Main Menu
User Menu

UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29MU1

Микоян-Гуревич МіГ-29МУ1

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29MU1
Originální název:
Original Name:
Мікоян і Гуревич МіГ-29МУ1 1)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2009-DD.MM.RRRR Lvovský Státni letecký opravárenský závod, Lvov
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2009-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~12 (za roky 2009-2012)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.2009 (?)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10900 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16800 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18480 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,32 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,06 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3400
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
850 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
1430 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
21002) km
Výzbroj:
Armament:
1 x 30mm kanón GŠ-301 (120 nábojov)
7 závesníkov s max. 3500 kg výzbroje (3-1-3)
- 2x R-27ER1/R-27ET1 + 4x R-60/R-70
- 6x R-60M
- 6x R-73
- 4x R-27R1 + 2x R-60
- 2x R-27T1/R-27P1 + 4x R-60
- bomby FAB-500, OFAB-250-270
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) Мікоян і Гуревич-29 модернізація українська 1
2) s dvojicou prídavných nádrží
Zdroje:
Sources:
uk.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/UKR-Mikojan-Gurevic-MiG-29MU1-kod-NATO-Fulcrum-C-t240065#664256Verze : 0
MOD
MiG-29MU1 (МіГ-29МУ1 / Мікоян і Гуревич-29 модернізація українська 1) je ukrajinská modernizácia lietadiel MiG-29 (izdelije 9-13), ktorej cieľom bolo predĺžiť technickú životnosť lietadla na 35-40 rokov, zvýšiť schopnosti detekcie vzdušných cieľov v prednej i zadnej polosfére, zvýšenie presnosti zamerania cieľov a určenia vlastnej polohy (implementácia satelitného navigačného systému) a v neposlednom rade implementovať do lietadla monitoring aktuálnych technických parametrov lietadla, motora a ďalších palubných systémov, čo umožní zmeniť spôsob ich údržby. Súčasťou modernizácie sú aj zmeny v komunikačnom systéme tak, aby lietadlo vyhovovalo požiadavkám ICAO.


Jednotlivé modernizačné prace sú naplánované tak, že sa realizujú v rámci plánovaných generálnych opráv lietadiel. Modernizované lietadlo má schopnosť detekcie cieľa v prednej polosfére na vzdialenosť min. 100 km a v zadnej polosfére 45 km. Lietadlo umožňuje používať ukrajinské protilietadlové rakety R27ER1 a R-27ET1 s doletom 95 km (90 km) s možnosťou implementácie aj novších, vyvíjaných typov s ešte dlhším doletom.


Počiatky modernizácie siahajú do rokov 2005-2007, keď Ukrajina odpredávala Azerbajdžanu nadbytočné lietadlá MiG-29 (12 bojových a 2 cvičné) a Ľvovský Štátny letecký opravárenský závod na nich realizoval generálne opravy a úpravy požadované preberajúcou stranou, vrátane zlepšenia parametrov palubného rádilokátora.
28.02.2007 schválilo ministerstvo obrany vyčlenenie 7,7 milióna hrivien na pokračovanie vývoja, do ktorého boli okrem Ľvovského závodu zapojené aj ďalšie podniky obranného priemyslu (napr. Orizon-Navigacia, Fazotron Ukraina, Novator, Arsenal a iné). Z dôvodu obmedzeného rozpočtu bolo rozhodnuté modernizačný program rozdeliť do dvoch krokov označovaných ako MU1 a MU2, pričom prvá etapa bola dokončená v roku 2009 a 23.12.2009 bolo modernizované lietadlo oficiálne prijaté do výzbroje. Do roku 2011 boli relaizované modernizácie na troch lietadlách, ktoré boli vojskovým skúškam podrobené v 40. taktickej leteckej brigáde (jedno lietadlo bolo neskôr prevelené k 204. taktickej leteckej brigáde). V roku 2012 bolo dodané ďalšie modernizované lietadlo k 114. taktickej leteckej brigáde a v rovnakom roku bolo lietadlo MiG-29MU1 ("Biely 02") predstavené verejnosti na výstave Aviasvit-XXI. Po modernizácii uvedenej štvorice lietadiel bola modernizácia ďalších lietadiel MiG-29 v rokoch 2012-2015 pozastavená, aj napriek tomu, že podľa schválených oficiálnych materiálov venovaných rozvoju obrany na roky 2012-2017 mala pokračovať a ďalšie 2 lietadlá sa k jednotkám dostali až v roku 2016. Začiatkom roku 2017 sa všetky modernizované lietadlá sústredili v 40. tatickej leteckej brigáde na letisku Vasiľkov.
V roku 2018 boli výrobcom modernizované 3 lietadlá, v roku 2019 celkom 2 lietadlá a v roku 2020 to bolo jedno lietadlo, čo ku koncu roku 2020 znamenalo (ak som správne počítal), že v službe bolo 12 lietadiel MiG-29MU1.



Zdroj: podrobnosti.ua
ua.interfax.com.ua
ukroboronprom.com.ua
ukroboronprom.com.ua
časopisy Взлёт, Defense Express, Наука і оборона, Зарубежное военное обозрение, Lotnictwo
uk.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/UKR-Mikojan-Gurevic-MiG-29MU1-kod-NATO-Fulcrum-C-t240065#664257Verze : 0
MOD
Jedno z modernizovaný lietadiel MiG-29MU1 Ukrajinských vzdušných síl sa dňa 10.03.2021 stalo účasníkom dosť kurióznej nehody, pri ktorej došlo k jeho zničeniu. K nehode došlo vo večerných hodinách na leteckej základni Vasiľkov. Jeden z príslušníkov pozemného personálu 40. taktickej leteckej brigády (kapitán Š., rok narodenia 1974) na osobnom vozidle Volkswagen Touran narazil do zadnej časti lietadla odstaveného na stojánke. Po náraze došlo k požiaru, pri ktorom aj napriek zásahu hasičskej jednotky došlo k závažnému poškodeniu lietadla. Vodič osobného automobilu, ktorý motorové vozidlo riadil pod vplyvom alkoholu (0,2 promile), pri zrážke utrpel zranenia a bol odvezený do nemocnice. Zničené lietadlo s takt. číslom "Biely 08" (v.č. 2960731239) bolo vyrobené v decembri 1990 a bolo súčasťou 114. stíhacieho leteckého pluku Vzdušných síl ZSSR, ktorý bol dislokovaný v Československu a odtiaľ bol redislokovaný na Ukrajinu. V roku 2014 bolo lietadlo (s trupovým číslom 104) súčasťou akrobatickej skupiny Ukrajinskí sokoli s domovskou základňou na letisku Kirovskoje (Krym), kde padlo do rúk Ruských síl. V máji 2014 bolo spolu s ďalšou technikou vrátané Ukrajine a v rokoch 2017-2018 bolo v rámci generálnej opravy v Ľvovskom Štátnom leteckom opravárenskom závode modernizované na štandart MiG-29MU1 a následne zaradené k 40. brigáde taktického letectva.

Zdroj: plus.obozrevatel.com
uk.wikipedia.org

UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom

MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom

MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom

MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom

MiG-29MU1 zničený po zrážke s osobným automobilom
UKR - Mikojan-Gurevič MiG-29MU1 [kód NATO: Fulcrum-C] - Druhý účastník nehody

Druhý účastník nehody
URL : https://www.valka.cz/UKR-Mikojan-Gurevic-MiG-29MU1-kod-NATO-Fulcrum-C-t240065#664187Verze : 4
MOD