Handley Page Halifax B Mk.V

     
Název:
Name:
Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia
Originální název:
Original Name:
Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1942-DD.MM.194R Rootes Securities Ltd., Liverpool
DD.10.1942-DD.MM.194R Fairey Aviation Co. Ltd., Manchester
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1943-DD.07.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
904 všech subverzí, z toho
Rootes - 658
Fairey - 246
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
6-7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16329 kg 36000 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
27896 kg 61500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
32659 kg 72000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
30.070 m 98ft 8in
Délka:
Length:
21.360 m 70ft 1in
Výška:
Height:
6.320 m 20ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
118.45 m2 1274.99 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
235,508 kg/m2 48.24 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin XX kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 955,5 kW (1 298 k), bojový výkon I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m a
II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m.
Vrtule: trojlisté Rotol s konstantní rychlostí otáček
Rolls-Royce Merlin XX twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp for take-off,
1,480 hp at 6,000 ft for combat power MS gear and
1,490 hp at 12,500 ft for combat power FS gear,
driving a three-blade Rotol Type constant-speed propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
450.6 km/h v 1829 m 280 mph in 6000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
305.8 km/h v 4572 m 190 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6706 m 22000 ft
Dolet:
Range:
3057.8 km 1900 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul Type C (1 000 nábojů na hlaveň)
2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v horní střelecké věži Boulton Paul Type C (1 000 nábojů na hlaveň)
4x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul Type E (2 500 nábojů na hlaveň)

Pumy: 5 897 kg
Four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 2,500 rpg,
two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret, 1,000 rpg and
two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C dorsal turret, 1,000 rpg.

Bomb load:
13,000 lb top - 10,000lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings
(mostly two 1,500 lb + six 500 lb or eight 1,000 lb + six 500 lb bombs)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- verze vytvořená použitím podvozku a hydraulického systému typu Dowty místo Messier, jehož výroba nestíhala poptávku
- jinak naprosto shodná s B Mk.II
- kvůli nižší odolnosti odlévaných součástí podvozku (Messier měl díly kované) byla povolená přistávací hmotnost snížena na 18 145 kg
- většina strojů proto používána pro námořní hlídkování meteorologický průzkum a další pomocné funkce
- version with Dowty undercarriage instead of Messier to avoid the supply being slowed
- in all other respects identical to B Mk.II
- cast rather than forged parts of landing gear limited the landing weight to 40,000lb
- majority were alocated to maritime patrol and meteorological reconnaisance duties
Zdroje:
Sources:
Bingham, Victor F. Second to None: The Handley Page Halifax. Airlife, Shrewsbury 1986. ISBN 0-90639-366-3
Scutts, Jerry. Halifax in Action, In Action No.66. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1984. ISBN 0-89747-158-X
Rapier, Brian J. Halifax at War. Ian Allan, Shepperton 1987. ISBN 0-7110-1554-6
Robertson, Bruce. Halifax Special. Ian Allan, Shepperton 1990. ISBN 0-7110-1920-7
Butler, Tony. Handley Page Halifax, Warpaint No.46. Warpaint Books, Bletchley 2004
Němeček, Václav. Handley Page Halifax, L+K 12-15/1992
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=130
http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html

Handley Page Halifax B Mk.V - Mk.V s viditelným jediným rozpoznávacím znakem - podvozkem Dowty

Mk.V s viditelným jediným rozpoznávacím znakem - podvozkem Dowty
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-V-t45443#361609 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více