Brown, Quince L.

     
Příjmení:
Surname:
Brown Brown
Jméno:
Given Name:
Quince Lucien Quince Lucien
Jméno v originále:
Original Name:
Quince Lucien Brown Jr.
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
major Major
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
- -
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
- -
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
07.12.1917 Bristow, Okres Creek, Oklahoma /
07.12.1917 Bristow, Creek County, Oklahoma /
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
06.09.1944 Scheiden, Severní Porýní-Vestfálsko /
06.09.1944 Scheiden, Severní Porýní-Vestfálsko /
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
- -
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
- americké armádní stíhací eso 2. sv. v. s 12 samostatnými sestřely, 1 sdíleným a 2 zničenými na zemi
- nejúspěšnější eso 78. stíhací skupiny
- zemřel po nouzovém přistání za nejasných okolností
- american army fighter ace of WW2 with 12 solo claims, 1 shared and 2 destroyed on the ground
- top scoring ace of 78th Fighter Group
- died after emergency landind under unclear circumstances
Související články:
Related Articles:

Zdroje:
Sources:
http://www.cieldegloire.fr/014_brown_q_l.php
https://www.americanairmuseum.com/person/173590
www.findagrave.com
https://valor.militarytimes.com/hero/45984
URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#681730 Verze : 0
     
Příjmení:
Surname:
Brown Brown
Jméno:
Given Name:
Quince Lucien Quince Lucien
Jméno v originále:
Original Name:
Quince Lucien Brown Jr.
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
25.04.1941 poručík
DD.MM.RRRR nadporučík
DD.04.1944 kapitán
DD.MM.1944 major
25.04.1941 Second Lieutenant
DD.MM.RRRR First Lieutenant
DD.04.1944 Captain
DD.MM.1944 Major
Průběh vojenské služby:
Military Career:
DD.MM.1940-25.04.1941 Letectvo Armády Spojených států (výcvik)
25.04.1941-21.04.1943 Letectvo Armády Spojených států (instruktor)
21.04.1943-26.05.1944 84. stíhací peruť, 78. stíhací skupina (pilot)
26.05.1944-06.09.1944 84. stíhací peruť, 78. stíhací skupina (pilot, operační důstojník)
DD.MM.1940-25.04.1941 United States Army Air Force (training)
25.04.1941-21.04.1943 United States Army Air Force (instructor)
21.04.1943-26.05.1944 84th Fighter Squadron, 78th Fighter Group (pilot)
26.05.1944-06.09.1944 84th Fighter Squadron, 78th Fighter Group (pilot, operational officer)
Vyznamenání:
Awards:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://www.cieldegloire.fr/014_brown_q_l.php
https://www.americanairmuseum.com/person/173590
www.findagrave.com
https://valor.militarytimes.com/hero/45984

URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#681731 Verze : 1
Očitý svědek posledních chvil Quince Browna, nadpor. Richard L. Baron ohlásil: "Major Brown zpozoroval letiště Vogelsand. Ohlásil to a řekl, že letí nad něj a omrkne ho. Udělal ostrou zatáčku a my (letka) jsme letěli ve formaci za sebou. Převrátil se jako první a uviděl sem trasýrky letící k němu, tak sem sklopil příď. Podíval sem se nahoru a uviděl několik zásahů na jeho letadle. Ostře přitáhl a jak jsme my přeletěli, tak jsme přitáhli také. Uviděl sem, jak se jeho letadlo otřásá a překryt odlétá. Poté vyskočil v 1200 stopách. Jeho padák se otevřel a uviděl sem, jak přistál v poli. Poté běžel a lehl si do vysoké trávy. Udělal sem jeden okruh, ujistil se, že po něm nikdo nejde a odletěl sem. Později jsem se vrátil a jak padák, tak major Brown byli pryč."

Zpráva o pohřbu (tělo bylo znovu pohřbeno na vojenském hřbitově), kterou obdržela skupina říkala, že pilot zemřel na střelná zranění do hlavy a krku a že byl pohřben německými civilisty. Zpráva pokračuje že: "Panuje podezření, že tělo bylo oloupeno o osobní věci ještě před pohřbem."

https://www.americanairmuseum.com/person/173590
URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#681733 Verze : 2
Sestřely Quince Luciena Browna


datum
jednotka
letadlo
soupeř
27.09.1943
84. FS / 78. FG
P-47D-6RE, s.č. 42-74753, WZ-J
Bf 109 (znič.)
04.01.1944
84. FS / 78. FG
P-47D-6RE, s.č. 42-74753, WZ-J
Fw 190 (znič.)
Fw 290 (znič.)
05.01.1944
84. FS / 78. FG
P-47D-6RE, s.č. 42-74753, WZ-J
Bf 109 (znič.)
30.01.1944
84. FS / 78. FG
P-47D-6RE, s.č. 42-74753, WZ-J
Bf 109 (znič.)
15.03.1944
84. FS / 78. FG
P-47D-6RE, s.č. 42-74753, WZ-J
Bf 109 (znič.)
16.03.1944
84. FS / 78. FG
P-47D-6RE, s.č. 42-74723, WZ-X
2x Bf 109 (znič.)
Fw 190 (znič.)
23.03.194484. FS / 78. FGP-47D-6RE, s.č. 42-74753, WZ-JFw 190 (znič.)
30.03.1944
84. FS / 78. FG
P-47D-6RE, s.č. 42-74753, WZ-J
1/3 Do 217 (znič.)
12.04.194484. FS / 78. FGP-47D-5RE, s.č. 42-8574, WZ-DFw 190 (znič.)
01.09.194484. FS / 78. FGP-47D-25RE, s.č. 42-26567, WZ-VBf 109 (znič.)

12+1-0-0


http://www.cieldegloire.fr/014_brown_q_l.php
URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#701332 Verze : 7
Bojová zpráva nadpor. Quinceho Luciena Browna z 4. ledna 1944 (2. a 3. samostatný sestřel)


Pilot: nadpor. Quince L. Brown
a. bojová
b. 4. leden 1944
c. 84. stíhací peruť
d. 10:45
e. poblíž Coesefldu, Německo
f. viditelnost dobrá ve výšce, 6-7/10 v nízkých a středních mracích
g. ME 109 a FW 190
h. jeden (1) zničený FW 190
jeden (1) zničený FW 290
i. Letěl sem jako Modrý velitel Bayland, se skupinou "A". Proletěli jsme za prvním boxem, který byl v 25 000 stopách. Byla zde jedna Létající pevnost, která zaostávala v 18 000 stopách. Uviděl sem tři neidentifikovaná letadla, jak nejspíš provádějí průlet na Létající pevnosti. Střetli jsme se s nimi a zjistili, že to jsou P-47. Poté jsme opět vystoupali do 24 000 stop a zůstali se zaostávající Létající pevností. Přibližně v té chvíli mi moje číslo čtyři, por. Pompetti oznámil, že banditi provádějí útok na odpadlou Létající pevnost, která letěla pod námi. Provedl sem obrat vpravo a snesl se do přibližně 18 000 stop. V té chvíli sem ohlasil více jak 12 letadel a zavolal jim o pomoc, aby se ke mne přidali. Přiblížil sem se v rychlosti 300 MPH a palbu zahájil ze 350 yardů. V ní sem pokračoval až do 50 yardů. Nejdřív sem uviděl zásahy kolem kořenů křídel a pár na ocase. V té chvíli NL sklopilo nos a já uviděl spoustu zásahů na břiše NL. Prudce hořel ve chvíli, kdy sem ho shora přeletěl. Moje číslo dvě mi řeklo, že začal rotovat a mohutně kouřit.(1) Byl to FW 190, ale mohl to být i FW 290, protože FW 290 letěl před ním po pravé straně. Nesl přídavnou nádrž, byl v břidlicově šedé barvě a měl trochu žluté barvy na směrovce.


Přibližně v té chvíli na nás naletěly dvě ME 109 z páté hodiny. Sklonili jsme to k nim, pak se rozdělili a letěli dolu. Uviděl sem FW 290, jak se chystá na střet se čtyřmi P-47, tak sem provedl ostrý obrat doprava a přiblížil se bez žádných obtíží s přibližně 45 palci Hg. Vypálil sem na něj s předsazením 30 stupňů a přidal mu přibližně o jeden okruh zaměřovače víc. Zprvu sem neviděl žádné zásahy, ale držel sem a uviděl zásahy na kapotáži, pravém křídle a kokpitu. Letadlo začalo mohutně kouřit a uviděl sem plameny, valící se z kořenů křídel, když přitáhl doprava. Pak se NL začalo nekontrolovaně převracet a mohutně kouřit.(2)


Poté jsme se střetli se dvěma ME-109 ze šesté hodiny. Strhli jsme to doleva, ale ME-109 na nás začali znova útočit z převýšení. Tak jsme to strhli doprava a přitáhli. Poté letka nadpor. Fleminga prorazila zprava a letěla na ty dvě ME 109, ty se odpoutali a klesaly.


Krátce nato jsme vyrazili domů ve výšce 20 000 stop a drželi jsme se na 1. hodině od bombardérů. Znovu nás z 6. hodiny zeshora napadla dvojice ME-109. Začali jsme otáčet a ME-109 se obrátili a letěli do vnitrozemí. Byli jsme jihozápadně od Nijmegenu v Nizozemí. Můj první souboj se odehrál poblíž Coesfeldu v Německu. Pobřeží Nizozemí jsme přeletěli ve výšce 18 000 stop v rychlosti 300 MPH, poblíž Haamstede.


Připisuji si jeden (1) zničený FW 190 a jeden (1) zničený FW 290.



QUINCE L. BROWN
Nadpor. Letecký sbor


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#701482 Verze : 2
Bojová zpráva nadpor. Quinceho Luciena Browna z 5. ledna 1944 (4. samostatný sestřel)


Pilot: nadpor. Quince L. Brown
a. bojová
b. 5. leden 1944
c. 84. stíhací peruť
d. 10:17
e. poblíž La Rochelle
f. jasno s lehkou mlhou nad zemí
g. ME 109 F/G
h. jeden (1) zničený ME 109 F/G
i. Vedl sem letku Clinton Black Five ve výšce 22 000 stop, doprovázejíc bombardéry poblíž La Rochelle. Uviděl sem dva bandity v 15 000 stopách, stoupající k bombardérům. Udělal sem 180 stupňovou levou otočku a když sem byl napůl cesty k nim, uviděl sem další dvě letadla vpředu. Byly to ME 109. Když jsme byli napůl cesty k nim, vedoucí NL provedlo 40 stupňový obrat k nám. A předtím, než jsme se dostali do dosahu, tak se obě letky po dvou letadlech, obrátili vlevo, směrem k nám. Předsadil sem před první NL a vypálil asi dvousekundovou dávku. Byl sem od něj 350-200 yardů v úhlu 40 stupňů, při rychlosti 350 MPH. Tyto NL byly ve výšce 14 000 - 16 000 stop. Viděl sem zásahy a plameny po celém NL. Nekontrovaně se převrátil doleva.(1)


Zatímco sem pálil na NL, mojí dávkou proletělo i druhé. Nevím, zdali ho zasáhla nebo ne.


Po střetnutí moje letka směřovala domů. Jen 25 mil severovýchodně od Nantes, zatímco sem letěl v 18 000 stopách, sem uviděl letku pěti až sedmi P-47, které bojovali s NL. Jedna P-47 to schytala. Většina P-47 to strhla doleva, ale já to strhl doprava a asi čtyři-pět NL letělo za ní dolů a celou dobu na ní stříleli. Všechna ostatní letadla taky mířila k zemi. To je vše, co se stalo do doby, než nad pobřežím na nás ze slunce pokusilo zaútočil NL. Klesli jsme nad vodu do mraků v rychlosti 450 MPH a NL to vzdalo.


Připisuji si jeden (1) zničený ME 109.



QUINCE L. BROWN
Nadpor. Letecký sbor


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#701492 Verze : 0
Bojová zpráva nadpor. Quinceho Luciena Browna z 15. března 1944 (6. samostatný sestřel)


Pilot: nadpor. Quince L. Brown
a. bojová
b. 15. březen 1944
c. 84. stíhací peruť
d. 12:15
e. západně od Munster, Německo
f. nízká oblačnost 7 až 10/10
g. ME 109
h. jeden (1) zničený ME 109
i. Vedl sem Žlutou letku Bayland a v 11:20 jsme se setkali s bombardéry a v 11:40 je opustili. Poté co jsme letěli domů s 30" rtuťového sloupce (zastaralá jednotka tlaku používaná jako jednotka tlaku v motoru) a 2250 ot./min. ve výšce 10 000 stop do 12:10, kdy jsme uviděli 10-15 kondenzačních linek směřujících východně a 20-30 směřujících západně, ve výšce 22 000-25 000 stop. Střet zabral asi tři minuty. V tu chvíli jsme byli 10 mil daleko, takže jsem vzal svou letku. Když jsme se dostali pod boj, tak sem viděl ME 109, v plamenech klesá ve spirále. Taky sem viděl P-47, jak pronásleduje k zemi ME 109. Uviděl sem dvě ME 109 na jedné hodině od nás a o 500 stop níže. Když jsme se k nim dostali na 600-800 yardů, strhli to doleva a souboj začal. Ty dvě ME 109 dělaly všechno, aby se nám unikli. Snadno sem je vymanévroval z 9 000 do 2 000 stop. Konečně sem se dostal za ocas jedné z ME 109. Snažil se mi uletěl v přímém letu. Potom se mě snažil uletět ve stoupání a já zapnul vstřikování vody. Doháněl sem ho ve stoupání, když našel díru v oblačnosti 10/10 a začal klesat. Snadno sem se dostal na 275 yardů a začal střílet. Viděl sem zásahy na křídlech, motoru, kokpitu a ocasu. V tu chvíli sem viděl ohěn, jak se dere z kořenů křídel. Jak sem přitáhl, viděl sem NL, jak udělalo několik spirál. Neviděl sem ho dopadnout, ale naposledy sem ho viděl ve spirále v 2 000 stopách.(1) Poté sem nastavil kurz domů ve výšce 4 000 stop a později jsme vystoupali do 7 000 stop.


Připisuji si jeden (1) zničený ME 109.



QUINCE L. BROWN
Nadpor. Letecký sbor


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#701518 Verze : 0
Bojová zpráva nadpor. Quinceho Luciena Browna z 23. března 1944 (10. samostatný sestřel)


Pilot: nadpor. Quince L. Brown
a. bojová
b. 23. březen 1944
c. 84. stíhací peruť
d. 11:30
e. v oblasti města Goch, Německo
f. nízká oblačnost 9 až 10/10, vrchol 4 500 stop, základna 3 000 stop
g. FW 190
h. jeden (1) zničený FW 190
i. Vedl sem Černou letku Bayland a sloužili jsme jako ústupová podpora bombardérům. Přeletěli jsme nepřátelské pobřeží v 11:00 ve Westhoofd ve výšce 22 000 stop. Bombardéry se nám ohlasily přes stíhací/bombardovací interkom, že přiletí o 35 minut dřív. Sestkali jsme se s bombardéry v oblasti Cosefieldu. Vzal sem svou letku a doprovázel s ní dva boxy, které letěly za sebou. Dostali jsme hlášení o boxu B-17, 20 mil jihovýchodně od Rotterdamu, ve výšce 5 000 stop. Oznámil sem Bakehousu, veliteli naší skupiny, že se pokusím ten box najít. Hned jak jsme klesali, letka P-47 ohlásila, že nějaké bombardéry byly napadeny 10 mil jihozápadně od nás, takže sem začal tam. Po přibližně minutě sem uviděl čtyři neidentifikovaná letadla letíc rovnou dolů, směrem k malému boxu bombardérů. Byl jsem v té chvíli v 10 000 stopách a začal sem sledovat tyto letadla a brzy zjistil, že to jsou čtyři FW 190. Oblačnost byla 9/10, s vrcholem v 4 500 stopách a základnou v 3 500 stopách. Ty čtyři letadla letěla k díře v mracích, tak sem jim odřízl cestu. Přibližoval sem se k nim; dvě proletěla oblačností a zbylá dvě směřovala k díře. Poté, co sem se dostal pod mraky, našel sem hořet na zemi B-17, kterou sestřelily NL. Nedaleko ní byl padák jednoho z posádky. Provedl sem jeden okruh a pak směřoval na sever, vyhledávat NL. Poté, co sem uletěl asi míly na sever, sem uviděl podél země, čelně letící NL. Čekal sem, dokud s námi nebyl nastejno a poté provedl 180 stupňový obrat a já se mu dostal za ocas. NL začalo divoce manévrovat, zkoušelo mě přetočit, přešplhat a následně letělo k zemi. Celou tu dobu sem mu byl za ocasem, ale jeho úniky byly tak prudké, že sem na něm nedokázal dost dlouho udržet zaměřovač k palbě. Když sletěl pod výši korun stromů, pokusil se mne přetočit a poté letěl vzhůru v téměř kolmém stoupání a předtím, než se dostal do mrtvého bodu, vykopl směrovku tak, že to vypadalo, jako když se chce dostat nahoru a ode mne. Při tomto stoupání sem zkusil použít vstřikování vody, ale bezvýsledně; i tak sem si myslel, že ho taranuju předtím, než začal dělat své vyhýbavé manévry na vrcholu stoupání. V této chvíli sem začal pálit a viděl zásahy po celém letadle, včetně kokpitu, kořenů křídel a motoru. Vybuchl a kolem mě začaly padat trosky.(1) Provedl sem prudké převrácení, téměř zvrat do 500 stop, před vyrovnáním. Letka se mnou byla po celou dobu. Střílel sem na NL těsně pod mraky ve výšce 3 000 stop, v oblasti Gochu, v Německu.


Po boji se moje letka sjednotila, dostali jsme se nad mraky do 10 000 stop a vyrazili na severozápad, kde nám někdo zavolal, že nějaké bombardéry byly v maléru. Vybrali jsme si B-17 v oblasti Gorinchem, který měl vytažený podvozek a otevřenou pumovnici. Doprovodili jsme ho nad anglické pobřeží a vrátili se nad kanál a vybrali si dalšího odpadlíka, který měl otevřené obě pumovnice. Spojili jsme se s ním na kanále "C" a řekl, že je v pořádku. Pak jsme letěli domů.


Připisuji si jeden (1) zničený FW 190.



QUINCE L. BROWN
Nadpor. Letecký sbor


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#701541 Verze : 0
Bojová zpráva kapt. Quinceho Luciena Browna z 12. dubna 1944 (11. samostatný sestřel)


Pilot: kapt. Quince L. Brown
a. bojová
b. 12. duben 1944
c. 84. stíhací peruť
d. 13:10
e. poblíž Duren, Německo
f. Silná pozemní mlha. 4-6/10 střední oblačnost. 8-10/10 vysoká oblačnost v 24 000 stopách. Viditelnost špatná.
g. ME 109 a FW 190
h. jeden (1) zničený FW 190
i. Vedl sem žlutou letku Bayland. Když jsme dorazili oblasti, kde jsme se měli setkat s bombardéry, šli jsme s letkou skrz mračna a moje letka se ztratila ostatním letkám naší perutě. Zatímco jsme letěli v 23 500 stopách, krátce po sektání s B-24, které zrovna provedli obrat a směřovali někam na jihovýchod od Cách, kdy o 2 000 stop výše, v opačném směru na východ nás přeletělo okolo 18 ME 109. Odhodili jsme přídavné nádrže a vedl jsem svou letku do 180 stupňové stoupavé zatáčky. Když jsme se dostali ME 109 na dohled, připojil se k nim stejný počet FW 190. Všechny letěly ve stejném typu formace jako my. NL nás opět přeletěla s převýšením 1 000 stop. Začali stoupat do pravé zatáčky. Nastavil sem 45 palců rtuťového sloupce a ve stoupavé zatáčce 130 až 120 MPH, vytočil sem celou jejich formaci. ME 109 se odpoutali a FW 190 se rozprostřely po celé obloze a všichni klesali k zemi. Vybral sem si FW 190, která stále měla přídavnou nádrž a ke které sem se blížil tak rychle, že sem myslel že ji přeletím. Pronásledoval sem ho skrz mračna do přibližně 5 000 stop. Předsadil sem o 15 stupňů, vypálil na něj a viděl, jak moje zásahy razí cestičku z levého křídla ke kokpitu. Poté sem se dostal přímo za něj na 350 yardů, vypálil krátkou dávku a NL vybouchl. Byl sem tak blízko, že sem proletěl jeho ohnivou koulí a troskami.(1) Udělal sem jeden okruh, posbíral svou letku a uviděl NL dopadnout na malé silnici, asi 10 mil západně od Durenu, v Německu. Tato NL se ještě nestřetla s našimi bombardéry a jejich formace byla rozbita a rozprášena mou letkou.


Připisuji si jeden (1) zničený FW 190.



QUINCE L. BROWN
Kapt. Letecký sbor


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Brown-Quince-L-t246667#701778 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více