Kawaniši E7K2 [Alf]

Kawanishi E7K2 / 川西 E7K2・九四式水上偵察機
     
Název:
Name:
Kawaniši E7K2 12 Kawanishi E7K2 12
Originální název:
Original Name:
九四式水上偵察機
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1941 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
DD.MM.1938-DD.MM.1939 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp a 287 sériových - Kawanishi
27 sériových - Nippon Hikoki K. K.
315 celkem
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1938
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2100 kg 4630 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3300 kg 7275 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
10,550 m 34ft 7,35in
Výška:
Height:
4,735 m 15ft 6,41in
Plocha křídla:
Wing Area:
43,60 m2 469.31 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
75,69 kg/m2 15.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 652 kW a 690 kW v h= 1 800 m.
Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 200 mm.
Mitsubishi MK2A Zuisei 11 (Ha-31-11) fourteen-cylinder air-cooled supercharged two-row radial engine rated at 875 hp for take-off and 925 hp at 5,900 ft,
driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 10ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
277 km/h v 2000 m 172.1 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 1000 m 115 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,1 min do 3000 m 9,1 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7060 m 23163 ft
Dolet:
Range:
1850 km 1149.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2463 km 1530.4 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm,
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm pro střelbu dozadu a
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm pro střelbu pod letoun (výstřelnou štěrbinou.

Pumový náklad: do hmotnosti 120 kg (2x 60 kg nebo 4x 30 kg pumy)
One fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-gun,
one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun and
one flexible downward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.

Bomb load: Up to 264 lb (four 66 lb or two 132 lb bombs).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九四式水上偵察機 - Kjū jon-šiki sujdžō tejsacu-ki - Námořní průzkumný hydroplán typ 94 model 2
Spojenecké koódové jméno: Alf


Letová vytrvalost: 11,33 h


V roce 1937 navrhl konstrukční tým Kawanishi Kokuki K. K. vyměnit u plovákového letounu E7K1 řadový kapalinou chlazený motor Hiro za dvouhvězdicový čtrnáctiválec Micubiši Zuisei 11. Námořnictvo schválilo tento návrh a po zkouškách prototyp zadalo výrobu nové verze, to se stalo v listopadu 1938. Nový motor byl mnohem spolehlivější a také zvýšil výkony letounu.
Tato verze sloužila v první linii až do roku 1943. Byl jeden z nejstarších typů letadel, který se používal k ochraně japonské obchodního loďstva, prováděl doprovodné lety při ochraně konvojů a používal se pro protiponorkové hlídkování. Po vyřazení byly E7K2 používány jako spojovací a sloužily k výcviku osádek. Vynášely do vzduchu také bezpilotní cvičné terče MXY3 a MXY4.
九四式水上偵察機 - Kyū yon-shiki suijō teisatsu-ki - Navy Type 94 Reconnaissance Seaplane Model 2
Allied Code Name: "Alf"


Endurance: 11 hours 20 minutes


In 1937 Kawanishi suggested fitting the aircraft with a Mitsubishi Zuisei 11 fourteen-cylinder air cooled radial. The Navy approved this design and entered production in November 1938. The new engine was more reliable and increased aircraft performances.
This version served in the front line until 1943. It was one of the older aircraft types used to protect the Japanese merchant marine, and performed convoy escort and anti-submarine duties. After being withdrawn from the front line the E7K2s were used as liaison and training aircraft. They were also used to control the MXY4 radio-controlled target plane.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo rok 1982
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 16/1970, Letadla 1939 - 45
http://www.combinedfleet.com/ijna/e7k.htm
www.go2war2.nl
www.daveswarbirds.com
http://www.airwar.ru/enc/sww2/e7k.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K2-Alf-t29998#107821 Verze : 0
Alf na fotografii
Kawaniši E7K2 [Alf] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K2-Alf-t29998#119625 Verze : 0
Kawanishi E7K2 s hvězdicovým motorem - rok 1941
Kawaniši E7K2 [Alf] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K2-Alf-t29998#107823 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek plovákového Kawanishi E7K2
Kawaniši E7K2 [Alf] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K2-Alf-t29998#107822 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více