg na 8 (9) závěsnících 2x R-27ER1 / R-27ET1 4x R-27R1 / R-27T1 8x R-77 8x R-73 6x Ch-25ML 6x Ch-25MP 4x Ch-29L 4x Ch-29T 4x Ch-31A 4x Ch-31P 4x B-8M1 4x B-13L 4x S-24B 2x S-25 2x S-25L/LD 4x KAB-500Kr 8x FAB-250 8x FAB-500 4x ZB-500 4x KMGU 1x PTB-1500 2x PTB-1150 | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) s jednou přídavnou nádrží, 3000 km se třemi přídavnými nádržemi | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29K.html ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#561395Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
MiG-29K (izdělije 9-31)
Jednomístná námořní stíhací varianta určená pro tehdy vyvíjené sovětské letadlové lodi, například loď Admiral Kuzněcov. Stroj byl odvozen z MiG-29M (9-15).
Hlavní změnou byla zesílená konstrukce trupu a zejména podvozku a zvětšené křídlo (větší rozpětí i plocha), které bylo zároveň vybaveno skládácím mechanismem. Novými prvky byl záchytný hák pro přistání na letadlové lodi a také nástavec pro tankování za letu. V oblasti elektroniky přibyly například systémy pro námořní navigaci. Letoun měl také nové motory RD-33K s vyšším tahem 92,18 kN při vzletu.
Mezi lety 1988 až 1990 byly vyrobeny dva prototypy. Prvním byl stroj číslo 311 (9-31/1), který vzletěl 23. června 1988. První přistání na palubě letadlové lodi Tbilisi pak následovalo 1. listopadu 1989. Problém byl ale v tom, že si ruské námořnictvo vybralo jako svůj námořní stíhací letoun stroj Su-27K (také Su-33). Proto byly v srpnu 1991 zkoušky verze MiG-29K zastaveny, i když probíhaly celkem úspěšně. Oba prototypy do té doby provedly asi 420 letů, asi 100 z nich z lodní paluby.
Kromě základní varianty 9-31 byla ještě vyvinuta dvoumístná cvičně bojová verze MiG-29KU (9-62) se dvěma kokpity za sebou, ale tato verze se nikdy nedostala do vzduchu. Na koci 90. let 20. století byly ale znovu zahájeny testy s letouny MiG-29K (vzor 9-31) a to pro vývojový program námořního stíhacího MiG-29K (9-41) pro indické námořnictvo. Jeden ze strojů MiG-29K (9-31) byl předváděn na letecké přehlídce Aero India v Bangalore v roce 1999. Indie následně objednala 12 kusů MiG-29K a také 4 dvoumístné MiG-29KUB. Letouny budou operovat z indické letadlové lodi po jejím dokončení, očekává se dodávka prvních letounů v roce 2007.
Pramen:
Jednomístná námořní stíhací varianta určená pro tehdy vyvíjené sovětské letadlové lodi, například loď Admiral Kuzněcov. Stroj byl odvozen z MiG-29M (9-15).
Hlavní změnou byla zesílená konstrukce trupu a zejména podvozku a zvětšené křídlo (větší rozpětí i plocha), které bylo zároveň vybaveno skládácím mechanismem. Novými prvky byl záchytný hák pro přistání na letadlové lodi a také nástavec pro tankování za letu. V oblasti elektroniky přibyly například systémy pro námořní navigaci. Letoun měl také nové motory RD-33K s vyšším tahem 92,18 kN při vzletu.
Mezi lety 1988 až 1990 byly vyrobeny dva prototypy. Prvním byl stroj číslo 311 (9-31/1), který vzletěl 23. června 1988. První přistání na palubě letadlové lodi Tbilisi pak následovalo 1. listopadu 1989. Problém byl ale v tom, že si ruské námořnictvo vybralo jako svůj námořní stíhací letoun stroj Su-27K (také Su-33). Proto byly v srpnu 1991 zkoušky verze MiG-29K zastaveny, i když probíhaly celkem úspěšně. Oba prototypy do té doby provedly asi 420 letů, asi 100 z nich z lodní paluby.
Kromě základní varianty 9-31 byla ještě vyvinuta dvoumístná cvičně bojová verze MiG-29KU (9-62) se dvěma kokpity za sebou, ale tato verze se nikdy nedostala do vzduchu. Na koci 90. let 20. století byly ale znovu zahájeny testy s letouny MiG-29K (vzor 9-31) a to pro vývojový program námořního stíhacího MiG-29K (9-41) pro indické námořnictvo. Jeden ze strojů MiG-29K (9-31) byl předváděn na letecké přehlídce Aero India v Bangalore v roce 1999. Indie následně objednala 12 kusů MiG-29K a také 4 dvoumístné MiG-29KUB. Letouny budou operovat z indické letadlové lodi po jejím dokončení, očekává se dodávka prvních letounů v roce 2007.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#208142Verze : 5
Snake
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29k.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-29K (9-31) [kód NATO: Fulcrum-D] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29K-9-31-kod-NATO-Fulcrum-D-t57594#567450Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.