Vážení,
na moskevské výstavě Armija-2021 (Армия-2021) představila firma Galičskij avtokranovyj zavod (Галичский автокрановый завод, ГАКЗ) prototyp zákopového stroje s továrním označením PZM-2M (ПЗМ-2М, полковая землеройная машина, plukovní zemní stroj). Vedení firmy GAKZ předpokládá, že navržené ženijní zařízení nahradí padesát tři let starý PZM-2 s podvozkem charkovského tahače T-155.
Výrobce uvádí tyto hlavní výhody:
- vysoká přepravní rychlost po vlastní ose,
- přídavný pásový podvozek MGD zvyšuje průjezdnost a rychlost práce v málo únosném terénu,
- zjednodušení údržba díky použití sériového podvozku KamAZ-65224,
- snadná montáž přídavných zařízení, například buldozerové radlice.
Podle specialistů z GAKZ lze PZM-2M použít při hašení lesních požárů v těžko přístupných oblastech tajgy. Například, vytvářením ochranných příkopů širokých až 3,2 metru a za pomoci vrhače vytěžené zeminy lze vytvořit ochranná pásma do šířky 20 m. Průběh zemních prací lze ovládat z kabiny řidiče a v případě nutnosti i dálkově pomocí 50 m kabelu.
Sériová výroba by měla probíhat v kamyšinské továrně, která je součásti holdingu Kudesnik (Кудесник).
Základní takticko-technické údaje:
- upravený podvozek nákladního automobilů: KamAZ-65224
- přídavný pásový podvozek: MGD (?)
- hmotnost: 23500 kg
- osádka: 2 osoby
Výkony:
- hloubení 1,2 m zákopů o šířce 0,9 m a šíři dna 0,65 m v nezmrzlé půdě rychlostí až 180 m/h
- v zamrzlé půdě rychlostí až 35 m/h
- hloubení jam v nezamrzlých půdách rychlostí až 140 m/h
- maximální rychlost na silnici: 80 km/h
Zdroj:
https://bastion-karpenko.ru/pzm-2m-gakz/
https://saper.isnet.ru/texnica/pzm.html
kamaz.ru
https://www.valka.cz/RUS-KamAZ-65224-t195562
PZM-2M s vysunutým pásovým podvozkem v pracovním poloze.
PZM-2M se zasunutým přídavným pásovým podvozkem za pochodu.
Vysunutý pásový podvozek. Autor fotografie: Jurij Pašolok.
PZM-2M vrhač vytěžené zeminy v akci.
na moskevské výstavě Armija-2021 (Армия-2021) představila firma Galičskij avtokranovyj zavod (Галичский автокрановый завод, ГАКЗ) prototyp zákopového stroje s továrním označením PZM-2M (ПЗМ-2М, полковая землеройная машина, plukovní zemní stroj). Vedení firmy GAKZ předpokládá, že navržené ženijní zařízení nahradí padesát tři let starý PZM-2 s podvozkem charkovského tahače T-155.
Výrobce uvádí tyto hlavní výhody:
- vysoká přepravní rychlost po vlastní ose,
- přídavný pásový podvozek MGD zvyšuje průjezdnost a rychlost práce v málo únosném terénu,
- zjednodušení údržba díky použití sériového podvozku KamAZ-65224,
- snadná montáž přídavných zařízení, například buldozerové radlice.
Podle specialistů z GAKZ lze PZM-2M použít při hašení lesních požárů v těžko přístupných oblastech tajgy. Například, vytvářením ochranných příkopů širokých až 3,2 metru a za pomoci vrhače vytěžené zeminy lze vytvořit ochranná pásma do šířky 20 m. Průběh zemních prací lze ovládat z kabiny řidiče a v případě nutnosti i dálkově pomocí 50 m kabelu.
Sériová výroba by měla probíhat v kamyšinské továrně, která je součásti holdingu Kudesnik (Кудесник).
Základní takticko-technické údaje:
- upravený podvozek nákladního automobilů: KamAZ-65224
- přídavný pásový podvozek: MGD (?)
- hmotnost: 23500 kg
- osádka: 2 osoby
Výkony:
- hloubení 1,2 m zákopů o šířce 0,9 m a šíři dna 0,65 m v nezmrzlé půdě rychlostí až 180 m/h
- v zamrzlé půdě rychlostí až 35 m/h
- hloubení jam v nezamrzlých půdách rychlostí až 140 m/h
- maximální rychlost na silnici: 80 km/h
Zdroj:
https://bastion-karpenko.ru/pzm-2m-gakz/
https://saper.isnet.ru/texnica/pzm.html
kamaz.ru
https://www.valka.cz/RUS-KamAZ-65224-t195562
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
PZM-2M s vysunutým pásovým podvozkem v pracovním poloze.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
PZM-2M se zasunutým přídavným pásovým podvozkem za pochodu.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vysunutý pásový podvozek. Autor fotografie: Jurij Pašolok.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
PZM-2M vrhač vytěžené zeminy v akci.