Polikarpov I-16 typ 5

Polikarpov I-16 Type 5
Поликарпов И-16 тип 5
     
Název:
Name:
Polikarpov I-16 typ 5 Polikarpov I-16 Type 5
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-16 тип 5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1935-DD.02.1938 Gorkovský letecký závod č. 21 Enukidzeho, Gorkij /
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Novosibirský letecký závod č. 153, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1935-DD.02.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2580
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1934 CKB-12bis
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1118,5 kg 2466 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1508 kg 3325 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,000 m 29ft 6,33in
Délka:
Length:
5,985 m 19ft 7,66in
Výška:
Height:
3,250 m 10ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,54 m2 156.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
103,714 kg/m2 21.24 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k).
Vrtule V-25 dvoulistá kovová na zemi polohovatelná o průměru 2 900 mm.
Shvetcov M-25 (licence-built Wright R-1820-F3) nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 705 hp for nominal power,
driving a two-blade metal on land positionable propeller V-25 of 9ft 6in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
225 l 49.5 UK gallons (59,5 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
445 km/h v 2700 m 276.5 mph in 8858 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,17 m/s 2789.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,7 min do 5000 m 7,7 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9200 m 30184 ft
Dolet:
Range:
540 km 335.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji.
Pumový náklad: do 200 kg.
Two fixed forward-firing 0.30 inch ShKAS machine-guns in the wings, 650 rpg.
Bomb load: Up to 441 lb
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Jednalo se o typ 4, ovšem s motorem M-25 a upraveným krytem motoru a vrtulovým kuželem.


Od 19.11.1936 létal tento letoun ve Španělsku, nacionalisté mu dali přezdívku Rata (krysa) a republikáni Mosca (muška).
Type 4 with a streamlined and tapered engine cowling, Shvetsov M-25 engine with 700 hp.


The first I-16s appeared in Spanish skies in November 1936. The Nationalists nicknamed the stubby fighter Rata (Rat), while the Republicans affectionately called it Mosca (Fly).
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
http://i16fighter.ru/mods/t5/t5.htm
http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-5.html
http://i16fighter.narod.ru/index_e.htm
lemairesoft.sytes.net
archiv autora

Polikarpov I-16 typ 5 -


Polikarpov I-16 typ 5 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-5-t49584#460438 Verze : 0
Polikarpov I-16 Typ 5


O vývoji řady I-16 více ZDE
[Prameny:
Erik Pilowskii, Soviet Air Force Fighter Colours 1941-1945
Polikarpov I-16 typ 5 -


Polikarpov I-16 typ 5 -


Polikarpov I-16 typ 5 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-5-t49584#191994 Verze : 0
.
Polikarpov I-16 typ 5 - I-16 typ 5 Mosca s kódem CM-125, s nímž létal velitel 4. Escuadrille a přední republikánské eso s 23 sestřely Manuel  Zarauza Clavero. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr tmavou zelenou, spodní plochy světle modré, příď černá.

I-16 typ 5 Mosca s kódem CM-125, s nímž létal velitel 4. Escuadrille a přední republikánské eso s 23 sestřely Manuel Zarauza Clavero. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr tmavou zelenou, spodní plochy světle modré, příď černá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-5-t49584#454651 Verze : 1
.
Polikarpov I-16 typ 5 - Polikarpov I-16 typ 5, který roku 1942 sloužil u 13. samostatné stíhací letky na finské frontě. Stroj s taktickým číslem 13 na boku nese nápis Za komunismus!. Obdobná bojová a socialistická hesla na letounech byla v sovětském letectvu relativně častá. Jinak letoun nese na spodních plochách nátěr světlou modrou barvou, zatímco horní a boční plochy jsou tmavě zelené.

Polikarpov I-16 typ 5, který roku 1942 sloužil u 13. samostatné stíhací letky na finské frontě. Stroj s taktickým číslem 13 na boku nese nápis "Za komunismus!". Obdobná bojová a socialistická hesla na letounech byla v sovětském letectvu relativně častá. Jinak letoun nese na spodních plochách nátěr světlou modrou barvou, zatímco horní a boční plochy jsou tmavě zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-16-typ-5-t49584#591633 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více