Název: Name: | Hirošo R-3 Experimentální létající člun | |
Originální název: Original Name: | ヒロR-3実験飛行艇 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 Hiro Naval Arsenal, Hiro / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1927 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4676 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6690 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 29,100 m | |
Délka: Length: | 17,670 m | |
Výška: Height: | 5,200 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Lorraine-Dietrich 2 (vyrobené v Hiru) kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do písmene W o výkonu 331 kW (450 k). Vrtule dvoulisté dřevěné nestavitelné. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185.1 km/h v 1000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 30,0 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3600 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v předním a hřbetním střelišti | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 12 h | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 theflyingboatforum.hostingdelivered.com www.j-aircraft.com archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Hiro-R-3-t49936#192732Verze : 0
Vláďa
MOD
Hiro R-3
Historie:
Japonské námořní letectvo pocítilo potřebu nových moderních letadel již brzy po světové válce, japonské továrny však ještě nebyly schopné takové stroje navrhnout a postavit. V roce 1921 požadovalo JNAF poměrně velké létající čluny a tak vyslalo do německé firmy Rohrbach dva malé týmy konstruktérů, jednak z námořního arsenálu a také od firmy Mitsubishi. Japonci tak získali možnost seznámit se s celokovovými hydroplány R-1, R-2 a R-3, které byly vyvíjeny v dánské Kodani. Mitsubishi založila společnou firmu Mitsubishi-Rohrbach GmbH a začala se stavbou létajícího člunu R-2. Námořní arsenal postavil za pomoci ing.Paula Ludwiga experimentální létající člun R-3, oproti původnímu vzoru byly provedeny úpravy, bylo mírně zvětšeno křídlo a trup letadla, tím však stoupla i hmotnost a letoun se choval jako přetížený. Letoun byl postaven pouze v jediném exempláři, ale inženýři v Hiru získali zkušenosti, které později uplatnili při stavbě dalších letadel.
Historie:
Japonské námořní letectvo pocítilo potřebu nových moderních letadel již brzy po světové válce, japonské továrny však ještě nebyly schopné takové stroje navrhnout a postavit. V roce 1921 požadovalo JNAF poměrně velké létající čluny a tak vyslalo do německé firmy Rohrbach dva malé týmy konstruktérů, jednak z námořního arsenálu a také od firmy Mitsubishi. Japonci tak získali možnost seznámit se s celokovovými hydroplány R-1, R-2 a R-3, které byly vyvíjeny v dánské Kodani. Mitsubishi založila společnou firmu Mitsubishi-Rohrbach GmbH a začala se stavbou létajícího člunu R-2. Námořní arsenal postavil za pomoci ing.Paula Ludwiga experimentální létající člun R-3, oproti původnímu vzoru byly provedeny úpravy, bylo mírně zvětšeno křídlo a trup letadla, tím však stoupla i hmotnost a letoun se choval jako přetížený. Letoun byl postaven pouze v jediném exempláři, ale inženýři v Hiru získali zkušenosti, které později uplatnili při stavbě dalších letadel.
URL : https://www.valka.cz/Hiro-R-3-t49936#192735Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie experimentálního Hira R-3
Použité prameny:
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/ro3.html
Použité prameny:
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/ro3.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hiro-R-3-t49936#192736Verze : 2
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.