Název: Name: | Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia | Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia |
Originální název: Original Name: | Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1942-DD.MM.194R Rootes Securities Ltd., Liverpool DD.10.1942-DD.MM.194R Fairey Aviation Co. Ltd., Manchester | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1943-DD.07.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 904 všech subverzí, z toho Rootes - 658 Fairey - 246 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 6-7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 16329 kg | 36000 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 27896 kg | 61500 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 32659 kg | 72000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 30.070 m | 98ft 8in |
Délka: Length: | 21.360 m | 70ft 1in |
Výška: Height: | 6.320 m | 20ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 118.45 m2 | 1274.99 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 235,508 kg/m2 | 48.24 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin XX kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 955,5 kW (1 298 k), bojový výkon I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m a II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m. Vrtule: trojlisté Rotol s konstantní rychlostí otáček | Rolls-Royce Merlin XX twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp for take-off, 1,480 hp at 6,000 ft for combat power MS gear and 1,490 hp at 12,500 ft for combat power FS gear, driving a three-blade Rotol Type constant-speed propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 450.6 km/h v 1829 m | 280 mph in 6000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 305.8 km/h v 4572 m | 190 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6706 m | 22000 ft |
Dolet: Range: | 3057.8 km | 1900 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul Type C (1 000 nábojů na hlaveň) 2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v horní střelecké věži Boulton Paul Type C (1 000 nábojů na hlaveň) 4x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul Type E (2 500 nábojů na hlaveň) Pumy: 5 897 kg | Four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 2,500 rpg, two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret, 1,000 rpg and two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C dorsal turret, 1,000 rpg. Bomb load: 13,000 lb top - 10,000lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings (mostly two 1,500 lb + six 500 lb or eight 1,000 lb + six 500 lb bombs) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - verze vytvořená použitím podvozku a hydraulického systému typu Dowty místo Messier, jehož výroba nestíhala poptávku - jinak naprosto shodná s B Mk.II - kvůli nižší odolnosti odlévaných součástí podvozku (Messier měl díly kované) byla povolená přistávací hmotnost snížena na 18 145 kg - většina strojů proto používána pro námořní hlídkování meteorologický průzkum a další pomocné funkce | - version with Dowty undercarriage instead of Messier to avoid the supply being slowed - in all other respects identical to B Mk.II - cast rather than forged parts of landing gear limited the landing weight to 40,000lb - majority were alocated to maritime patrol and meteorological reconnaisance duties |
Zdroje: Sources: | Bingham, Victor F. Second to None: The Handley Page Halifax. Airlife, Shrewsbury 1986. ISBN 0-90639-366-3 Scutts, Jerry. Halifax in Action, In Action No.66. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1984. ISBN 0-89747-158-X Rapier, Brian J. Halifax at War. Ian Allan, Shepperton 1987. ISBN 0-7110-1554-6 Robertson, Bruce. Halifax Special. Ian Allan, Shepperton 1990. ISBN 0-7110-1920-7 Butler, Tony. Handley Page Halifax, Warpaint No.46. Warpaint Books, Bletchley 2004 Němeček, Václav. Handley Page Halifax, L+K 12-15/1992 www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=130 http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mk.V s viditelným jediným rozpoznávacím znakem - podvozkem Dowty