Johnson, Robert Samuel

     
Příjmení:
Surname:
Johnson Johnson
Jméno:
Given Name:
Robert Samuel Robert Samuel
Jméno v originále:
Original Name:
Robert Samuel "Bob" Johnson
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
podplukovník Lieutenant Colonel
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
- -
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
- -
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
21.02.1920 Lawton /
21.02.1920 Lawton /
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
27.12.1998 Tulsa /
27.12.1998 Tulsa /
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
- šéfpilot Republic Aviation - chiefpilot Republic Aviation
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
- 2. nejúspěšnější americké letecké eso 2. sv. v. na evropském bojišti s 27 potvrzenými sestřely a 3 poškozenými stroji
- 1. pilot USAAF v Evropě, jenž překonal nejúspěšnější americké eso 1. sv. v., Edwarda Rickenbackera (26 s.)
- svého času vedoucí americké eso na evropském bojišti a druhý nejúspěšnější pilot na P-47, v 56. stíhací skupině a v 8. letecké armádě
- 2nd highest scoring american ace of WW2 in Europe with 27 confirmed claims and 3 damaged machines
- 1st USSAF pilot in Europe, who overtake highest scoring american ace of WW1, Edward Rickenbacker (26)
- once leading american ace in Europe and 2nd highest scoring pilot on P-47, of 56th FG and 8th AF
Související články:
Related Articles:

Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_S._Johnson
https://alchetron.com/Robert-S-Johnson
https://acesofww2.com/USA/aces/johnson/
https://www.cieldegloire.com/014_johnson_r_s.php
www.findagrave.com
https://valor.militarytimes.com/hero/6114
https://acepilots.com/usaaf_rsj.html
airforce.togetherweserved.com
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#629043 Verze : 9
     
Příjmení:
Surname:
Johnson Johnson
Jméno:
Given Name:
Robert Samuel Robert Samuel
Jméno v originále:
Original Name:
Robert Samuel "Bob" Johnson
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
18.12.1941-21.02.1942 Missourijský institut aeronautiky (základní letecký výcvik)
27.02.1942-02.05.1942 letiště Randolph (základní letecký výcvik)
02.05.1942-28.06.1942 letiště Kelly (pokročilý letecký výcvik - bombardovací škola)
18.12.1941-21.02.1942 Missouri Institute of Aeronautics (Primary Flying Training)
27.02.1942-02.05.1942 Randolph Field (Basic Flying Training)
02.05.1942-28.06.1942 Kelly Field (Advanced Flying Training - Bomber school)
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
03.07.1942 poručík
DD.07.1943 nadporučík
15.03.1944 kapitán
01.05.1944 major
18.09.1947 major
DD.MM.1949 podplukovník
09.07.1942 2nd lieutenant
DD.07.1943 1st lieutenant
15.03.1944 Captain
01.05.1944 Major
18.09.1947 Major
DD.MM.1949 Lieutenant Colonel
Průběh vojenské služby:
Military Career:
09.11.1941-DD.MM.RRRR letecký sbor armády Spojených států (letecký kadet)
19.07.1942-DD.04.1944 61. stíhací peruť (pilot)
DD.04.1944-06.06.1944 62. stíhací peruť (operační důstojník)
DD.01.1945-DD.MM.1962 rezervy letectva Spojených států
09.11.1941-DD.MM.RRRR US Army Air Corps (aviation cadet)
19.07.1942-DD.04.1944 61st FS (pilot)
DD.04.1944-06.06.1944 62nd FS (operational officer)
DD.01.1945-DD.MM.1962 US Air Force Reserve
Vyznamenání:
Awards:
Poznámka:
Note:
--
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_S._Johnson
https://alchetron.com/Robert-S-Johnson
https://acesofww2.com/USA/aces/johnson/
https://www.cieldegloire.com/014_johnson_r_s.php
www.findagrave.com
https://valor.militarytimes.com/hero/6114
https://acepilots.com/usaaf_rsj.html
airforce.togetherweserved.com
timelinesandsoundtracks.blogspot.com

Johnson, Robert Samuel - http://www.uniforms-4u.com/medalsribbonsbuilder.aspx (bez britského Záslužného leteckého kříže)

www.uniforms-4u.com (bez britského Záslužného leteckého kříže)
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#629044 Verze : 22
https://www.cieldegloire.com/014_johnson_r_s.php
https://en.wikipedia.org/wiki/Egon_Mayer
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_S._Johnson

Johnson, Robert Samuel - Po udělení purpurového srdce a bronzové dubové ratolesti k letecké medaili za akci z 26. června 1943, kdy ho málem sestřelil velitel 3. skupiny JG 2, major Egon Mayer, tehdy eso s 66 sestřely, po vystřílení veškeré munice do jeho P-47C-2-RE Half-Pint HV:P s.č. 41-6235 Mayer zamával křídly a odletěl.
Johnson se vrátil na základnu s těžce poškozeným letadle a byl šokovaný, když ve svém letadle napočítal přes 200 zásahů, jen z jedné strany! 
Johnson stejně jako letoun utrpěl zranění, měl v sobě několik střepin z 20 mm granátu a několik popálenin na nohou, pažích a obličeji. 
1. července, 5 dní po tomto střetu, Johnson znova operačně létal, ale už s jiným Thunderboltem, jeho byl kupodivu opraven a odeslán k 9. letecké armádě

Po udělení purpurového srdce a bronzové dubové ratolesti k letecké medaili za akci z 26. června 1943, kdy ho málem sestřelil velitel 3. skupiny JG 2, major Egon Mayer, tehdy eso s 66 sestřely, po vystřílení veškeré munice do jeho P-47C-2-RE "Half-Pint" HV:P s.č. 41-6235 Mayer zamával křídly a odletěl.
Johnson se vrátil na základnu s těžce poškozeným letadle a byl šokovaný, když ve svém letadle napočítal přes 200 zásahů, jen z jedné strany!
Johnson stejně jako letoun utrpěl zranění, měl v sobě několik střepin z 20 mm granátu a několik popálenin na nohou, pažích a obličeji.
1. července, 5 dní po tomto střetu, Johnson znova operačně létal, ale už s jiným Thunderboltem, jeho byl kupodivu opraven a odeslán k 9. letecké armádě

Johnson, Robert Samuel - Bob Johnson 13. dubna 1944 ve své P-47D-15-RE All Hell HV:P - s. č.  42-76234, na které dosáhl 3 sestřelů FW 190, prvního 9. dubna a dvou v den této fotografie 13. dubna.

Bob Johnson 13. dubna 1944 ve své P-47D-15-RE "All Hell" HV:P - s. č. 42-76234, na které dosáhl 3 sestřelů FW 190, prvního 9. dubna a dvou v den této fotografie 13. dubna.
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#629617 Verze : 3
Filmový týdeník s tehdy největším americkým esem v Evropě.
Johnson o svém dojmu z létání s P-47 později řekl:
"Byla to láska na první pohled. Nějak sem prostě tušil, že ten stroj a já si jsme souzení."
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#629631 Verze : 7
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_S._Johnson

Johnson, Robert Samuel - Začátek března 1944, kdy měl na kontě 16 sestřelů. Během následujících 2 týdnů sestřelil dalších 6 letadel a byl nejúspěšnějším americkým pilotem v Evropě.
Na fotografii se svým šéfmechanikem rotným (S/Sgt) Ernestem D. Pappy Gouldem.
Sedí v jednom z nejúspěšnějších Thunderboltů války. v tomto stroji P-47D-5-RE   Lucky HV:P s.č. 42-8461 dosáhl od 19. srpna 1943 do 15. března 1944 21 sestřelů. Stroj byl zničen 22. března 1944, když se v něm za špatného počasí zřítil jiný pilot.

Začátek března 1944, kdy měl na kontě 16 sestřelů. Během následujících 2 týdnů sestřelil dalších 6 letadel a byl nejúspěšnějším americkým pilotem v Evropě.
Na fotografii se svým šéfmechanikem rotným (S/Sgt) Ernestem D. "Pappy" Gouldem.
Sedí v jednom z nejúspěšnějších Thunderboltů války. v tomto stroji P-47D-5-RE "Lucky" HV:P s.č. 42-8461 dosáhl od 19. srpna 1943 do 15. března 1944 21 sestřelů. Stroj byl zničen 22. března 1944, když se v něm za špatného počasí zřítil jiný pilot.

URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#629632 Verze : 5
8. letecká armáda mu ještě na konci války připočetla jeden sestřel, když pravděpodobný uznala jako potvrzený. Později při ověřování se zjistilo, že šlo o záměnu s jiným pilotem 56. stíhací skupiny, Ralphem A. Johnsonem, kde i jejich vojenská čísla byla takměř totožna: O-662216 a O-662217. Sestřel mu proto odebrali a zůstal u 27 potvrzených sestřelů.

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_S._Johnson
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#629764 Verze : 4
Sestřely Roberta S. Johnsona

     
datum
jednotka
letadlo
soupeř
13.06.1943
61 FS / 56 FG
P-47C-2-RE "Half Pint", s.č. 41-6235, HV-P
Fw 190 (znič.)
19.08.1943
61 FS / 56 FG
P-47C-2-RE, s.č. 41-6253, HV-P
Bf 109 (znič.)
24.08.1943
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Fw 190 (poškz.)
08.10.1943
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Fw 190 (znič.)
10.10.1943
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Bf 110 (znič.)
Fw 190 (znič.)
03.11.1943
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Bf 109 (znič.)
22.12.1943
61 FS / 56 FG
P-47, s.č. 5163
Bf 109 (znič.)
30.12.1943
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Fw 190 (znič.)
31.12.1943
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
2x Fw 190 (znič.)
05.01.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Fw 190 (znič.)
21.01.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Fw 190 (znič.)
30.01.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Me 210 (znič.)
Bf 109 (znič.)
20.02.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
2x Bf 110 (znič.)
2x Bf 110 (poškz.)
05.03.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Fw 190 (znič.)
06.03.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
Fw 190 (znič.)
08.03.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
2x Bf 109 (znič.)
15.03.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-5RE "Lucky", s.č. 42-8461, HV-P
2x Fw 190 (znič.)
Bf 109 (znič.)
09.04.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-15RE "All Hell", s.č. 42-76234, HV-P
Fw 190 (znič.)
13.04.1944
61 FS / 56 FG
P-47D-15RE "All Hell", s.č. 42-76234, HV-P
2x Fw 190 (znič.)
08.05.1944
62 FS / 56 FG
P-47-21RE "Penrod and Sam", s.č. 42-25512, LM-Q
Bf 109 (znič.)
Fw 190 (znič.)


https://www.cieldegloire.com/014_johnson_r_s.php
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_S._Johnson
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#634365 Verze : 9
Hlášení Roberta S. Johnsona o souboji z 13. června 1943 (1. samostatný sestřel)

Por. Robert S. Johnson
Datum: 13-6-43
Jednotka: 61. stíhací peruť, 56. skupina
vlastní letoun: P-47-C2
Čas: 0930
Místo: jihovýchodně od Bergues
Počasí: jasno a neomezená viditelnost
počet NL: jeden
Typ NL: FW-190
Výška: 24 000 stop
nepřátelské ztráty: jeden zničený FW-190
Popis:

Moje pozice byla Shaker Modrá #4. Letěli jsme do Francie ve výšce 27 000 stop. Zpozorovali jsme 12 FW-190 letících pod náma ve výšce 24 000 stop, letících naším směrem a napravo. Byla to spíš zatáčka než break. Jedna z našich letek šla přímo za ocas 4 FW-190. Byly teď v řadě a snažili se následovat vedoucí FW-190. Zaútočil sem na velitele zatímco ostatní se starali o zbytek. Uviděl sem zásahy na FW-190 č. 2 jak sem se snesl za vedoucího. Byl sem 200 yardů za ním a trochu nad v mírném klesání. Předsadil sem před něj tolik, kolik bylo potřeba a vypálil sem. Vypálil sem 2 nebo 3 sekundovou dávku. Mírně se přetočil doprava a vyšel z něj černý kouř. Přitáhl, převrátil se, explodoval skoro nademnou a šel ve vývrtce dolu. Když byl 200 yardů podemnou, vyvalily se z něj plameny. Kroužil sem a udržoval ho v dohledu. Uviděl sem dopad na zem. V tu chvíli sem ztratil výšku a byl v 12 000 nebo 15 000 stopách. Zamířil sem k Anglii a začal stoupat a kroužit. Zatímco sem sledoval svého jak jde k zemi, uviděl sem další dva jak jdou v plamenech. Nespatřil sem dopad na zem. A pilot letadla, které sem sestřelil nevyskočil.

Připisuju si jednu zničenou Fw 190tku.


S.č. letadla: 41-6235

Spotřeba munice: 204 průbojných a zápalných (AP/I)

www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#646879 Verze : 1
Hlášení Roberta S. Johnsona o souboji z 19. srpna 1943 (2. samostatný sestřel)

Nadpor. Robert S. Johnson
Typ mise: Bojová
Datum: 19. srpen 1943
Jednotka: 61. stíhací peruť, 56. skupina
Čas: 1802
Místo: severovýchodně od Woensdrecht v okolo 23 000 stopách
Počasí: mlhavo
Typ NL: ME-109
nepřátelské ztráty: jeden zničená ME-109
Popis:

Lětěl sem na pozici Keyworth Modrá dvě. Byli jsme mírně severovýchodně od Woensdrecht, když se k nám přiblížili čtyři ME-109 ze stejné letové hladiny, okolo 25 000 stop z 5. hodiny. Ještě jsme nedosáhli bombardérů. Můj vedoucí zatočil doleva a lehce přitáhl. Udělali jsme 360° otáčku a šli jsme na ME-109tky z jejich 7. hodiny. Nezatočili za námi, evidentně si mysleli, že jsme se vylekali. Když viděli, že k nim letíme, převrátili se, rozdělili do různých směrů, ale stále drželi výšku. Jeden z nich, vedoucí přitáhl doleva a začal stoupat. Kapitán Johnson, můj velitel začal točit doleva za ním. Letěl sem lehce pod svým vedoucím necelých 25 yardů za ním. Kapitáj Johnson poslal dávku a ME-109 se okamžitě oddělila a roztočila. Byl sem v dobré pozici a tak sem na něj v pomalé vývrtce vypálil. Viděl sem zásahy a jak z něj jde kouř. Vyšel z vývrtky a šel přímo k zemi. Kapitán Johnson přitáhl a myslel sem, že to sleduje a hlídá mi ocas, tak sem se převrátil a šel přímo za jeho ocas a znova vypálil. Zarámoval sem ho zásahy a vyvalilo se mnohem víc kouře. Pokusil sem se přitáhnout, když přešel lehce doleva do střemhlavého letu. Rychle sem nabral rychlost a letadlo se začalo otřásat. Vybral sem to ve 12 000 nebo 15 000 stopách a uviděl pilota, ve velmi mírném střemhlavém letu jak se převrátil na stranu a otevřel překryt kabiny. ME-109 se pak zabořila do země a pak sem se vrátil k P-47 nad bombardéry.

Připisuju si jednu zničenou ME-109tku.


S.č. letadla: 41-6253

Spotřeba munice: 278 průbojných a zápalných (AP/I)

www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#646884 Verze : 2
Hlášení Roberta S. Johnsona o souboji z 8. října 1943 (3. samostatný sestřel)


Nadpor. Robert S. Johnson
mise: Bojová - jeden zničený FW-190
Datum: 10-8-43
Jednotka: 61. stíhací peruť, 56. skupina
Čas: 1545
cíl: jeden zničený FW-190 - útok poblíž Lingen
Počasí: mlhavo
Typ NL: jednomotorový stíhač
nepřátelské ztráty: jeden zničená FW-190
Popis:


Letěl sem na pozici Keyworth Modrá 3. Kryl sem útok kapitána Geralda Johnsona a letěli jsme se připojit k bombardérům z jejich 7. hodiny. V okolí Lingen se míli za hlavní formací objevil osamělý bombardér. Uviděl sem kouřící P-47 a oba sem je sledoval. Pak sem uviděl FW-190 letící před bombardérem za poškozenou P-47. Byly zde další dvě P-47, které byla nad poškozenou P-47, ale před FW-190. FW-190 mě uviděl a šel přímo pode mě o 3 000 stop níž, ve výšce 20 000 stop se přetočil do stejného směru. Převrátil sem se a stočil se za jeho ocas. Klesal přímo k zemi a ze vzdálenosti 500 yardů sem zahájil palbu. Zasáhl sem ho první dávkou. Jeho trup se rozletěl na kousky, kouř a plameny z něj letěly ve velkých shlucích. Převrátil se a šel přímo k zemi z 11 000 stop. Neviděl sem pilota vyskočit.


Připisuju si jednu zničenou FW-190tku.



S.č. letadla: 42-8461


Spotřeba munice: 269 průbojných a zápalných (AP/I)


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#646886 Verze : 3
Hlášení Roberta S. Johnsona o souboji z 10. října 1943 (4. a 5. samostatný sestřel)


Nadpor. Robert S. Johnson
mise: Bojová
Datum: 10. října 1943
Jednotka: 61. stíhací peruť, 56. skupina
Čas: 1530
cíl: jeden Me-110, jeden FW-190 - severně od Munsteru.
Počasí: mlhavo
Typ NL: jeden Me-110, jeden FW-190
nepřátelské ztráty: jeden zničený Me-110, jeden zničený FW-190
Popis:


Letěl sem na pozici Keyworth Modrá 3. Právě jsme se setkali s bombardéry a přeletěli jsme po jejich levé straně proti nim, když kapitán G. W. Johnson, velitel mé letky, najednou přitáhl doleva. Byli jsme v té chvíli ve výšce 30 000 stop. Letěli jsme s ním vlevo a dolu přimo do roje Me-110 a FW-190. Myslím, že jich bylo kolem 30 až 40. Vybral sem si FW-190, leticí na 5. hodině za Me-110. Párkrát jsem minul a párkrát zasáhl. Přitáhl jsem, když přešel do levotočivé svíčky. Letěl sem přímo za ním a moje kulomety na levém křídle ho roztrhaly na kusy. Proletěl sem skrz plameny a olej a levé křídlo zasáhlo pár jeho trosek. (4) Vyrovnal sem let, podíval se za sebe, podemnou, ve stejné výšce jako bombardéry, za jejich ocasy, byly tři FW-190 ve Véčkové formaci. Sklonil sem nos takřka kolmo k zemi, a chystal se na čelní útok. Stroj letící napravo přitáhl doprava a začal na mě pálit. Znova jsem minul, tak jsem víc předsadil na prostřední FW-190. Uviděl sem zásahy kolem motoru a kokpitu a poté FW-190, která na mě střílela, přestřelila levý kabel ke směrovce. Vyrovnal sem, otočil se a uviděl, jak FW-190, na kterou sem střílel, hoří a pilot vyskakuje. Neviděl sem ho otevřít padák. (5) Zkoušel sem přijít na to, jak létat bez levé směrovky. Konečně jsem na to přišel, natrimoval sem ji a letěl domů. Uviděl sem další FW-190, která by za normálních okolností byla ve vynikající pozici pro léčku, ale nedokázel sem se k němu dostat a on se mě pokusil překvapit. Dal sem motoru plný výkon a nechal ho být, připojil sem se k další P-47. Poté jsme přistáli v Boxteadu.


Připisuju si jednu zničenou Me-110tku a jednu zničenou FW-190tku.



Jméno: nadpor. Robert S. Johnson


S.č. letadla: 42-8461


Spotřeba munice: 1129 průbojných a zápalných (AP/I)


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#699720 Verze : 0
Hlášení Roberta S. Johnsona o souboji ze 3. listopadu 1943 (6. samostatný sestřel)


Nadpor. Robert S. Johnson
mise: Bojová
Datum: 3. listopad 1943
Jednotka: 61. stíhací peruť, 56. skupina
Čas: 1338
cíl: 15. kilometrů severně od ostrova Ameland
Počasí: oblačnost ve 14 000 stopách, polojasno nad 17 000 stopami
Typ NL: ME-109
nepřátelské ztráty: jeden zničený ME-109
Popis:


Letěl sem na pozici Keyworth Modrá 3. Přiletěli jsme k bombardovací formaci, která letěla v 29 000 stopách zezadu, kde jsem si všimnul dvou odpadlíků, na které útočili 2 NL čelním útokem ve 22 000 stopách. Přeletěli jsme z 5. na 7. hodinu bombardérů, šli jsme dolů a nepřítel se rozdělil a také přešel do klesání. Jak jsme přitáhli, spatřil jsem ME-109 na 7. hodině bombardérů ve výšce okolo 20 000 stop, 5 000 stop pode mnou a na mé 9. hodině. Ohlásil sem ho a šli na něj (Modrá 3 a 4). Uviděl mě a schoval se pod kondenzační linky, ale stále sem ho viděl. Rychle sem ho doháněl. Zkusmo vybočil směrovkou a uviděl mě. Přiblížil sem se na 200 yardů a zahájil palbu. Zasáhl sem ho a on se převrátil. Sklonil sem nos, skoro sem do něj narazil a uviděl zásahy v kokpitu a na ocase. Přitáhl sem skrz dým, který sem protínal za ním. Přitáhl sem doleva a sledoval ho několik sekund. Během boje sem měl perfektní krytí od Modré 1 a 2 a Žluté letky nad nimi. ME-109 hořela a mohutně kouřila. Viděl sem, jak mu odletěla levá výškovka a naposledy sem ho viděl, jak jde do vertikální spirály v mracích. Neviděl sem pilota vyskočit.


Připisuju si jednu zničenou ME-109tku.



Jméno: nadpor. Robert S. Johnson


S.č. letadla: 42-8461


Spotřeba munice: 484 průbojných a zápalných (AP/I)


www.wwiiaircraftperformance.org
URL : https://www.valka.cz/Johnson-Robert-Samuel-t226007#699951 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více