Název: Name: | Jokošo I-Go Ko-Gata | Yokosho I-Go Ko-Gata |
Originální název: Original Name: | 海軍 横廠式イ号甲型水上練習機 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1920-DD.MM.1922 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1920-DD.MM.1922 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 70 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1920 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 873 kg | 1925 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1124 kg | 2478 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,784 m | 45ft 2,75in |
Délka: Length: | 9,755 m | 32ft |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 41,10 m2 | 442.411 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 27,35 kg/m2 | 5.6 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gasuden (Benz F-D), kapalinou chlazený řadový šestiválec o vzletovém výkonu 96 kW (130 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Gasuden-Benz F-D six-cylinder water-cooled inline engine rated at 128 hp for take-off, driving a two-bladed wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 123.9 km/h v 0 m | 77 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 105 km/h v 1000 m | 65.2 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,17 min do 1000 m | 5,17 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 3 h 海軍 横廠式イ号甲型水上練習機 - Kaigun Joko-šō-šiki i-gō kō-gata minakami renšū-ki - Námořní cvičný hydroplán Jokošo I-Go Ko-Gata - Na tomto letounu bylo používáno několik typů motorů a tak bylo vyrobeno celkem 70 letadel: 2 letadla motor Benz o výkonu 100 koní 36 letadel motor Benz o výkonu 110 koní 14 letadel motor Benz o výkonu 130 koní 10 letadel motor Renault o výkonu 70 koní 2 letadla motor Renault o výkonu 100 koní 6 letadel motor Hispano-Suiza o výkonu 200 koní. - Tento letoun nahradil v japonském námořním letectvu dosluhující Farmany - Japonské námořní letectvo je po vyřazení prodalo civilním uživatelům (od roku 1924) např. společnosti Nippon Koku Yuso Kenkyusho. Tyto letouny byly poháněny řadovými šestiválcovými motory Daimler Benz o výkonu 160 koní | Endurance: 3 hours 海軍 横廠式イ号甲型水上練習機 - Kaigun yoko-shō-shiki i-gō kō-gata minakami renshū-ki - Navy Yokosho I-go Ko-gata Seaplane Trainer Seventy built: twenty-four in 1920 (ten with 130hp Benz, ten with 70hp Renault, two with 100hp Benz, two with 100hp Renault); forty-two in 1921 (thirty-six with 11 Ohp Benz and six with 200hp Hispano-Suiza); and four in 1922 with 130hp Benz - As the replacement for the pusher I-go (Farman Small Model), a new design for a tractor seaplane trainer was created by chief designer Lieut. Kishichi Umakoshi in 1920. - After 1924, aircraft of this type many were released for civil use. Others were converted as civil aircraft with 160hp Daimler engines. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 japaneseaircraft.devhub.com archiv autora |