Main Menu
User Menu

Jokošo Tacu-Go

Yokosho Tatsu-Go / 横廠式全金属製水上偵察機(辰号)

     
Název:
Name:
Jokošo Tacu-Go
Originální název:
Original Name:
横廠式全金属製水上偵察機(辰号)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1445 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,000 m
Délka:
Length:
9,150 m
Výška:
Height:
3,600 m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Typ Hi (Hispano Suiza) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 1 000 m.
Vrtule dvoulistá pevná dřevěná o průměru 2 550 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 1000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
44,66 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v druhé otevřené kabině.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
横廠式全金属製水上偵察機(辰号) / Jokošó-šiki zen kinzoku-sej sujdžó teisacu-ki (Tacu-Gó) / Námořní celokovový experimentální průzkumný plovákový letoun Type 15 (Tatsu-Go).

Letoun byl postaven tak, aby japonské námořní letectvo získalo letoun podobných
vlastností jako měl německý plovákový letoun Hansa-Brandenburg W.33
Hlavní konstruktér Narihisa Jokota navrhl celokovový letoun (první celokovový hydroplán postavený v Japonsku) při konstrukci použil technologie, které používala továrna Dornier.
Výsledným dílem dolnoplošník, který se velmi podobal své předloze.
Letové zkoušky však nedopadly dobře, letoun nebyl stabilní a tak byl jeho další vývoj zastaven v ranném stádiu. Celokovová konstrukce se japonským konstruktérům nezdařila, Japonci s ní neměli žádné zkušenosti.
Tatsu-go se zúčastnil soutěže námořního letectva společně s hydroplány dalších konkurentů, společnost Aiči Tokei Denki K. K. se zúčastnila s plovákovým letounem Mi-go a společnost Nakadžima, která soutěž vyhrála, s letounem E2N1.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Tacu-Go-t48355#188734Verze : 0
MOD
Fotografie z mého archivu
obrázek Tatsu-go je z modelářského serveru www.modelbud.pl
Jokošo Tacu-Go -


Jokošo Tacu-Go -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Tacu-Go-t48355#188735Verze : 0
MOD