Airco D.H.4

     
Název:
Name:
Airco D.H.4 Airco D.H.4
Originální název:
Original Name:
Airco D.H.4
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1918 Aircraft manufacturing Co Ltd., Hendon /
DD.MM.1917-DD.MM.1913 F. W. Berwick & Co Ltd., Park Royal /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Glendower Aircraft Co., South Kensington /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Palladium Autocars Ltd., Putney /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Vulcan Motor and Engineering Co., Southport /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil /
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles
DD.MM.1920-DD.MM.1921 Státní letecký závod č. 1, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1464
60+ GAZ-1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1916
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1012 kg 2230 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1517 kg 3344 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.92 m 42ft 4.63in
Délka:
Length:
9.35 m 30ft 8in
Výška:
Height:
3.07 m 10ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
40.32 m2 434 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Beardmore BHP o výkonu 172 kW, nebo
Siddeley Puma o výkonu 172 kW, nebo
Galloway Adriatic o výkonu 172 kW, nebo
Rolls-Royce Eagle III o výkonu 186 kW, nebo
R.A.F.3a o výkonu 149 kW, nebo
Fiat A-12 o výkonu 194 kW
dvou nebo čtyřlistá dřevěná vrtule
Beardmore BHP, power 230 hp, or
Siddeley Puma, power 230 hp, or
Galloway Adriatic, power 230 hp, or
Rolls-Royce Eagle III, power 250 hp, or
R.A.F.3a, power 200 hp, or
Fiat A-12, power 260 hp
two- or four-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
300 l 66 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
170.6 1) km/h v 3048 m 1061) mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.1 2) m/s 10002) ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15.53) min do 1981 m 15.53) min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5304 4) m 174004) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff


2x 104kg bomba nebo
4x 51kg bomba
1x fixed .303 Vickers machine gun
1x flexible .303 Lewis machine gun on Scarff ring


2x 230 lb bomb or
4x 112 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


















Poznámka:
Note:
Výkony s motorem Puma; pro motor Eagle VIII:
1) 214.85 km/h v 3048 m
2) 6.86 m/s
3) 5.25 min do 1981 m
4) 6705 m
Vytrvalost: 4,5 h s motorem Puma, 3,75 h s motorem Eagle VIII
Performance for Puma engine; for Eagle VIII:
1) 133.5 mph at 10000 ft
2) 1350 ft/min
3) 5.25 min to 6500 ft
4) 22000 ft
Endurance: 4.5 hr with Puma, 3.75 hr with Eagle VIII
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. The de Havilland D.H.4, Profile No.26. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Bruce, J. M. De Havilland Aircraft of World War One. Arms and Armour Press, London 1991. ISBN 1-85409-069-0.
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/bww1/dh4.html

Airco D.H.4 -


Airco D.H.4 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#381006 Verze : 0
DH.4

Lehký bombardér zavedený v roce 1917 s velmi dobrými výkony, ale jednou vadou, posádka byla rozdělena palivovou nádrží, což značně znesnadňovalo její spolupráci a při zasažení této nádrže velmi snižovalo možnost přežití. Poněkud pochmurná přezdívka stroje byla "Flaming Coffin" tedy planoucí rakev, ale stroj byl díky svým výkonům jedním z nejlepších jednomotorových bombardérů WWI. Mnoho strojů bylo užíváno po WWI jak armádami nově vzniklých malých států tak i civilními uživateli (především stroje US produkce s motory Liberty.
Airco D.H.4 -


URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#115258 Verze : 0
.
Airco D.H.4 - Airco DH 4, s/n A7624, 55. peruť IAF, léto 1918. Perutě IAF (Independent Air Force) od června 1918 podnikaly hloubkové útoky až do jihozápadního Německa. 55. peruť byla první jednotkou vyzbrojenou typem DH 4 a účastnila se právě prvního takového náletu, kde jejím cílem byl Koblenz. Zobrazený stroj se nijak nevymyká schématu - trup, SOP a horní plochy v hnědozelené PC 10, spodní plochy křídel v barvě lakoveného plátna. Bílý trojúhelník je emblém jednotky, písmeno M je označením letounu.

Airco DH 4, s/n A7624, 55. peruť IAF, léto 1918. Perutě IAF (Independent Air Force) od června 1918 podnikaly hloubkové útoky až do jihozápadního Německa. 55. peruť byla první jednotkou vyzbrojenou typem DH 4 a účastnila se právě prvního takového náletu, kde jejím cílem byl Koblenz. Zobrazený stroj se nijak nevymyká schématu - trup, SOP a horní plochy v hnědozelené PC 10, spodní plochy křídel v barvě lakoveného plátna. Bílý trojúhelník je emblém jednotky, písmeno M je označením letounu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#531273 Verze : 0

Diskuse

Používali tieto stroje aj letecké jednotky USA po skončení WW1?
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#485209 Verze : 0
Ne, používali své vlastní, licenční stroje, DH-4, v mnoha a mnoha obměnách. Původní britské stroje nikdy Američané nepoužívali (kromě vzorového stroje pro McCook Field).
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#485210 Verze : 0
Ďakujem. Takže to bude treba postupne poopravovať v niektorých amerických perutiach. Ežte že ich nie je veľa...
URL : https://www.valka.cz/Airco-D-H-4-t23846#485212 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více