Jokošo K2Y2

Yokosho K2Y2 / 海軍三式二号陸上初歩練習機 [K2Y2]
     
Název:
Name:
Jokošo K2Y2 Typ 3-2 Yokosho K2Y1 Type 3-2
Originální název:
Original Name:
海軍三式二号陸上初歩練習機 [K2Y2]
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1932 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
DD.MM.1932-DD.MM.1937 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1938-DD.MM.1939 Showa Aircraft Industry, Ltd., Showa /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~300:
Kawanishi - 26
Watanabe - 114 K2Y1/K2Y2
Mitsubishi - 45
Showa - 3
Nippi - 126
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1930
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
657 kg 1448 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
890 kg 1962 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,900 m 35ft 9,12in
Délka:
Length:
8,600 m 28ft 2,57in
Výška:
Height:
3,130 m 10ft 3,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,43 m2 316.78 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
30,70 kg/m2 6.29 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hitači Kamikaze 2 vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 118 kW (160 k) v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 470 mm.
Hitachi Kamikaze 2 seven-cylinder air-cooled radial engine, rated 158 hp at sea level,
driving a two-blade fixed pitch wooden propeller of the diameter 8ft 1,25in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
110 l 24.2 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
161.6 km/h v 0 m 100,4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
101.1 km/h v 1000 m 62.8 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21,67 min do 3000 m 21,67 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4600 m 15092 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
海軍三式二号陸上初歩練習機 [K2Y2] - Námořní cvičný letoun Type 3-2 (K2Y2)
Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno


Námořní cvičné letouny Yokošo K2Y1 byly oblíbené a tak je logické, že konstruktéři jokosuckého námořního arzenálu pokračovali v jeho vylepšování. V únoru 1930 byl nahrazen původní motor Mongoose sedmiválcovým motorem Gasuden Jimpu. Tato úprava se osvědčila a stala standardem pro další výrobu. Letoun byl onačen jako Námořní cvičný letoun Typ 3 model KAI-1 a od března 1932 se označení změnilo na Námořní cvičný letoun Typ 3-2. Vyráběn byl u celkem pěti výrobců. Zkrácené označení bylo K2Y2, dřívější verze s motorem Mongoose nesl označení K2Y1.


Letoun Yokošo K2Y si získal pro svou výbornou ovladatelnost velmi dobrou pověst a byl používán od roku 1930 jako hlavní cvičný letoun námořního letectva pro základní výcvik pilotů. V tento úkol plnil až do roku 1940, ke konci třicátých let již však bylo několik desítek těchto letadel odprodáno civilních leteckým školám.
海軍三式二号陸上初歩練習機 [K2Y2] - Navy Type 3-2 Land-based Primary Trainer (K2Y2).
Allied Code Name: None


Development of Yokosho K2Y1 continued at Yokosho and in February 1930 the original Mongoose engine was replaced by a Gasuden Jimpu. This proved to be a better combination and became standard as the Type 3 land-based Trainer KAI-1. When officially adopted with this engine in March 1932 it became the Type 3-2 land-based Trainer. The Jimpu-powered aircraft had the short designation K2Y2.


This type gained a good reputation and was a Navy primary trainer from 1930. They were stable and easily controlled trainers. Many K2Y were eventually released to civil users, the Students' Aviation League being the largest user.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://www.airwar.ru/enc/other1/k2y.html
http://www.combinedfleet.com/ijna/k2y.htm
www.lemairesoft.freehyperspace.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-K2Y2-t32740#118459 Verze : 0
,,,
Jokošo K2Y2 -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-K2Y2-t32740#118469 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více