Avro Anson Mk.I

     
Název:
Name:
Avro Anson Mk.I Avro Anson Mk.I
Originální název:
Original Name:
Avro Anson Mk.I
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1952 A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1952
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6706
První vzlet:
Maiden Flight:
24.03.1935
Osádka:
Crew:
4-5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2438 kg 5375 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3476 kg 7663 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3856 1) kg 8500 1) lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.22 m 56ft 6in
Délka:
Length:
12.88 m 42ft 3in
Výška:
Height:
3.99 m 13ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
43.01 m2 463 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Cheetah IX o nominálním výkonu 250 kW a max.výkonu 361 kW při 2 425 ot/min Armstrong Siddeley Cheetah IX, power nominally 335 HP, top 350 HP at 2425 RPM
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
302.6 km/h v 2134 m 188 mph in 7000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
254.3 km/h v ? m 158 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.9 m/s 960 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5791 m 19000 ft
Dolet:
Range:
1062.2 km 660 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1271.4 km 790 mi
Výzbroj:
Armament:
Počáteční podoba:
1x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm v přední části trupu
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v hřbetní střelecké věži Armstrong Whitworth

Pozdější podoba: bez výzbroje

Pro střelecký výcvik:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v hřbetní střelecké věži Bristol B.1 Mk.VI

Pumy: do celkové hmotnosti 163 kg, nejčastěji 8x 9 kg nebo 2x 45,7 kg a 4x 9 kg
Early form:
1x fixed .303 Browning machine gun in the nose
1x flexible .303 Vickers K machinegun in the Armstrong Whitworth upper turet

Later form:
without armament

Gunnery training aircrafts
1x flexible .303 machinegun in the Bristol B.1 Mk.VI upper turet

Bombs: top 360 lb, usually 8x 20 lb or 2x 100 lb a 4x 20 lb
Uživatelské státy:
User States:
























?
























?
Poznámka:
Note:
1)4 472 kg v provedení pro střelecký výcvik

Jako první byla tímto typem vyzbrojena dne 6.03.1936 48. peruť Coastal Command se základnou v Manstonu
1)9860 lb with equipment for gunnery training
Zdroje:
Sources:
L+K 4/76 Letadla 1939-1945
http://www.go2war2.nl/artikel/279/2
http://cs.wikipedia.org/wiki/Avro_Anson
http://www.airwar.ru/enc/sww2/anson.html
http://www.warbirdalley.com/anson.htm
www.jaapteeuwen.com
www.diggerhistory.info
http://www.neam.co.uk/anson.html
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#223847 Verze : 0
Finové používali letadla jen jako cvičná u jednotky T-LentoR 4 (tedy 4 tréninkové letky) a k březnu 1940 vykazovali jediný letuschopný stroj. Na letounech probíhal výcvik pro bombardovací stroje B. Blenheim. Označení typu u finů bylo AN-
zdroj: www.geocities.com
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#223868 Verze : 0
Avro Anson Mk I
Avro Anson Mk.I -


Avro Anson Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#95547 Verze : 0
muzeum Duxford, archiv autora
Avro Anson Mk.I -


Avro Anson Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#310067 Verze : 0
Zahraniční uživatelé Ansonu Mk.I
Foreign users of Anson Mk.I


Země/CountryObdobí/Period Počet/NumberJednotky/Units
Austrálie 1936-1950 1028? ?
Belgie 1946-1955 13* ?
Československo 1945-? 1 ?
Egypt 1936-1951 20 ?
Finsko 1936-1947 3 T-LentoR 4
Francie 1943-1951 492 ?
Nizozemí 1-40-1942
1946-1953
17
26
320., 321. peruť RAF (hol.)
?
Indie 1942-1945 7 ?
Irák 1940-1953 33 ?
Írán 1943-1951 48 ?
Irsko 1937-1948 4** ?
Izrael 1948-1956 9*** ?
Jihoafrická unie 1940-1-47 700+ 60. peruť SAAF, 31. 32. a 33. letka, ...
Jugoslávie 1951-? 5 ?
Kanada 1940-1954 1528 ?
Norsko 1946-1951 11*** ?
Nový Zéland 1942-1953 23 ?
Portugalsko 1947-1956 10 ?
Jižní Rhodesie 1945-1946 5 ?
Řecko 1939,1959 48 ?
Saudská Arábie ? 1 ?
Turecko 1940-1946 6 ?
USA 1941-? ? ?****


Další stroje neznámých verzí sloužily v Dánsku (1947-1949, 4), Indonésii (od 1948, 3), Kostarice (1), Mexiku (od 1945, 1), Paraguayi (od 1947, 1) a v Sýrii (1948-1949, 6)

* společně s C.12
** v roce 1939 prý dalších 5 dodáno firmou Short
*** pravděpodobně včetně jiných verzí
**** používány americkým letectvem v Británii

Zdroj
www.worldairforces.com
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-I-t26611#342346 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více