Agusta A.109E Power

AgustaWestland AW109 Power
     
Název:
Name:
Agusta A.109E Power Agusta A.109E Power
Originální název:
Original Name:
Agusta A.109E Power
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník utility helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1995-31.12.2015 Agusta SpA, Cascina Costa di Samarate
01.01.2016-DD.MM.20RR Leonardo Helicopters SpA, Cascina Costa di Samarate
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1995-DD.MM.20RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~500
První vzlet:
Maiden Flight:
08.02.1995
Osádka:
Crew:
1-2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
1590 kg 3505 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2850 kg 6283 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
13,04 m 42ft 9,38in
Délka trupu:
Fuselage Length:
11,45 m 37ft 6,79in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
3,50 m 11ft 5,8in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
11,00 m 36ft 1,06in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
1,94 m 6ft 4,37in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
95,03 m2 1022.89 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
2,96 m2 31.86 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney PW206C o vzletovém výkonu 477 kW nebo
Turboméca Arrius 2K1 o vzletovém výkonu 500 kW
Pratt & Whitney PW206C, take-off power 640 shp, or
Turboméca Arrius 2K1, take-off power 670 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
605-835 l


160-221 US gal


Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
3111) km/h v ? m 193.2 1) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
285 km/h v ? m 177.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.8 m/s 1930 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
3596 m 11798 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
5974 m 19600 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
948 km 589.1 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
7 pasažérů


907 kg podvěšeného nákladu
7 passengers


2000 lb of cargo externally
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
MH-68A:
1x pohyblivý kulomet FN M420 ráže 7,62 mm ve dveřích
MH-68A:
1x flexible door-mounted 7.62mm FN M420 machine gun
Vybavení:
Equipment:
? ?
Uživatelské státy:
User States:


(MH-68A Stingray)










?


(MH-68A Stingray)










?
Poznámka:
Note:
1) VNe 1) VNe
Zdroje:
Sources:
Jackson, Paul. Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004.
http://www.leonardocompany.com/en/-/aw109-power-2
URL : https://www.valka.cz/Agusta-A-109E-Power-t212738#598259 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Agusta A.109E Power -


URL : https://www.valka.cz/Agusta-A-109E-Power-t212738#598261 Verze : 1
commons.wikimedia.org

Agusta A.109E Power -


URL : https://www.valka.cz/Agusta-A-109E-Power-t212738#598262 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Agusta A.109E Power - Americká pobřežní stráž zakoupila osm MH-68A pro potřeby stíhání pašeráků drog a teroristů. Kromě kulometu M240 mívá osádka také ostřelovačskou pušku RC50 a samozřejmě nějaké ty M-16.

Americká pobřežní stráž zakoupila osm MH-68A pro potřeby stíhání pašeráků drog a teroristů. Kromě kulometu M240 mívá osádka také ostřelovačskou pušku RC50 a samozřejmě nějaké ty M-16.
URL : https://www.valka.cz/Agusta-A-109E-Power-t212738#598263 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více