Tupolev Tu-95K [kód NATO: Bear-B]

Tupolev Tu-95K / Туполев Ту-95К
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-95K Tupolev Tu-95K
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-95К
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1958-DD.MM.1961 Kujbyševský letecký závod č. 18 Vorošilova, Kujbyšev /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1958-DD.MM.1961
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
47
První vzlet:
Maiden Flight:
01.01.1956
Osádka:
Crew:
9
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
165154 kg 364102 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
50,04 m 164ft 2,07in
Délka:
Length:
46,90 m 153ft 10,46in
Výška:
Height:
12,50 m 41ft 0,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
283,70 m2 3053.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový turboprop
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Kuzněcov NK-12M o výkonu 11033 kW/15000 k
třílisté protiběžné vrtule AV-60M
Kuznetsov NK-12MV, power 14795 hp
three-bladed counter-rotating propellers AV-60M
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
860 km/h v ? m 534.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
750 km/h v ? m 466 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11600 m 38058 ft
Dolet:
Range:
6340 km 3939.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
12500 km 7767.1 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané zatahovatelné hřbetní věži DT-V12, 700 nábojů
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané zatahovatelné břišní věži DT-N12, 800 nábojů
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-12, 1000 nábojů

1x řízená střela Ch-20
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled retractable DT-V12 dorsal turret, 700 rounds
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled retractable DT-N12 ventral turret, 800 rounds
2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-12 tail turret, 1000 rounds

1x Kh-20 guided missile
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-95/-142 Bear: Russia's Intercontinental-Range Heavy Bomber. Midland Publishing, Hinckley 1997. ISBN 1-85780-046-X.
Gordon, Yefim; Davison, Peter. Tupolev Tu-95 Bear, Warbird Tech vol. 43. Specialty Press, North Branch 2006.
Ригмант, В. Г. Ту-95, Авиация и Космонавтика 2001/04.
Ригмант, В. Г. Стратегический бомбардировчик Ту-95. Авиаколлекция 2013/04.
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-95K-kod-NATO-Bear-B-t43048#555955 Verze : 0
Tupolev Tu-95K (Туполев Ту-95К) - bombardér, raketový nosič uspôsobený pre použitie protizemných riadených rakiet Ch-20.


Vyrobené dva prototypy, ktoré boli upravené zo sériovo vyrábaných strojov Tu-95. Prvý prototyp vzlietol 01.01.1956. Skúšky výzbroje prebiehali v rokoch 1958-1962.


Oproti štandartnému prevedeniu Tu-95 má toto lietadlo inštalovaný dvojanténny rádiolokátor A-336Z JAD v nose trupu a zbraňový záves BD-206 pre raketu Ch-20 v bombovnici. V bombovnici je zároveň umiestnená aj doplnková palivová nádrž.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-95K-kod-NATO-Bear-B-t43048#170102 Verze : 0

Tupolev Tu-95KD


Jde o upravený letoun Tupolev Tu-95K vybavený tankovacím ráhnem pro doplňování paliva za letu. Toto ráhno má délku 3,1 metru a je umístěno na přídi. Letoun je při tankování schopen kooperovat jak s tankovacími letouny Tupolev Tu-16 tak i modernějšími tankery Iljušin Il-76MD (tato konfigurace sice pravděpodobně nikdy zkoušena nebyla, ale protože stejné tankovací ráhno bylo později standardně používáno u následujících verzí letounu Tu-95, je nutné uznat jako možnou i tuto konfiguraci). Jediný upravený Tu-95KD sloužil jako prototyp verze Tu-95KM.


Zdroje:
www.fas.org
www.military.cz
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-95K-kod-NATO-Bear-B-t43048#177679 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více