Messerschmitt Bf 109 G-2

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 G-2 Messerschmitt Bf 109 G-2
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 G-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1942-DD.08.1942 Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.06.1942-DD.12.1942 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
DD.05.1942-DD.12.1942 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1942-DD.12.1942 z toho / from that:
DD.06.1942-DD.08.1942 Erla-Maschinenwerk (W.Nr.: 10319-10479)
DD.07.1942-DD.12.1942 Erla-Maschinenwerk (W.Nr.: 10480-10863)
DD.05.1942-DD.10.1942 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (W.Nr.: 13401-14000)
DD.06.1942-DD.08.1942 Messerschmitt (W.Nr.: 14151-14268)
DD.10.1942-DD.12.1942 Wiener Neustädter Flugzeugwerke (W.Nr.: 14501-14850)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1586:
Messerschmitt: 96 G-2 + 22 G-2/Trop (W.Nr.: 14151-14268)
Erla-Maschinenwerk: 160 G-2 (W.Nr.: 10319-10479) + 384 G-2/Trop (W.Nr.: 10480-10863)
Wiener Neustädter Flugzeugwerke: 350 G-2 (W.Nr.: 14501-14850)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2253 kg 4967 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3100 kg 6834 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3650 kg 8047 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,924 m 32 ft 6 ¾ in
Délka:
Length:
8,940 m 29 ft 4 in
Výška:
Height:
2,600 m 8 ft 6 ⅜ in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,1 m2 173.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
192.547 kg/m2 39.44 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605 A
- invertní do V (60°)
- počet válců: 12
- maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny)
Daimler-Benz DB 605 A
- inverted V-design (60°)
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
640 km/h v 6300 m 398 mph in 20669 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
211) m/s 41341) ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,14 min do 6000 m 5,14 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m 37730 ft
Dolet:
Range:
550 km 342 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
8302) km 5162) mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů
1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů
2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each
1x 20mm MG 151/20 cannon as Motorkanone, 200 rounds
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
1) počáteční stoupavost
2) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem



Rüstsätze:
Bf 109 G-2/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb
Bf 109 G-2/R2 - se závěsníkem ETC 50 VIIId
Bf 109 G-2/R3 - s 300l přídavnou nádrží
Bf 109 G-2/R6 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem


Rüstzustände:
Bf 109 G-2/R1 - se dvěma 300l nádržemi pod křídlem a se závěsníkem ETC 500 IXb pod trupem (SC 500, SD 500)
Bf 109 G-2/R2 - se systémem GM-1 a kamerou (Rb 20/30, Rb 50/30, Rb 75/30 nebo Rb 12.5/7x9)


Umbausätze:
Bf 109 G-2/U1 - s vrtulí Me P6
1) initial climb rate
2) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage



Rüstsätze:
Bf 109 G-2/R1 - with ETC 500 IXb bomb rack
Bf 109 G-2/R2 - with ETC 50 VIIId bomb rack
Bf 109 G-2/R3 - with 300l fuel tank
Bf 109 G-2/R6 - with two MG 151/20 under wing


Rüstzustände:
Bf 109 G-2/R1 - with two 300l fuel tanks under wing and ETC 500 IXb pylon under fuselage (SC 500, SD 500)
Bf 109 G-2/R2 - with GM-1 system and camera (Rb 20/30, Rb 50/30, Rb 75/30 or Rb 12.5/7x9)


Umbausätze:
Bf 109 G-2/U1 - with Me P6 propeller
Zdroje:
Sources:
Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5
Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992
Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998
http://www.messerschmitt-bf109.de/
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-2-t44218#174204 Verze : 0
Messerschmitt Bf 109 G-2 ("žlutá 12") z výzbroje 9./JG 54.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-2-t44218#414373 Verze : 0
Messerschmitt Bf 109 G-2 ("žlutá 11") z výzbroje 9./JG 52, letoun pilotoval Oblt. Hermann Graf, letiště Tusov, září 1942.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-2-t44218#414374 Verze : 0
Messerschmitt Bf 109 G-2 ("bílá 7") ze sestavy Grupul 7 rumunského letectva pojíždí na vzlet, letiště Otopeni (Bukurešť), 1944.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-2-t44218#414375 Verze : 1
Dvojice strojů Bf 109 G-2/Trop (v popředí "rudá 1" Oblt. Wernera Schroera) v barvách 8./JG 27 nad ostrovem Rhodos, únor 1943.


Zdroj: viz výše
Messerschmitt Bf 109 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-2-t44218#414376 Verze : 0
Messerschmitt Bf 109 G-2, kódové označenie MT-229, "žltá 9", Helsinky, Fínsko, jún 1943.


www.air-defense.net
commons.wikimedia.org

Messerschmitt Bf 109 G-2 -


Messerschmitt Bf 109 G-2 - Messerschmitt Bf 109 G-2 (MT-227) žltá 7 patriaci 24. stíhacej peruti (Hävittäjälentolaivue 24), Suulajärvi, 08.05.1944

Messerschmitt Bf 109 G-2 (MT-227) "žltá 7" patriaci 24. stíhacej peruti (Hävittäjälentolaivue 24), Suulajärvi, 08.05.1944
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-2-t44218#537205 Verze : 3
Messerschmitt Bf 109 G-2 - múzeum Berlín, Gatow.


Ako vidno na poslednej fotke, ide o celkom zaujímavý stroj - tento Messerschmitt Bf 109 G-2 vznikol prestavbou Messerschmittu Bf 109 G licenčne vyrábaného v Španielsku - CASA H.A. 1112 M.


Stroj získal po prestavbe vzhľad Messerschmittu Bf 109 G-2 "žltá 4" Hauptmanna Gustava Rödela, Gruppenkommandeura II./JG 27. (©Radek Havelka)





URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-2-t44218#201176 Verze : 0
Pekný detail motoru fínskeho Messerschmittu Bf 109 G-2 patriaceho 34. peruti (HLe.Lv.34), letisko Utti, 24.04.1943.


www.maailmapalaa.net

Messerschmitt Bf 109 G-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-2-t44218#549016 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více