Název: Name: | Kawaniši E7K2 12 | Kawanishi E7K2 12 |
Originální název: Original Name: | 九四式水上偵察機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1941 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo DD.MM.1938-DD.MM.1939 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp a 287 sériových - Kawanishi 27 sériových - Nippon Hikoki K. K. 315 celkem | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1938 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3300 kg | 7275 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11,17in |
Délka: Length: | 10,550 m | 34ft 7,35in |
Výška: Height: | 4,735 m | 15ft 6,41in |
Plocha křídla: Wing Area: | 43,60 m2 | 469.31 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 75,69 kg/m2 | 15.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 652 kW a 690 kW v h= 1 800 m. Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 200 mm. | Mitsubishi MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) fourteen-cylinder air-cooled supercharged two-row radial engine rated at 875 hp for take-off and 925 hp at 5,900 ft, driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 277 km/h v 2000 m | 172.1 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v 1000 m | 115 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,1 min do 3000 m | 9,1 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7060 m | 23163 ft |
Dolet: Range: | 1850 km | 1149.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2463 km | 1530.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm, 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm pro střelbu dozadu a 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm pro střelbu pod letoun (výstřelnou štěrbinou. Pumový náklad: do hmotnosti 120 kg (2x 60 kg nebo 4x 30 kg pumy) | One fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-gun, one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun and one flexible downward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun. Bomb load: Up to 264 lb (four 66 lb or two 132 lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九四式水上偵察機 - Kjū jon-šiki sujdžō tejsacu-ki - Námořní průzkumný hydroplán typ 94 model 2 Spojenecké koódové jméno: Alf Letová vytrvalost: 11,33 h V roce 1937 navrhl konstrukční tým Kawanishi Kokuki K. K. vyměnit u plovákového letounu E7K1 řadový kapalinou chlazený motor Hiro za dvouhvězdicový čtrnáctiválec Micubiši Zuisei 11. Námořnictvo schválilo tento návrh a po zkouškách prototyp zadalo výrobu nové verze, to se stalo v listopadu 1938. Nový motor byl mnohem spolehlivější a také zvýšil výkony letounu. Tato verze sloužila v první linii až do roku 1943. Byl jeden z nejstarších typů letadel, který se používal k ochraně japonské obchodního loďstva, prováděl doprovodné lety při ochraně konvojů a používal se pro protiponorkové hlídkování. Po vyřazení byly E7K2 používány jako spojovací a sloužily k výcviku osádek. Vynášely do vzduchu také bezpilotní cvičné terče MXY3 a MXY4. | 九四式水上偵察機 - Kyū yon-shiki suijō teisatsu-ki - Navy Type 94 Reconnaissance Seaplane Model 2 Allied Code Name: "Alf" Endurance: 11 hours 20 minutes In 1937 Kawanishi suggested fitting the aircraft with a Mitsubishi Zuisei 11 fourteen-cylinder air cooled radial. The Navy approved this design and entered production in November 1938. The new engine was more reliable and increased aircraft performances. This version served in the front line until 1943. It was one of the older aircraft types used to protect the Japanese merchant marine, and performed convoy escort and anti-submarine duties. After being withdrawn from the front line the E7K2s were used as liaison and training aircraft. They were also used to control the MXY4 radio-controlled target plane. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo rok 1982 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 16/1970, Letadla 1939 - 45 http://www.combinedfleet.com/ijna/e7k.htm www.go2war2.nl www.daveswarbirds.com http://www.airwar.ru/enc/sww2/e7k.html archiv autora |