Název: Name: | General Dynamics Electric Boat Corp. | |
Originální název: Original Name: | General Dynamics Electric Boat Corp. | |
Historie názvů: History of Names: | 07.02.1899-DD.MM.1952 Electric Boat Co. DD.MM.1952-DD.MM.1953 General Dynamics Corp. DD.MM.1953-DD.MM.RRRR General Dynamics Electric Boat Corp. | |
Obory výroby: Production Subjects: | loděnice | |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | 07.02.1899-DD.MM.RRRR Groton (Connecticut) | |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.1899-DD.MM.1949 Electric Launch Co., Bayonne (New Jersey) DD.MM.1915-DD.MM.1922 Submarine Boat Co., Newark (New Jersey) DD.MM.19RR-DD.MM.RRRR New London (Connecticut) DD.MM.1946-DD.MM.1952 Canadair Ltd., Montreal (Quebec) DD.MM.1973-DD.MM.RRRR Quonset Point/North Kingstown (Rhode Island) | |
Vznik: Founded: | 07.02.1899 | |
Zánik: Cancelled: | DD.MM.RRRR | |
Produkty: Products: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 USS Shark (SS-174) DD.MM.1935-DD.MM.1935 USS Tarpon (SS-175) DD.MM.1936-DD.MM.1936 USS Perch (SS-176) DD.MM.1936-DD.MM.1936 USS Pickerel (SS-177) DD.MM.1936-DD.MM.1936 USS Permit (SS-178) DD.MM.1940-DD.MM.1940 USS Tautog (SS-199) | |
Poznámka: Note: | 1952 reorganizace jako General Dynamics Corp. 1953 jméno General Dynamics převzato holdingovou organizací, částečný návrat k původnímu jménu. | |
Zdroje: Sources: | http://www.gdeb.com/about/history/ https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_Boat |
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Electric-Boat-Corp-1953-t39865#152008Verze : 1
General Dynamics Electric Boat
História spoločnosti
Lodenicu Electric Boat Company založil v roku 1899 finančník Isaac Rice. Nasledujúceho roku lodenice postavili prvú ponorku pre armádu USA. Ponorka dostala meno Holland po svojom konštruktérovi. V roku 1911 sa Electric Boat Company rozšíril o továrne New London Ship and Engine Co. v Grotone. Tieto továrne sa špecializovali na výrobu dieselových agregátov a iných súčiastok pre lode a ponorky. Počas prvej svetovej vojny ako aj po nej vyrábali lodenice hlavne komponenty do plavidiel U.S. Navy. V roku 1924 dostala lodenica prvú zahraničnú objednávku na dve ponorky pre PERU. V roku 1934 lodenica dodala U.S. Navy prvú ponorku so zvarovaným trupom a celú vyrobenú v závode v Grotone. Jej meno bolo Cuttlefish. Počas druhej svetovej vojny Electric Boat vyrobil 74 ponoriek a 398 PT člnov. V roku 1951 dostala továreň významnú objednávku na prvú ponorku s nukleárnym pohonom na svete. Nautilus (SSN571) bol spustený na vodu v roku 1954 a jeho krstnou mamou bola prvá dáma pani Eisenhowerová. Prvou ponorkou s balistickými raketami bola USS George Washington (SSBN598). Ďalší výrobok týchto lodeníc USS Triton (SSN586) oboplával pod vodou za 84 dní zemeguľu pričom sa plavil podľa cesty Ferdinanda Magellan′sa. V roku 1966 bola postavená ponorka novej triedy Sturgeon (SSN637). V roku 1972 obdržal Electric Boat kontrakt na vývoj novej mamutej triedy ponoriek Ohio. Zároveň bol v tomto roku položený kýl ponorky Philadelphia (SSN690) prvej z triedy Los Angeles. V sedemdesiatich rokoch prešli lodenice modernizáciou a zároveň sa staval nový závod Quonset Point. V roku 1979 Electric Boat dodal loď Ohio (SSBN726). Išlo o prvú loď z triedy Trident. V roku 1989 sa v lodenici započala stavba ponorky Seawolf (SSN21). Išlo o novú triedu útočných ponoriek, jednu z najmodernejších a najvýkonnejších na svete. V roku 1994 pokrstila Hillary Clinton poslednú ponorku triedy Los Angeles - Columbia (SSN771). O rok na to bola spustená na vodu ponorka Seawolf (SSN21). Testy preukázali, že ide o najrýchlejšiu a najlepšie vyzbrojenú ponorku na svete(platilo pre rok 1996). Zároveň v tomto roku dostali lodenice kontrakt za 1,4 miliardy dolárov na vývoj nasledovníka triedy Seawolf s kodovým značením Virginia. V súvislosti s novou triedou sa chystá nový závod. V roku 1997 bola dokončená druhá ponorka triedy Seawolf - Connecticut (SSN22) a zároveň armáde bola dodaná ponorka USS Louisiana (SSBN743) posledná z triedy Trident. Už v roku 1998 dostala Electric Boat kontrakt za 4,2 miliardy dolárov na stavbu 4 ponoriek triedy Virginia. V roku 1999 bol položený kýl prvej z ponoriek tejto triedy Virginia (SSN774). Nasledujúci rok bol zo závodu Quonset Point prenesená 1000 tonová sekcia trupu do Grotonu. Na začiatku 21. storočia rovnako závod zabezpečoval modernizáciu 4 ponoriek triedy Ohio. US Navy rozšírilo kontrakt na ponorky Virginia o ďalších 6 ponoriek Virginia za 8,7 miliardy dolárov. Neskôr bola jedna ponorka stornovaná. V roku 2003 bola spustená na vodu Virginia (SSN774), prvá zo série najmodernejších ponoriek, zároveň bola dokončená posledná ponorka triedy Seawolf - Jimmy Carter (SSN23). O rok na to boli obe dodané U.S. Navy.
zdroj: http://www.gdeb.com/
História spoločnosti
Lodenicu Electric Boat Company založil v roku 1899 finančník Isaac Rice. Nasledujúceho roku lodenice postavili prvú ponorku pre armádu USA. Ponorka dostala meno Holland po svojom konštruktérovi. V roku 1911 sa Electric Boat Company rozšíril o továrne New London Ship and Engine Co. v Grotone. Tieto továrne sa špecializovali na výrobu dieselových agregátov a iných súčiastok pre lode a ponorky. Počas prvej svetovej vojny ako aj po nej vyrábali lodenice hlavne komponenty do plavidiel U.S. Navy. V roku 1924 dostala lodenica prvú zahraničnú objednávku na dve ponorky pre PERU. V roku 1934 lodenica dodala U.S. Navy prvú ponorku so zvarovaným trupom a celú vyrobenú v závode v Grotone. Jej meno bolo Cuttlefish. Počas druhej svetovej vojny Electric Boat vyrobil 74 ponoriek a 398 PT člnov. V roku 1951 dostala továreň významnú objednávku na prvú ponorku s nukleárnym pohonom na svete. Nautilus (SSN571) bol spustený na vodu v roku 1954 a jeho krstnou mamou bola prvá dáma pani Eisenhowerová. Prvou ponorkou s balistickými raketami bola USS George Washington (SSBN598). Ďalší výrobok týchto lodeníc USS Triton (SSN586) oboplával pod vodou za 84 dní zemeguľu pričom sa plavil podľa cesty Ferdinanda Magellan′sa. V roku 1966 bola postavená ponorka novej triedy Sturgeon (SSN637). V roku 1972 obdržal Electric Boat kontrakt na vývoj novej mamutej triedy ponoriek Ohio. Zároveň bol v tomto roku položený kýl ponorky Philadelphia (SSN690) prvej z triedy Los Angeles. V sedemdesiatich rokoch prešli lodenice modernizáciou a zároveň sa staval nový závod Quonset Point. V roku 1979 Electric Boat dodal loď Ohio (SSBN726). Išlo o prvú loď z triedy Trident. V roku 1989 sa v lodenici započala stavba ponorky Seawolf (SSN21). Išlo o novú triedu útočných ponoriek, jednu z najmodernejších a najvýkonnejších na svete. V roku 1994 pokrstila Hillary Clinton poslednú ponorku triedy Los Angeles - Columbia (SSN771). O rok na to bola spustená na vodu ponorka Seawolf (SSN21). Testy preukázali, že ide o najrýchlejšiu a najlepšie vyzbrojenú ponorku na svete(platilo pre rok 1996). Zároveň v tomto roku dostali lodenice kontrakt za 1,4 miliardy dolárov na vývoj nasledovníka triedy Seawolf s kodovým značením Virginia. V súvislosti s novou triedou sa chystá nový závod. V roku 1997 bola dokončená druhá ponorka triedy Seawolf - Connecticut (SSN22) a zároveň armáde bola dodaná ponorka USS Louisiana (SSBN743) posledná z triedy Trident. Už v roku 1998 dostala Electric Boat kontrakt za 4,2 miliardy dolárov na stavbu 4 ponoriek triedy Virginia. V roku 1999 bol položený kýl prvej z ponoriek tejto triedy Virginia (SSN774). Nasledujúci rok bol zo závodu Quonset Point prenesená 1000 tonová sekcia trupu do Grotonu. Na začiatku 21. storočia rovnako závod zabezpečoval modernizáciu 4 ponoriek triedy Ohio. US Navy rozšírilo kontrakt na ponorky Virginia o ďalších 6 ponoriek Virginia za 8,7 miliardy dolárov. Neskôr bola jedna ponorka stornovaná. V roku 2003 bola spustená na vodu Virginia (SSN774), prvá zo série najmodernejších ponoriek, zároveň bola dokončená posledná ponorka triedy Seawolf - Jimmy Carter (SSN23). O rok na to boli obe dodané U.S. Navy.
zdroj: http://www.gdeb.com/
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Electric-Boat-Corp-1953-t39865#233365Verze : 0
Závod v Grotone
Grotonská lodenica sa stala súčasťou koncernu GD Electric Boat už v roku 1911. Zabezpečuje dve základné funkcie, vývoj a výrobu ponoriek na jednej strane a ich testovanie a dodávku zákazníkom na strane druhej. Základom Grotonskej lodenice je továrenský komplex, kde sú kompletované jednotlivé časti ponoriek. Disponuje automatizovaným systémom na zváranie komponentov, pričom linka umožnuje prijať komponenty až o váhe 2500 ton. Lodenica zamestnáva aj skúsený námorný personál, ktorí zabezpečuje testy ponoriek a ich následné doručenie zákazníkom.
Adresa:
General Dynamics Electric Boat
75 Eastern Point Road
Groton, CT 06340-4989
860-433-3000
zdroj: http://www.gdeb.com/location/
Grotonská lodenica sa stala súčasťou koncernu GD Electric Boat už v roku 1911. Zabezpečuje dve základné funkcie, vývoj a výrobu ponoriek na jednej strane a ich testovanie a dodávku zákazníkom na strane druhej. Základom Grotonskej lodenice je továrenský komplex, kde sú kompletované jednotlivé časti ponoriek. Disponuje automatizovaným systémom na zváranie komponentov, pričom linka umožnuje prijať komponenty až o váhe 2500 ton. Lodenica zamestnáva aj skúsený námorný personál, ktorí zabezpečuje testy ponoriek a ich následné doručenie zákazníkom.
Adresa:
General Dynamics Electric Boat
75 Eastern Point Road
Groton, CT 06340-4989
860-433-3000
zdroj: http://www.gdeb.com/location/
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Electric-Boat-Corp-1953-t39865#233366Verze : 0
Továreň v Quonset Point
Konštrukcia ponoriek začína v rámci koncernu GD v továrni Quonset Point. Továreň sa nachádza pri pobreží Naragansettského zálivu asi 50 míľ východne od Grotonskej lodenice. Založená bola v novembri 1973 pre výrobu zložitých nadrozmerných komponentov trupu ponoriek. Vďaka novej linke pre automatizovanú výrobu ocelových komponentov patrí aj dnes k najmodernejším kovospracujúcim závodom v USA.
Adresa:
General Dynamics Electric Boat
Quonset Point Facility
165 Dillabur Avenue
North Kingstown, RI 02852-1009
401-268-2410
Map/Directions
zdroj: http://www.gdeb.com/location/
Konštrukcia ponoriek začína v rámci koncernu GD v továrni Quonset Point. Továreň sa nachádza pri pobreží Naragansettského zálivu asi 50 míľ východne od Grotonskej lodenice. Založená bola v novembri 1973 pre výrobu zložitých nadrozmerných komponentov trupu ponoriek. Vďaka novej linke pre automatizovanú výrobu ocelových komponentov patrí aj dnes k najmodernejším kovospracujúcim závodom v USA.
Adresa:
General Dynamics Electric Boat
Quonset Point Facility
165 Dillabur Avenue
North Kingstown, RI 02852-1009
401-268-2410
Map/Directions
zdroj: http://www.gdeb.com/location/
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Electric-Boat-Corp-1953-t39865#233367Verze : 0
Vážení,
i když je firma Electric Boat desítky let specializována na výrobu ponorek, tak v třicátých letech minulého století vyrobila pro peruánské válečné loďstvo dvě říční dělové lodě třídy Amazonas:
- BAP Amazonas
- BAP Loreto
i když je firma Electric Boat desítky let specializována na výrobu ponorek, tak v třicátých letech minulého století vyrobila pro peruánské válečné loďstvo dvě říční dělové lodě třídy Amazonas:
- BAP Amazonas
- BAP Loreto
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Electric-Boat-Corp-1953-t39865#233382Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.